Amazon'da satış yapın
Markanızı Amazon ile piyasaya sürün
Markanızı Amazon Brand Registry'ye kaydederek bir dizi marka geliştirme aracı ve koruma avantajını etkinleştirmeye uygun hale gelin.
Brand Registry'de yeni misiniz? Markanızı kaydedin
2023 yılında Amazon mağazasındaki engellenen veya kaldırılan ürün liste kayıtlarının %99'undan fazlası, Marka Kaydı proaktif kontrolleri tarafından tespit edildi.1
Neden Amazon Marka Kaydı hesabı oluşturmalısınız?
Amazon Marka Kaydı, Amazon mağazasında satış yapıp yapmamanız fark etmeksizin fikrî mülkiyetinizi korumanıza, liste kayıtlarınızı yönetmenize ve işletmenizi büyütmenize yardımcı olan ücretsiz bir programdır.
Markanızın güvenliğini sağlama
Güçlü araçlarımızdan faydalanarak fikrî mülkiyet ihlali şüphelerini tespit edin ve bildirin. Doğru bildirimlerle güçlenen geri bildirim döngülerimiz, ihlalleri markanız ve müşterileriniz etkilenmeden önce otomatik olarak engeller.
Müşteri deneyimini iyileştirme
Ürün bilgilerinizi otomatik korumalarımızla ve makine öğrenimiyle birleştirerek yanlış liste kayıtlarını önlemeye yardımcı oluyoruz. Ayrıca, marka araçlarını kullanarak ürün detay sayfalarınıza gelişmiş içerikler ekleyebilirsiniz.
İlerlemenizi izleme
Markanıza ve ürünlerinize ilişkin müşteri aramalarıyla ilgili temel istatistikleri takip edin. Hem Amazon'un hem de sizin çabalarınıza ilişkin koruma istatistiklerini de tüm mağazalarımızda gerçek zamanlı olarak takip edebilirsiniz.
"Amazon Marka Kaydı, Casio için fikrî mülkiyet haklarımızın korunmasına yönelik önemli bir atılım oldu. Sistemin olağanüstü yüksek bir müdahale hızına sahip olmasının yanı sıra bu program için atanan ekip son derece bilgili ve verimli. Teşekkürler Amazon."
"P&G, Amazon Brand Registry'ye erken davet edilen bir marka olmaktan büyük memnuniyet duydu. Amazon Marka Kaydı programının, markalarımızı ve tüketicilerimizi çevrimiçi ortamda korumak için Amazon ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğine yardımcı olmaya devam edeceğine inanıyoruz."
Gittikçe büyüyen kayıtlı markalar listemize katılın
Markanızı Amazon'a kaydetme
Markanızı Amazon'a kaydedin veya kaydolmaya hazır olabilmek için fikrî mülkiyetinizle ilgili yardım alın.
Marka Kaydı
Markanızın Amazon'daki yolculuğunun başında markayı ücretsiz olarak Amazon Brand Registry'ye kaydedin. Kaydolduktan sonra bir dizi marka geliştirme aracı ve koruma avantajını etkinleştirebilirsiniz. Amazon mağazasında satış yapmıyor olsanız bile markanızı kaydedebilirsiniz.
Kaydolmak için yalnızca iki temel gerekliliği karşılamanız yeterlidir:
Kaydolmak için yalnızca iki temel gerekliliği karşılamanız yeterlidir:
Marka adı veya logo: Marka adınız veya marka adınızı içeren logonuz, ürünlerinize ya da ambalajlarınıza kalıcı olarak sabitlenmiş olmalıdır.
Ticari marka: Marka adınız veya logonuz için Amazon mağazası bulunan bir ülkenin belirlenmiş resmî ticari marka ofisi tarafından düzenlenmiş, tescil bekleyen ya da tescilli bir ticari markanız bulunmalıdır.
