SATIŞ
Amazon Türkiye'de satışa nasıl başlanır?
İster kurulmuş bir e-ticaret işiniz, ister yeni bir ürün için harika bir fikriniz olsun veya isterseniz sadece satış tutkunuz olsun, Amazon Türkiye ile bir sonraki adımı nasıl atacağınızı öğrenin.

Başlamadan önce

Satış stratejinizi belirleyin
Yetkili bayi iseniz halihazırda mevcut olan popüler ürünleri bulup bunları Amazon Türkiye’de satışa sunabilirsiniz.
Marka sahibi iseniz alışveriş yapanlara benzersiz bir seçenek sunmak için kendi ürünlerinizi üretebilir veya özel bir etiket altında satmak üzere ürün temin edebilirsiniz. Pek çok satış ortağı her iki satış stratejisini de uyguluyor. Hangi iş modelinin size daha uygun olacağını siz seçebilirsiniz.
Marka sahibi iseniz alışveriş yapanlara benzersiz bir seçenek sunmak için kendi ürünlerinizi üretebilir veya özel bir etiket altında satmak üzere ürün temin edebilirsiniz. Pek çok satış ortağı her iki satış stratejisini de uyguluyor. Hangi iş modelinin size daha uygun olacağını siz seçebilirsiniz.
Bir Amazon Türkiye satıcı hesabı oluşturun
Kaydolmadan önce aşağıdakilerin hazır olduğundan emin olun:
- İşletme e-posta adresi
- Geçerli kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi, hesap sahibinin kendisi ya da hesap sahibinin adına şirket içinde Amazon Türkiye’de satıştan sorumlu olacak kişidir.
- Şirket kayıt bilgileri: İşletme türü, şirket sicil numarası, şirket vergi numarası ve kayıtlı iş adresi
- Kimlik ve adres doğrulaması için Adres Kanıtı (Kredi Kartı Ekstresi ya da Banka Hesabı Dekontu)
- Ödeme yapılabilecek kredi kartı: Geçerli ve süresi dolmamış bir şahıs ya da şirkete ait kredi kartına ihtiyacınız olacak. Üyelik aşamasında bir tutar çekilmez ancak kredi kartı, hesap bakiyeniz yeterli olmadığında Amazon Türkiye satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılabilir.
- Telefon numarası: Ülke koduyla birlikte geçerli bir telefon numarası

Hesabınızı oluştururken size yardımcı olması adına Amazon Satıcı Hesabı Oluşturma dökümanımızı indirebilirsiniz. Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra satıcı kaydınızın tamamlandığına dair onay maili aldığınızda Seller Central üzerinden kayıt bilgilerinizle satıcı hesabınıza ulaşabilirsiniz. Artık satışa hazırsınız!
Genel Bilgi:
Seller Central Nedir?
Seller Central satıcıların Amazon satış faaliyetlerini izlemek için oturum açtıkları web sitesidir. Envanterinizi yönetebilir, yeni ürünler ekleyebilir, fiyatlarınızı güncelleyebilir, alıcılarla iletişim kurabilir, hesap durumunuzu gözden geçirebilir, satış ortağı desteğiyle iletişime geçebilir ve daha birçok hizmete bu site üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ürünlerinizi listeleyin
Amazon Türkiye'de hangi ürünleri satabileceğiniz ürünün kullanım durumuna, kategoriye ve markaya bağlıdır. Amazon Türkiye'de 20'den fazla kategoride satış yapabilirsiniz ancak şu anda yalnızca kullanılmamış ürünlerin satışına izin verilir. Bu kategorilerde dilediğiniz kadar ürün listeyebilir ve satabilirsiniz. Ayrıca isterseniz ürünlerinizi birden fazla kategoride de listeleyebilirsiniz.
Kalite standartlarının sağlanması, müşteri memnuniyetinin artması amacıyla, bazı kategorilerdeki bazı ürünler için Amazon Türkiye’de satışa başlamadan önce onay almanız gerekebilir. Telif hakkı, ticari marka veya patent ile korunan markalı ürünleri satmak için, markanın yasal sahibi veya yetkili bir aracı olmanız gerekir. Daha fazla bilgi edinmek için Amazon Türkiye fikrî mülkiyet politikası yardım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Aşağıdaki tabloda Amazon Türkiye’de satışa açık kategorileri görüntüleyebilir, daha fazla bilgi edinmek için Seller Central’da yer alan kısıtlamalar ve nasıl onay talep edileceği ile ilgili yardım sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Siparişlerinizi Amazon Lojistik hizmetlerinden faydalanarak göndermek istiyorsanız Amazon Lojistik ürün kısıtlamaları listesini gözden geçirdiğinizden emin olun.
