Amazon'da Satışa Hoşgeldiniz!

Ürünlerinizi listeleyerek hemen satışa başlayabilirsiniz. Listeleme sürecinde ilerlemenize yardımcı olmak için aşağıdaki 4 adımlık kılavuzu hazırladık.
Amazon box balancing on its corner with the Amazon logo displayed

İzlemeniz gereken adımlar nelerdir?

Adım 1

Marka Kaydı

Bir marka sahibi veya marka temsilcisiyseniz Amazon Marka Kaydı (Brand Registry), markanızı daha doğru bir şekilde temsil etmenizi sağlayan araçlara erişmenizi sağlar. Bu, fikri mülkiyetinizi korumanıza yardımcı olur ve Amazon'daki müşteriler için güvenilir bir deneyim oluşturur.

Yetkili bir temsilciyseniz, lütfen önce marka sahibinin markayı kaydettirmesini sağlayın ve hesabınızı ek kullanıcı olarak ekleyin.
Bayiyseniz ve bir markaya sahip değilseniz veya herhangi bir markanın temsilcisi değilseniz doğrudan 2. Adıma geçebilirsiniz.
Not: Amazon'da devam eden bir marka kayıt başvurunuz varsa lütfen ürünlerinizi listelemeden önce başvurunun sonuçlanmasını bekleyin. Bu, ürünlerinizin kayıtlı marka altında listelenmesini sağlayacaktır.
Neden Amazon Marka Kaydı'nı tamamlamalıyım?
1. Doğru marka temsili
  • Marka Kaydı (Brand Registry), markanızın adını kullanan Amazon ürün sayfaları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlar, böylece müşterilerin markanızla ilişkili doğru bilgileri görme olasılığı artar.
2. Markanızı korumak için güçlü arama ve raporlama araçları
  • Markalar için özel olarak tasarlanmış global arama, görsel arama ve toplu ASIN arama gibi özelliklerimizle potansiyel ihlal vakalarını bulma sürecinizi basitleştirin.
  • Ticari markalı terimlerinizi yanlış kullanan ürün listelemelerini belirleme gibi ek proaktif avantajlardan yararlanın. Bu araçlar, marka adınızla ürünler oluşturulduğunda veya görseller logonuzu içeriyor ancak marka adınızı taşımıyorsa sizi proaktif olarak uyarmamıza yardımcı olacaktır.
  • Otomatik Marka Koruma ve Project Zero, her türlü ihlali bildirmenize ve markanızı korumanıza olanak tanır. Project Zero hakkında daha fazla bilgi edinin.
3. Amazon'un marka sahiplerine yönelik araçlarıyla işinizi büyütün
  • Geliştirilmiş Marka İçeriği/A+ İçerik: A+ İçerik olarak da bilinen Geliştirilmiş Marka İçeriği, markaların ürün özelliklerini benzersiz bir marka hikayesi, geliştirilmiş görseller ve metin yerleşimleri ekleyerek yeni yollarla tanımlamalarını sağlar ve etkili bir şekilde kullanıldığında daha yüksek dönüşüm oranları, daha fazla trafik ve daha fazla satışla sonuçlanabilir. Daha fazla bilgi edinin.
  • Marka Mağazaları (Stores): Marka mağazaları, reklam verenlerin ilham veren, eğiten ve müşterilerin markanın ürün yelpazesini keşfetmesine yardımcı olan içerikler oluşturması için Amazon'da ücretsiz ve self servis bir araçtır. Mağazanızı nasıl oluşturacağınızı öğrenin.
  • Sponsorlu Markalar (Sponsored Brands): Sponsorlu Markalar, müşterilerin öne çıkan ve özelleştirilebilir tıklama başına maliyet reklamları aracılığıyla Amazon'da araştırma yaparken bir markayı keşfetmelerine ve onunla etkileşim kurmalarına yardımcı olur. Daha fazla bilgi edinin.
  • Amazon Marka Analizi: Amazon Marka Analizi, Amazon'da satış başarısı için gerekli olan müşteri deneyimini, dönüşümü ve trafiği iyileştirmek için değerli bilgiler içerir. Bu araç, marka sahiplerinin ürün portföyleri ve pazarlama/reklam faaliyetleri hakkında bilinçli ve stratejik kararlar almalarını sağlar. Daha fazla bilgi edinin.
Amazon Marka Kaydı'na uygun muyum?
Amazon Marka Kaydı için, markanızın kaydolmak istediğiniz her ülkede aktif bir tescilli ticari markaya sahip olması gerekir. Marka Kaydı, tescil bekleyen bir ticari markaya sahip markaları da kabul etmektedir. Amazon şu anda yalnızca Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya, Kanada, Meksika, Avustralya, Hindistan, Japonya, Fransa, Almanya, İtalya, Türkiye, Singapur, İspanya, Hollanda, Suudi Arabistan, İsveç, Polonya, Mısır, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği ve Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki Devlet Ticari Marka Ofisleri tarafından verilen ticari markaları kabul etmektedir. Ticari markanız Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü'ne (WIPO) kayıtlıysa, lütfen bunun yerine ülkenizin Fikri Mülkiyet ofisine kayıtlı numarayı gönderin.
İpucu!
Marka Kaydı yapmak için, markaların yazılı veya görsel tabanlı bir ticari markaya sahip olması gerekir. Bu genellikle yanlışlıkla ticari lisans belgesi ile karıştırılır. Lütfen devam etmeden önce Ticari Markanızı yüklediğinizi kontrol edin! Amazon Marka Kaydı süresince sorunsuz bir kayıt yolculuğu için ülkeye özgü gereksinimleri dikkatlice okuduğunuzdan emin olun.
Amazon Marka Kaydı'nın Avantajları- Amazon ile Markanızı Oluşturmanın Faydalarına ve Araçlarına Genel Bakış
illustration of people all around the world