Kayıt sırasında bir Marka Kaydı hesabı oluşturacak ve fikrî mülkiyetiniz ile ürünleriniz hakkında detaylı bilgi vereceksiniz. Bu bilgiler, markanızı anlamamıza ve korumamıza yardımcı olur.
Biliyor muydunuz?
Amazon Marka Kaydı, ürün liste kayıtlarının doğruluğunu artırmaya yardımcı olabilir
Markanızı Amazon Brand Registry'ye kaydettikten sonra ürün detay sayfalarınıza yönelik güncelleme yapmak veya önermek yalnızca siz ve markanızla ilişkili diğer satıcılar için mümkündür. Böylece, ürün bilgilerinizin doğru olması sağlanır ve müşteri deneyimi iyileştirilir.
IP Accelerator
Marka adınız veya logonuz için ticari markanız yok mu? Amazon IP Accelerator programı sayesinde ticari marka edinme sürecinin her adımında size yardımcı olabilecek olan ve Amazon tarafından özenle seçilmiş hukuk hizmeti sağlayıcılarla bağlantı kurabilirsiniz.
Amazon ile markanızı geliştirme
Markanızı Amazon Brand Registry'ye kaydettikten sonra markanızın bilinirliğini, markanızı değerlendiren müşteri sayısını ve dönüşüm oranınızı artırmaya ve marka sadakati oluşturmaya yardımcı olan bir dizi marka geliştirme aracını etkinleştirebilirsiniz.
Bu araçların her birini Seller Central'daki Marka oluşturma sayfasında bulabilirsiniz (giriş yapılması gerekir). Aynı sayfada markanızı geliştirme faaliyetlerinizi takip edip ölçmeye yardımcı olan istatistiklerin sunulduğu bir gösterge paneli de vardır.
Bu araçların her birini Seller Central'daki Marka oluşturma sayfasında bulabilirsiniz (giriş yapılması gerekir). Aynı sayfada markanızı geliştirme faaliyetlerinizi takip edip ölçmeye yardımcı olan istatistiklerin sunulduğu bir gösterge paneli de vardır.
Terimleri öğrenin:
Bilinirlik, değerlendirme, dönüşüm ve sadakat
"Bilinirlik", "değerlendirme", "dönüşüm" ve "sadakat" müşteri yolculuğunun farklı aşamalarını ifade eder.
- Bilinirlik: Müşteriler, markanızı ve ürünlerinizi tanır.
- Değerlendirme: Müşteriler, markanızın veya ürünlerinizin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığına karar verir.
- Dönüşüm: Müşteriler ürünlerinizi satın alır.
- Sadakat: Müşteriler, markanızı ve ürünlerinizi satın almaya devam eder.
Henüz Amazon satıcı hesabınız yok mu?
A+ içerik
Daha iyi liste kayıtlarıyla satışları artırma
Ürün detay sayfalarınıza video, gelişmiş görseller, ürün karşılaştırma tabloları ve diğer özellikler ekleyerek ürünlerinizi sergileyin ve markanızın hikayesini anlatın.
A+ içerik aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Markanızın bilinirliğini artırma
Değerlendiren müşteri sayısını artırma
Dönüşüm oranınızı artırma
Temel A+ içerikler, satışları %8 artırabilir. Doğru şekilde uygulanan premium A+ içerikler, satışları %20 artırabilir.
Marka Store'ları
Markanız için bir Store tasarlama
Müşterilerin ürünlerinizi keşfetmesine ve markanızı tanımasına yardımcı olmak için Amazon mağazasında ücretsiz bir yer oluşturun. Kodlama deneyimi gerekmez.
Marka Store'ları aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Markanızın bilinirliğini artırma
Değerlendiren müşteri sayısını artırma
Store'a sahip olan markalar için 60 günlük sürede ortalama olarak 31 kat daha fazla tekrar satın alma işlemi gerçekleşti.
