E-ticaret şirketinizi kurun

E-ticaret'e Nasıl Başlanır?

team reviewing business analytics

Hızlı özet

E-ticaret şirketinizi kurmak için bu adımları izleyin. Ayrıntılı yönlendirmeler için okumaya devam edin.
  1. Müşteri ihtiyacını karşılayacak bir ürün bulmak için iş fikrinizi araştırın.
  2. Potansiyel müşterilerle konuşarak ürün fikrinizi teyit edin.
  3. Ürününüzü online alışveriş yapan müşterilere nasıl satacağınızı ve göndereceğinizi düşünün. (doğru ürünü seçmek için 11 ipucu)
  4. Ürünü envanter temin ederek veya kendi ürününüzü üreterek tedarik edin.
  5. Amazon, kendi web siteniz veya her ikisini de içerebilecek online satış kanallarınızı seçin.
  6. Online mağazanızı oluşturun ve ürünlerinizi ekleyin.
  7. Müşterilere siparişleri teslim etmek için bir e-ticaret lojistik stratejisi hazırlayın.
  8. Online pazarlama stratejileri, promosyonları ve işinizi büyütmek için diğer yolları kullanarak müşteri kazanın.

E-ticaret nedir?

E-ticaret, doğru strateji, satış ortakları, satış kanalları ve ürünlerle kurguladığınız takdirde size büyük potansiyel ve milyonlarca müşterinin önünde görünürlük sağlayan bir satış kanalıdır. Siz de kendi e-ticaret mağazanızı kurmayı düşünüyorsanız veya online işletme varlığınızı büyütmenize yardımcı olacak ipuçları ve fikirler arıyorsanız bu kılavuz tam size göre.

E-ticarete başlamak büyük bir adım gibi görünebilir. Ancak bu sürecin karmaşık veya bunaltıcı olması gerekmez. En popüler markalardan ve işletmelerden bazıları online olarak yalnızca bir veya iki ürün satmaya ve ardından büyümeye başladı.

Bu kılavuz size online mağazanızı nasıl başlatacağınız ya da mevcut bir perakende işletmesini online olarak nasıl büyüteceğiniz ve Amazon'un birincil veya ikincil satış kanalı olarak bağımsız markalara ve küçük işletmelere sunduğu avantajlardan bazıları konusunda size yol gösterecek.

E-ticaret nasıl yapılır?

E-ticarete güçlü bir şekilde başlamak ve işinizi sağlam adımlarla büyütmek için e-ticaret süreçlerini detaylı bir şekilde öğrenmelisiniz. Süreç yönetimini öğrendikten sonra iş planınızı hazırlayarak e-ticarette nasıl ilerlemek istediğinizi belirleyebilirsiniz.

Bu sayfamızda e-ticarete sıfırdan başlarken nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini adım adım öğrenebilir ve sonrasında kendi e-ticaret planınızı oluşturabilirsiniz.

E-ticaret ne kadar karlı?

Heyecanlı girişimciler ve büyüyen işletmeler için e-ticaret, işinizin tek odak noktası olarak veya ek bir satış kanalı olarak uyarlamak üzere çok karlı bir model olabilir.

Trendler, e-ticaret sektörünün yıldan yıla büyümeye devam ettiğini gösteriyor. Amazon'un satış hacminin büyümesi de bu bilgiyi destekliyor. Dünya çapında Amazon'da satılan ürünlerin yarısından fazlası, çoğunluğu KOBİ’lerden oluşan üçüncü parti satıcılara ait.
Bilgisayardaki grafiklere bakan bir adam

E-ticarete başlamak için çok mu geç kaldım?

Hayır, e-ticarete başlamak için geç kalmadınız. Tüketiciler online alışveriş konusunda daha rahat hale geldikçe, e-ticaret sektörü de büyük olasılıkla gelişmeye devam edecek.

Online bir iş kurmaktan gözünüz korkmasın. Fikrinizin potansiyeli olup olmadığını öğrenmek için fikrinizi Amazon ile test edin. Amazon Türkiye mevcut satış planı online satış yapmanıza olanak tanır ve size satılan ürün başına ödeme yapma özgürlüğü verir. Ne satacağına karar vermeye çalışan satıcılar için idealdir.
üzerine sabitlenmiş ürün fikirleri olan mantar pano

Başlarken: Sıfırdan e-ticaret şirketi nasıl kurulur?