Yardıma mı ihtiyacınız var?

Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Satıcı Eğitim Programımızı ziyaret edin.

Adım 2

Ürün ve Kategori Gereksinimleri

Bu adımda, listelemelerinizin doğru şekilde oluşturulmasını sağlamak için ürün ve kategori gereksinimlerini hazırlamaya çalışacaksınız. Listelemelerinizi gönderirken hatalardan kaçınmak için, herhangi bir ürün oluşturmadan önce bu adımı dikkatlice incelemenizi öneririz.
2.1 Kategori gereksinimleri
Bazı kategoriler ve alt kategoriler için Amazon, satıcıların ürünleri satışa sunmadan önce onay almasını gerektirir. Onay süreci belge taleplerini, performans kontrollerini ve diğer nitelikleri içerebilir.
Amazon'da halihazırda listelenmiş ve onay gerektiren bir ürünü listelemek için başvurmak üzere aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
1. Katalog'a gidin ve ardından Ürün Ekle'yi seçin.
2. Satmak istediğiniz ürünü aratın.
3. Arama sonuçlarında, ilgili ürünün yanındaki Kısıtlamaları Göster öğesine tıklayın.
4. Ürününüz onay gerektiriyorsa, arama sonuçlarında, başvuru sürecini başlatmak için Satmak için Başvur düğmesine tıklayın.

Başvuruyu tamamladıktan sonra, durumu Satış Başvuruları bölümünden takip edebilirsiniz.

Yardıma mı ihtiyacınız var?

Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Satıcı Eğitim Programımızı ziyaret edin.

2.2 Ürün barkod gereksinimleri
Çoğu ürün, GTIN (Global Trade Item Number) olarak da bilinen UPC, EAN, JAN veya ISBN gibi 12-14 haneli benzersiz bir tanımlama barkoduna sahiptir. Bu barkod küresel bir kodu temsil eder ve şirket içi kullandığınız SKU kodları GTIN, UPC, EAN, JAN veya ISBN ile aynı değildir.

Barkodlar ürün detay sayfasında doğru bilgiyi sağlar. Ürününüzün GTIN'i yoksa, GTIN muafiyeti talep etmeye uygun olabilirsiniz. Daha fazla bilgi edinin.

GTIN muafiyeti başvurusu için:
1. Menü > Katalog > Ürün Ekle'yi seçin ve Amazon'da satılmayan bir ürünü ekliyorum seçeneğine tıklayın.
2. Uygun kategori ve ürün türünü seçin.
3. Ürün Kimliği sayfasında, ürün adını ve markasını girin ve Harici Ürün Kimliği altında “Ürün numaram yok” onay kutusunu seçin.
4. Şimdi Başvur’a tıklayın ve başvuru formunu doldurun.

Ürünlerinizin GTIN numarası varsa bir sonraki adıma geçebilirsiniz.
2.3 Marka gereksinimleri
Bazı durumlarda Amazon, satıcıların belirli markalar altında satış için ürün listelemeden önce onay almasını gerektirir. Onay süreci, faturalar ve yetkilendirme mektupları gibi belge taleplerini ve diğer nitelikleri içerebilir.