Sponsorlu Markalar
Müşterilerin markanızı keşfetmesine yardımcı olma
Amazon mağazasında gösterilen tıklama başına maliyet (TBM) kampanyaları oluşturun. Bu kampanyalarda bir logo ve başlık ile birlikte markanıza ait bir video veya birden fazla ürün sunulur.
Sponsorlu Markalar aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Markanızın bilinirliğini artırma
Sponsorlu Markalar reklam biçimlerinin hepsini kullanan reklamverenler, satışlarının ortalama %79'unu markaya yeni müşterilere yaptı.
Marka Analizi
İşlem amaçlı kullanılabilecek performans verileri edinme
Müşteri aramalarından ve satın alma davranışlarından elde edilen toplu verileri kullanarak ürünleriniz ve reklamlarınız hakkında stratejik kararlar alın.
Marka Analizi aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Markanızın bilinirliğini artırma
Değerlendiren müşteri sayısını artırma
Dönüşüm oranınızı artırma
Marka sadakati oluşturma
Müşteri yorumları
Ürün yorumlarını takip etme ve yönetme
Markanızın ürünlerine ilişkin yorumları kolayca takip edin ve 1-3 yıldız puanı verilen yorumlar olduğunda alıcıya bir çözüm sunun.
Müşteri yorumları aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Değerlendiren müşteri sayısını artırma
Bir ürüne ilişkin ilk yorumun satışları 3,5 kata varan oranda artırdığı belirlenmiştir.
Sponsorlu Gösterim
Makine öğrenimini kullanarak müşterilere ulaşma
Amazon mağazasında ve diğer ortamlarda gösterilen ve kataloğunuzdan bir ürünü tanıtan tıklama başına maliyet (TBM) kampanyaları oluşturun.
Sponsorlu Gösterim aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Değerlendiren müşteri sayısını artırma
Sponsorlu Gösterim hedef kitlelerini kullanan reklamverenler, satışlarının ortalama %82'ye varan kısmını markaya yeni müşterilerden elde ediyor.
Amazon Sponsorlu Ürünler
Amazon mağazasında reklam yapma
Amazon mağazasında gösterilen ve kataloğunuzdan bir ürünü tanıtan tıklama başına maliyet (TBM) kampanyaları oluşturun. Daha önce hiç reklam vermemiş olsanız bile birkaç dakika içinde bir kampanya oluşturabilirsiniz.
Amazon Sponsorlu Ürünler aşağıdakilere yardımcı olabilir:
Dönüşüm oranınızı artırma
Ürünler için Amazon Sponsorlu Ürünler kampanyası başlatıldıktan sonra ilk yıl içinde sipariş edilen birimlerde haftalık ortalama %40 artış elde edildi.
Amazon ile markanızı koruma
Markanızı Amazon Brand Registry'ye kaydettiğinizde ek fikrî mülkiyet koruması katmanları sayesinde içiniz rahat olur.
Yanlış ürün bilgileri, sahte ürünler, dolandırıcılık, kötüye kullanım ve kötü niyetli kişileri, markanız ve müşterileriniz etkilenmeden önce engellemeye ve önlemeye yardımcı olan makine öğrenimi özellikleri ve proaktif korumalardan otomatik olarak faydalanın.
Fikrî mülkiyetinize ilişkin ihlalleri tespit edip bildirmenize yardımcı olan güçlü bir araçtan yararlanın.
Markanızın korunmasıyla ilgili istatistikleri ve analizleri takip edin ve ihlal bildirimlerinizin etkisini izleyin.
Ek gereklilikleri karşılıyorsanız gelişmiş koruma araçlarına ve programlarına erişebilirsiniz.
Amazon olarak müşterilerin güvenini kazanmak ve korumak için çok çalışıyoruz ve sahte ürünlerin müşterilere ulaşmasını önlemek amacıyla sürekli inovasyonlar yapıyoruz. En son inovasyonlarımız hakkında daha fazla bilgi için raporumuzun tamamını okuyun.