Kalite standartlarının sağlanması, müşteri memnuniyetinin artması amacıyla, bazı kategorilerdeki bazı ürünler için Amazon Türkiye’de satışa başlamadan önce onay almanız gerekebilir. Telif hakkı, ticari marka veya patent ile korunan markalı ürünleri satmak için, markanın yasal sahibi veya yetkili bir aracı olmanız gerekir. Daha fazla bilgi edinmek için Amazon Türkiye fikrî mülkiyet politikası yardım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Aşağıdaki tabloda Amazon Türkiye’de satışa açık kategorileri görüntüleyebilir, daha fazla bilgi edinmek için Seller Central’da yer alan kısıtlamalar ve nasıl onay talep edileceği ile ilgili yardım sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Siparişlerinizi Amazon Lojistik hizmetlerinden faydalanarak göndermek istiyorsanız Amazon Lojistik ürün kısıtlamaları listesini gözden geçirdiğinizden emin olun.
Ürün kategorileri
Ürün Kategorisi
Ürün Örnekleri
İzin Verilen Koşullar
Ürün listeleme
Amazon Türkiye'de ürün satmaya başlamak için Seller Central'da envanterinizi kendiniz veya bir API kullanarak listelemeniz gerekir. Bir envanter listesi şunları içerir:
- Satmakta olduğunuz ürünü tam olarak belirtmek için GTIN, UPC, ISBN veya EAN gibi bir ürün barkodu. Doğrudan GS1'den barkod satın alabilir veya barkod muafiyeti talep edebilirsiniz.
- Kendi envanterinizi takip edebilmek için oluşturduğunuz stok kodu (SKU)
- Fiyat, ürün durumu, mevcut miktar ve kargo seçenekleri dahil teklif ayrıntıları
- Ad, marka, kategori, açıklama ve resimler gibi ürün ayrıntıları
- Alıcıların ürününüzü bulmasına yardımcı olacak anahtar kelimeler ve arama terimleri
Ürünü başka bir satıcı satıyorsa mevcut bir liste kaydı ile eşleşirsiniz. Bu durumda, ürün ayrıntıları mevcut olacaktır. Ürünü satışa sunan ilk satıcı sizseniz yeni bir liste kaydı oluşturursunuz.
Genel Bilgi:
ASIN Nedir?
Amazon'da satışa sunulan her ürün, barkod numarasından (GTIN) veya stok kodundan (SKU) farklı olarak, Amazon tarafından otomatik olarak oluşturulmuş bir ASIN (Amazon Standard Identification Number - Amazon Standart Kimlik Numarası) alır. Birden çok satıcı aynı ASIN'i, birden çok Amazon ülkesinde satışa sunabilir.
Ürün detay sayfası
Listelediğiniz ve satışa sunduğunuz envanterinize ait detay bilgiler “ürün detay sayfasında” görüntülenir. Ürün detay sayfaları alıcıların belirli bir ürünle ilgili tüm bilgileri bulduğu yerdir.
Birden çok satıcı aynı ürünü satışa sunduğunda Amazon Türkiye, bu çeşitli tekliflerdeki verileri tek bir detay sayfasında birleştirir. Ürünü sunan satıcılar detay sayfası bilgilerine katkıda bulunabilir veya görüntülenen bilgiler yanlış ise detay sayfası düzeltmesi talep edebilir.
Ürünlerinizi tescilli bir ticari marka altında satıyorsanız marka adınızı kullanan ürün detay sayfaları üzerinde size daha fazla kontrol sağlayan ve ücretsiz bir hizmet olan Amazon Marka Kaydı’nı değerlendirebilirsiniz.
Birden çok satıcı aynı ürünü satışa sunduğunda Amazon Türkiye, bu çeşitli tekliflerdeki verileri tek bir detay sayfasında birleştirir. Ürünü sunan satıcılar detay sayfası bilgilerine katkıda bulunabilir veya görüntülenen bilgiler yanlış ise detay sayfası düzeltmesi talep edebilir.
Ürünlerinizi tescilli bir ticari marka altında satıyorsanız marka adınızı kullanan ürün detay sayfaları üzerinde size daha fazla kontrol sağlayan ve ücretsiz bir hizmet olan Amazon Marka Kaydı’nı değerlendirebilirsiniz.
1.
Başlık
En fazla 200 karakter, her kelimenin ilk harfini büyük yazın
2.