Listelediğiniz markanın onay gerektirip gerektirmediğini kontrol etmek için:
1. Katalog'a gidin ve ardından Ürün Ekle'yi seçin.
2. Satmak istediğiniz markayı aratın ve kataloğunuzdaki markalı ürüne benzer bir ürün seçin.
3. Arama sonuçlarında, onay gerekip gerekmediğini öğrenmek için ilgili ürünün yanındaki Kısıtlamaları Göster öğesine tıklayın. Marka kısıtlamaya sahipse, "Bu markayı satmak için onay almalısınız" mesajı gösterilecektir.
4. Gerekli belgelerle başvuru sürecini başlatmak için Satmak için Başvur'a tıklayın.

Başvuruyu tamamladıktan sonra, durumu Satış Başvuruları bölümünden takip edebilirsiniz.

Satmak istediğiniz markanın herhangi bir kısıtlaması yoksa, Adım 3'e devam edebilirsiniz.

Adım 3

Gönderim Yöntemi

Sipariş karşılama; siparişlerin depolanması, paketlenmesi ve gönderilmesinin yanı sıra iade ve değişim işlemlerinin gerçekleştirilmesi sürecidir. Etkili ve güvenilir bir sipariş karşılama, müşterileri memnun eder. Kendi sipariş karşılama kanalınızı (Satıcıdan gönderim - MFN) kullanma seçeneğiniz vardır veya Amazon Lojistik (FBA) kullanabilir ve ürünlerinizin sipariş karşılama işlemlerini Amazon'a bırakabilirsiniz.

Satıcı olarak her iki gönderim kanalını aynı anda kullanabileceğinizi ve operasyonlarınızı optimize etmek için ürün başına farklı bir gönderim kanalı seçebileceğinizi lütfen unutmayın.
3.1 Satıcıdan Gönderim (MFN)
Siparişleri kendiniz gönderiyorsanız, ürünlerinizi listelemeye başlamadan önce kargo ve iade ayarlarınızı yapılandırmanız önemlidir. Ürünlerinizi hangi ülkelere ve bölgelere göndermek istediğinize, teslimat süresine ve bunun için müşterilerinizden ne kadar ücret alacağınıza karar verebilirsiniz. Amazon Kolay Gönderi (Amazon Easy Ship) altında listelenmiş ürünler için adresleri ayarlamak da önemlidir.
Not: Birden fazla mağazada satış yapıyorsanız kargo ayarlarını her mağazada ayrı ayrı yapmanız gerekeceğini unutmayın.
Gönderi ayarlarınızı yapılandırdıktan sonra iade adresinizi ayarlayabilirsiniz.
3.2 Amazon Lojistik (FBA)
Amazon Lojistik ile siz ürünlerinizi Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde depolarsınız; biz de hazırlama, paketleme, hızlı teslimat ile gönderme süreçlerini yönetir ve bu siparişler için 7/24 müşteri hizmeti sağlarız. Böylece Amazon Lojistik, işinizi büyütmenizde ve daha fazla müşteriye ulaşmanızda size zaman kazandırır.
Amazon Lojistik ile kaydoluyorsanız, ürünleriniz listelendikten sonra doğrudan 4. Adıma geçebilir ve ayarlarınızı yapılandırabilirsiniz.
Amazon Lojistik’in Avantajları
• Ürünlerinize, milyonlarca üründe sınırsız ve hızlı kargo sağlayan Amazon Prime etiketi eklenir.
• Amazon Türkiye’nin güvenilir 7/24 müşteri hizmet ağından faydalanmanızı sağlar.
Nasıl Çalışır?
1. Satıcı Hesabınızdaki Envanter>Tüm Envanter Yönetimi sayfasını ziyaret edin.
2. Amazon'un göndermesini istediğiniz ürünleri seçin.
3. Açılır menüden Amazon Lojistik’e dönüştür seçeneğine tıklayın.
4. İlk gönderinizi oluşturmak için Amazon Lojistik Envanter Yönetimi sayfasını ziyaret edin. Ürünlerinizi seçin ve Envanter Gönder/Yenile seçeneğine tıklayın.
5. Adımları takip ederek teslimat planınızı oluşturun (miktar belirleme, ürünlerin hazırlanması vb.).
6. Gönderinizi Amazon'un anlaşmalı lojistik merkezine gönderin.
Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcısı
Hasılat Hesaplayıcı, kullanılan gönderim kanalına göre ürünlerin tahmini maliyetlerini karşılaştırmanıza olanak sağlayan bir ön izleme aracıdır. Bu araç sayesinde, her bir gönderim seçeneğinin ücretlerini kolayca görebilir, satış hacmi tahminleri girerek toplam geliri ve satılan birim başına gelire ilişkin tahminleri hesaplayabilirsiniz.
Uyarı: Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcısı, yalnızca Amazon Lojistik Ücretlerinin değerlendirilmesinde bir kılavuz olarak kullanılmalıdır. Amazon, buradaki bilgilerin veya hesaplamaların doğruluğunu garanti etmez. Sonuçları doğrulamak için bu Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcısı çıktısının bağımsız analizi yapılmalıdır. Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcısı gönderim ücreti tahminleri, yalnızca yurtiçi programını temel alır. Özel gönderim programlarına kayıtlı ürünler ayrı ücretlere tabidir. Güncel maliyetler ve ücretler için lütfen Amazon Lojistik Ücretlendirme sayfasına bakın.