İhlal Bildir
Şüphelendiğiniz ihlalleri bildirme
Aktif ticari markalarınız, telif haklarınız ve patentlerinize ilişkin olası ihlalleri Amazon kataloğunda aramak için self servis aracımızı kullanın. İhlalden şüphelendiğiniz bir durum bulursanız bildirim gönderebilirsiniz. Her bildirim, makine öğrenimi özelliklerimizi ve otomatik korumalarımızı güçlendirir. İhlal Bildir aracını doğru kullanmak, Project Zero programına uygunluk kazanmanıza da yardımcı olur.
2023 yılında engellenen veya kaldırılan liste kayıtlarının %99'undan fazlası, bir marka tarafından bulunup bildirilmeden önce Marka Kaydı proaktif kontrolleri tarafından tespit edildi.
Project Zero
Sahteciliği sıfıra indirin
Sahte ürünlere ait liste kayıtlarını Amazon mağazasından anında kaldırabilmenizi sağlayan benzersiz bir olanak elde edin. Her kaldırma işlemi, makine öğrenimi özelliklerimizi ve otomatik korumalarımızı güçlendirir. Ayrıca, bu kaldırma işlemleri adli takibat için ilgili makamlara bildirilecek kötü niyetli kişileri belirlememize yardımcı olabilir.
Project Zero programına 25.000'den fazla marka kaydoldu.
Sık Sorulan Sorular
Sorunuz aşağıda değil mi? Diğer Marka Kaydı hakkında SSS sayfamıza bakın (giriş yapılması gerekir).
Brand Registry'ye marka kaydetmeye ilişkin tüm gereklilikler nelerdir?
Brand Registry'ye kaydolmak için:
- Marka adınız veya marka adınızı içeren logonuz, ürünlerinize ya da ambalajlarınıza kalıcı olarak sabitlenmiş olmalıdır. Kayıt sırasında ürünleriniz veya ambalajlarınızın üzerinde marka adınızı ya da logonuzu gösteren görseller sunmanız gerekir.
- Marka adınız veya logonuz için Amazon mağazası bulunan bir ülkenin belirlenmiş resmî ticari marka ofisi tarafından düzenlenmiş, aktif ve tescilli bir ticari markanız ya da tescil bekleyen bir ticari marka başvurunuz bulunmalıdır. Bazı durumlarda, beklemedeki bir ticari marka tescili ile de kaydolabilirsiniz. Ülkeye özel gerekliliklere bakın
- Ticari markanın sahibi olmalısınız. Yetkili temsilciyseniz ticari marka sahibinden markayı kaydetmesini ve sizi ek bir Marka Kaydı hesabı kullanıcısı olarak eklemesini isteyin.
- Markanıza ait ticari marka, metin tabanlı bir marka (kelime markası) veya kelimeler, harfler ya da rakamlar içeren görsel tabanlı bir marka (tasarım markası) olmalıdır. Ticari markalar, düzenleyen ticari marka ofisine göre farklı sınıflarda olabilir.
- Ticari marka metniniz, Marka Kaydı başvurunuzdaki marka adıyla eşleşmelidir. Ticari markanız kelimeler, harfler veya rakamlar içeren görsel tabanlı bir markaysa kayıt sırasında bu görselin bir kopyasını yüklemeniz gerekir. Bu kopya, ticari marka kaydınızla tam olarak eşleşmelidir.
- Belirlenmiş resmî ofis tarafından sağlanan ticari marka tescil veya başvuru numarası elinizde olmalıdır.
- Markanızın yer alması gereken ürün kategorilerinin listesi elinizde olmalıdır.
- Seller Central veya Vendor Central hesabınız varsa Marka Kaydı hesabınızı oluşturmak için aynı kullanıcı adını ve parolayı kullanın.
Birden fazla ülkede satış yapıyorsam birden fazla Marka Kaydı hesabı oluşturmam mı gerekiyor?