Resimler
500 x 500 veya liste kaydı kalitesini artırmak için 1000 x 1000 piksel
3.
Varyasyonlar
Farklı renkler, şekiller veya bedenler gibi
4.
Madde işaretleri
Temel özellikleri ve faydaları vurgulayan kısa, açıklayıcı cümleler
5.
Öne Çıkan Teklif (“Satın Alma Kutusu”)
Bir detay sayfasında öne çıkan teklif. Müşteriler bu teklifi alışveriş sepetine ekleyebilir veya "Şimdi Satın Al" seçeneğine tıklayabilir
6.
Diğer teklifler
Aynı ürünün birden çok satıcı tarafından farklı bir fiyatla veya farklı kargo seçenekleri ile satışa sunulduğu teklifler
7.
Açıklama
Anahtar kelimeler alıcıların liste kaydınızı bulma şansını artırır
Genel Bilgi:
Öne Çıkan Teklif (“Satın Alma Kutusu”) nedir?
Birden fazla satıcı aynı ürünü satışa sunarsa ürün detay sayfasındaki en görünür teklif olan Öne Çıkan Teklif ("Satın Alma Kutusu") için satıcılar rekabet edebilir. Satıcıların Öne Çıkan Teklif’te yer alabilmeleri, performansa dayalı gereksinimleri karşılamalarına bağlıdır.
Müşterilerin ilgisini çekin
Ürünleriniz Amazon Türkiye’de yayınlanmaya başladıktan sonra müşterileri çekmek için izleyebileceğiniz birkaç yöntem vardır. Amazon büyüme döngüsü ile işinizi nasıl büyütebileceğinizi öğrenin.
Aşağıda, işletmenize ivme kazandırmak için “Amazon Büyüme Döngüsü” ilkelerini kullanma konusunda bazı ipuçlarına göz atabilirsiniz.
Aşağıda, işletmenize ivme kazandırmak için “Amazon Büyüme Döngüsü” ilkelerini kullanma konusunda bazı ipuçlarına göz atabilirsiniz.

MÜŞTERİ DENEYİMİ
Hızlı kargo sağlayın
Müşteriler genellikle Amazon Prime etiketine sahip ürünleri satın alma eğiliminde olur. Amazon Prime etiketi edinmek için, Amazon Lojistik (FBA) hizmetlerinden faydalanarak ürünlerinizin anlaşmalı lojistik merkezlerimizden hızlı ve ücretsiz kargo ile gönderilmesini sağlayabilirsiniz.
FİYATLANDIRMA
Rekabetçi fiyatlar belirleyin
Birçok müşteri en iyi fiyata alışveriş yapma eğilimindedir. Otomatik Fiyatlandırma gibi Seller Central araçları rekabet gücünüzü korumanıza yardımcı olabilir.
İlk satışınızdan sonra
Amazon Türkiye'de satış yaptığınız an, büyümeye başlayabileceğiniz andır. İşleri bir sonraki seviyeye taşımanızda ve sonrasında size yardımcı olacak araçlarımız hakkında bilgi edinin.
Müşteri değerlendirmeleri alın
Müşteri ürün değerlendirmeleri, müşterilere ve satıcılara fayda sağlar. Kural ihlallerinden kaçınmak ve daha fazla ürün değerlendirmesi almak için kılavuzumuza göz atarak doğru ve yanlış yollar hakkında bilgilenin.
İşletmenizi büyütün
Amazon mağazalarında satış yapmak, dizüstü bilgisayarınızdan dünya çapında bir şirket kurmanıza olanak tanır. Amazon Lojistik ve Amazon Prime, Marka Kaydı ve global satış, genişlemenin yalnızca birkaç yolu.
Başarınızı koruyun
Amazon Türkiye satış ortakları için yüksek bir çıta belirledik çünkü müşterilerimize sorunsuz, güvenilir ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunmak istiyoruz.
Satışa bugün başlayın
Erken kayıt olun, fırsatlardan faydalanın, Amazon.com.tr müşterilerine erişin
Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *
* Fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar fırsattan otomatik olarak yararlanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler ancak Amazon’da Satış ücret çizelgesinde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu öderler. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
* Fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar fırsattan otomatik olarak yararlanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler ancak Amazon’da Satış ücret çizelgesinde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu öderler. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
© 2022 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Bu sitede, size hizmet sunmak, sunulan hizmetleri iyileştirmek ve reklam göstermek için çerez ve benzeri araçları (hep birlikte "çerezler") kullanıyoruz. Amazon'un çerezleri nasıl kullandığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen Amazon Çerez Bildirimi'ni okuyun.