Yardıma mı ihtiyacınız var?

Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Satıcı Eğitim Programımızı ziyaret edin.

Adım 4

Ürün Listeleme

Önemli: Önceki adımlarda ürün kategorisi, marka veya GTIN muafiyet onayları gönderdiyseniz, ürün listeleme hatalarını önlemek için lütfen önce "Satış Başvuruları" sayfasından son onay durumlarını kontrol edin.
İpucu! Onaylar verilmemişse, sonraki adımlara geçmenizi tavsiye etmiyoruz
Amazon'da ürün listelemenin dört farklı yolu vardır. Lütfen ihtiyaçlarınıza daha uygun olanı seçerek ilerleyin:
4.1 Toplu olarak ürün listeleme - büyük kataloglar için ideal
Lütfen "Çoklu Ürün Ekle" seçeneğine tıklayın, şablon dosyasını indirin ve zorunlu sütunları doldurun: SKU, fiyat, EAN kodu ve durum. Dosya doldurulduktan sonra yüklemeye devam edebilirsiniz.
Sistem, kataloğumuzdaki mevcut ürünlerle eşleşen ürünleri listeleyecektir. Eşleşmeyen ürünler için liste kaydı oluşturmanız gerekecektir.

Bunu yapmak için lütfen kategorinize özel oluşturulmuş şablonu indirin ve zorunlu bilgileri doldurun. Tamamlandığında, Çoklu Ürün Ekle sayfası aracılığıyla ürün yükleme şablonunuzu yükleyebilirsiniz. Tüm kataloğunuzu bir kerede oluşturmak yerine ürün türüne göre şablonlar oluşturmayı ve yüklemeyi deneyin.
İpucu!
Daha kaliteli bir detay sayfası oluşturmak ve daha fazla alıcıyla etkileşim kurmak için her zaman Gelişmiş Şablon seçeneğini kullanmaya çalışın!
Dosya yüklendikten sonra, sistem "Elektronik Tablo Yükleme Durumu" altında envanter dosyası yüklemelerinizin durumunu gözden geçirmenizi sağlayacak indirilebilir bir İşleme Özeti oluşturacaktır.
İşleme Özeti, başarıyla işlenen kayıtların (listelerin) bir özetini ve başarısız olarak işlenen (veya hatalarla işlenen) kayıtların sayısını içerir. Envanter dosyanızda gerekli düzeltmeleri yapmak için bu raporu kullanabilir ve ardından listelemelerinizi düzeltmek için dosyayı yeniden yükleyebilirsiniz.

Yardıma mı ihtiyacınız var?
Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Satıcı Eğitim Programımızı ziyaret edin.

4.2 Tek tek ürün listeleme — küçük kataloglar için ideal
Lütfen Ürün Ekle'ye tıklayın ve listelemek istediğiniz ürünü arama çubuğuna yazın. Ürün mevcutsa, yalnızca teklifinizi eklemeniz gerekecektir. Ürün mevcut değilse, yeni bir liste kaydı oluşturmanız gerekecektir.

Yardıma mı ihtiyacınız var?
Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Satıcı Eğitim Programımızı ziyaret edin.

4.3 API entegrasyonu - Karmaşık ve otomasyon gerektiren büyük kataloglar için ideal
Kendi kataloğunuzu Amazon mağazanızla otomatikleştirmeyi ve senkronize etmeyi düşünüyorsanız, Amazon ile bilgi alışverişini otomatikleştirmek için üçüncü taraf bir yazılım iş ortağı (App store aracılığıyla) kullanabilir veya kendi uygulamanızı oluşturabilirsiniz. Bu entegrasyonlar, listelemelerin yanı sıra satıcı hesabınızın faturalama, siparişler, fiyatlandırma gibi farklı yönlerini otomatikleştirmenize de yardımcı olabilir.