Hayır. Brand Registry'de tek bir global satıcı hesabı oluşturabilirsiniz. Kayıt sırasında yalnızca ülkeye özel tek bir ticari marka ofisi seçebilirsiniz. Ancak, kaydınız onaylandıktan sonra diğer ülkelerin ticari marka ofislerine ait ticari markalar ekleyebilirsiniz. Satış yapmak istediğiniz her ülkeye ait Amazon mağazası için ticari markaları göndermenizi öneririz.
Birden fazla marka kaydedebilir miyim?
İlk markanızı kaydettikten sonra Brand Registry ana sayfanızda Yeni bir marka kaydet seçeneğine tıklayarak ek markalar kaydedebilirsiniz.
Amazon Marka Kaydı programına kaydolmaya çalışıyorum. Neden hata mesajı alıyorum?
Hata mesajları, açıklamalar ve sonraki adımlar listemize bakın.
Marka Kaydı başvurumu nasıl görüntüleyebilir veya düzenleyebilirim?
Başvurunuzun durumunu görüntülemek için Marka başvuruları sayfasını ziyaret edin. Ayrıca henüz göndermediğiniz bir başvuruyu düzenleyebilir, gönderilmiş bir başvuruya belge ekleyebilir veya reddedilmiş bir başvuruyu kopyalayıp düzeltebilirsiniz.
Başkalarının Marka Kaydı portalına erişmesini sağlayabilir miyim?
Evet. Markanızı Brand Registry'ye kaydettiğinizde "hak sahibi" ve "yönetici" rolleri size otomatik olarak atanır. Markanıza ek kullanıcılar davet edebilir ve bu kullanıcılara rol atayabilirsiniz.
Kaydetmiş olduğum bir marka için yeni bir ticari marka ekleyebilir miyim?
Evet. Aşağıdaki adımları izleyin:
- Marka Kaydı ana menüsünde Yönet ve ardından Fikrî mülkiyet yönetimi seçeneğine tıklayın.
- Açılır menüden marka adını seçin ve Ticari marka bağla seçeneğine tıklayın.
- Tek bir ticari marka ekleyecekseniz gerekli ticari marka bilgilerini girip Ticari markayı bağla seçeneğine tıklayın.
- 10 veya daha fazla ticari marka ekleyecekseniz Birden fazla ticari marka bağla seçeneğine tıklayın, şablonu indirin, gerekli bilgileri girin ve doldurduğunuz şablonu yükleyin.
Amazon'un fikrî mülkiyet ve marka adları ile ilgili politikaları nelerdir?
Fikrî mülkiyetle ilgili olmayan politika ihlallerini ve diğer kötüye kullanım biçimlerini nasıl bildirebilirim?
Yanlış liste kaydı bilgilerini, Amazon politikası ihlallerini ve diğer sorunları bildirmek için Kötüye Kullanım Bildir aracını kullanabilirsiniz (giriş yapılması gerekir).
Amazon; telif hakkı, ticari marka ve patent ile ilgili endişeler gibi fikrî mülkiyet ihlali iddialarının bildirilebilmesi için herkese açık bir form sunmaktadır.
Amazon; telif hakkı, ticari marka ve patent ile ilgili endişeler gibi fikrî mülkiyet ihlali iddialarının bildirilebilmesi için herkese açık bir form sunmaktadır.
Markanızı Amazon ile piyasaya sürün
Markanızı Amazon Brand Registry'ye kaydederek bir dizi marka geliştirme aracı ve koruma avantajını etkinleştirmeye uygun hale gelin.
Brand Registry'de yeni misiniz? Markanızı kaydedin
1 2023 Marka Koruması raporu
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Bu sitede, size hizmet sunmak, sunulan hizmetleri iyileştirmek ve reklam göstermek için çerez ve benzeri araçları (hep birlikte "çerezler") kullanıyoruz. Amazon'un çerezleri nasıl kullandığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen Amazon Çerez Bildirimi'ni okuyun.