Üçüncü taraf yazılım iş ortaklarını kullanarak - üçüncü taraflarca geliştirilen ve listeleme oluşturma, Amazon Lojistik gönderileri oluşturma, faturalama, fiyat otomasyonu gibi satıcı hesabınızın farklı yönlerini otomatikleştirmenize ve optimize etmenize olanak tanıyan birden fazla uygulamayı keşfedebilirsiniz.
Kendi entegrasyonunuzu oluşturun - ihtiyaçlarınıza daha iyi uyması için kendi entegrasyonunuzu geliştirme seçeneğiniz vardır. Bu seçeneğin teknik bilgi ve belirli Bilgi Teknolojileri (IT) becerileri gerektireceğini lütfen unutmayın.

Yardıma mı ihtiyacınız var?
Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Satıcı Eğitim Programımızı ziyaret edin.

4.4 Uluslararası Liste Kaydı Oluşturun (Mevcut listelemeleri yeni bir mağazaya kopyalamak için)
Uluslararası Liste Kaydı Oluştur aracı tek bir kaynak mağazadan bir veya daha fazla hedef mağazaya teklif oluşturmanıza ve güncellemenize yardımcı olur. Teklifleri tek bir mağazada yöneterek zamandan ve emekten tasarruf edersiniz. Araç, bu kaynak mağazadan, belirlediğiniz ayarlara ve döviz kurlarına göre hedef mağazalardaki uygun teklifleri ve fiyatları günceller.

Uluslararası Liste Kaydı Oluştur aşağıdaki otomatik görevleri gerçekleştirir:
  • Hem kaynak hem hedef mağazada bulunan aynı ASIN'ler için kaynak mağazadaki teklifleri hedef mağazada oluşturur.
  • Ürün detay sayfalarını hedef mağazanın diline çevirerek oluşturmaya çalışır.
  • Hedef mağazalardaki teklif fiyatlarını, kaynak mağazada belirlediğiniz fiyata ve fiyat kurallarınıza göre senkronize eder.
  • Fiyatları, hedef mağazaların para birimlerindeki döviz kuru dalgalanmalarını yansıtacak şekilde düzenli olarak ayarlar. Bu güncellemeler günlük veya haftalık olarak gerçekleşebilir. Bu güncellemelerde, %1'den az olan değişiklikler gösterilmez.
  • Kaynak mağazadaki uygun ASIN'lerde yaptığınız değişikliklere göre, teklifleri hedef mağazalara ekler veya bu mağazalardaki mevcut teklifleri kaldırır.

Yardıma mı ihtiyacınız var?

Bu konu hakkında daha fazla bilgi için yardım sayfamızı ziyaret edin.

Sıkça Sorulan Sorular

Adımları izledim ama yine de hata aldım. Ne yapmam gerekiyor?
Sorun giderme ipuçları için lütfen Hata Kodu Açıklamaları kılavuzumuza göz atın - daha fazla ayrıntı için soldaki panelden hata kodunuzu seçin. Daha fazla bilgi edinin.

En sık karşılaşılan hata kodları şunlardır: Hata 8541, 8542, 13013, 6039, 6024 ve 20000. Sorun gidermek için ihtiyacınız olan bilgileri ve karşılaşılan diğer Hata Kodları için ipuçlarını bu bağlantıda bulabilirsiniz.

Yaygın Hataların üstesinden gelmek için sizi adım adım yönlendiren sayfalarımıza da göz atabilirsiniz.
Hata 5461
Hata 5665

Ayrıca, lütfen ASIN Oluşturma Politikamızı, Marka Adı Politikamızı ve Ürün Görsel Gerekliliklerini kontrol edin.

Unutmayın, bize her zaman ulaşabilir ve destek isteyebilirsiniz!
Ürünlerimi listeledikten sonra fiyat ve stokları düzenleyebilir miyim?
Evet, Seller Central hesabınız üzerinden ürünlerin fiyat ve stoklarını düzenleyebilirsiniz.
Envanterimdeki bir ürünü nasıl silebilirim?
1. Seller Central hesabınıza giriş yapın.
2. Envanter>Tüm Envanter Yönetimi seçeneğini seçin.
3. Ürün bilgilerinizin yanında, "Ürün ve Liste Kaydını Sil" seçeneğini seçebileceğiniz bir açılır menüye sahip bir ok bulacaksınız.
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.