Online bir şirket kurmakla ilgileniyorsanız, doğru yerdesiniz. Bu kılavuzda, milyon dolarlık fikrinizi hayal etmekten kendi e-ticaret mağazanızı işletmeye kadar olan süreçte size yol göstereceğiz.

Adım 1: İş fikrinizi araştırın

Online mağazanızı kurmaya başlamadan önce kritik seçimleri hızlı ve verimli bir şekilde yapmanıza yardımcı olacak iş planınızı oluşturmanız gerekir. Hangi ürünleri satacağınıza veya üreteceğinize karar vermenin birkaç yolu vardır. İşte e-ticaret işinizi kurarken vermeniz gereken en kritik kararlardan bazıları:

Çözmeye değer bir sorun veya zorluk bulun

Hangi sorunu veya zorluğu çözmeye çalışıyorsunuz? Bu sorunu en çok kimler yaşıyor? Bu zorluğa çözüm getirseniz en çok kimler heyecanlanırdı?

Bazı fikirler ne kadar yenilikçi olursa olsun onları destekleyecek bir müşteri kitlesi olmadığında başarısız olabileceğinden, çözmeye değer bir problem bulmak çok önemlidir.

Örneğin, yüksek kaliteli mutfak eşyaları mı yapmak istiyorsunuz? O zaman yemek pişirmeyi seven insanlar en iyi müşterilerinizden biri olacak demektir. Daha kalın ve daha dayanıklı yoga matları mı satıyorsunuz? O zaman yoga yapan kişiler ve eğitmenler sizin için en iyi hedef kitle olabilir.

Ürünlerinizin karşılaşacağı zorluğu düşünün. Yaratmaya çalıştığınız ürünü gerçekten takdir edecek kullanıcıları belirleyin ve onları birinci sırada tutun. Bu, önceliklerinizi yönlendirecektir.

İyi bir ürün fikri bulmak için uzağa gitmenize gerek yok. Sorunları tespit etmek çok daha kolay olduğundan ve ihtiyaçları daha çabuk karşılayabileceklerinden insanlar çoğu zaman tanıdık bir gruba satış yapar. Benzer ilgi alanlarına veya hobilere sahip kişilerin ihtiyaç duyabileceği ürünler için fırsatları belirlemek üzere kendi ilgi alanlarınızı düşünün.

Gözlemci olmak harika bir ürün fikri bulmanıza yardımcı olabilir

En iyi fikirler günlük akışın içinde ortaya çıkabilir. Örneğin online işletme sahipleri Saadia Mirza ve Bassel Riche, akşam yemeği yemek için dışarı çıktıklarında bir iş fikri buldular. Atlanta'nın kaldırımlarında bir sorun fark ettiler. Gece dışarı çıkan kadınlar ağrıyan ayaklarını rahatlatmak için ayakkabılarını çıkarıyor ve kaldırımlarda çıplak ayakları ile yürüyorlardı. Bu, marka sahiplerine yeni bir ürün bulma konusunda ilham verdi ve böylece ağrıyan ayakları rahatlatmak ilhamıyla Purse Pals babetleri ortaya çıktı.

Vigo Wood olarak İhtiyacı hissedip ürettiğimiz, hayatı kolaylaştıran ürünleri tüketicilerle buluşturuyoruz.

Hasan Çolakoğlu
Vigo Wood Firma Sahibi
Çözülmeye değer bir zorluk ve sorunun çözülmesini isteyen bir hedef kitle bulmak, girişiminizin başarılı olmasını çok daha olası hale getirecektir.

Ürün fikirleri ararken kendinize sormanız gereken sorular

İş fikrinizi araştırmaya başlamak için en kolay yer yakın çevrenizdir. Çevrenizdeki insanların hedeflerini, isteklerini veya zorluklarını öğrenin, ardından onlara yardımcı olacak ürünler bulun. Gözlemci olarak işletmeniz için araştırmaya değer fikirler üretebilirsiniz.
  • Çözmek istediğiniz sorun(lar) neler?
  • Şu anda kullandığınız ürünlerin ne gibi kusurları bulunuyor veya ürünler ile ilgili ne tür şikayetleriniz var?
  • Dünyada gelire dönüştürebileceğiniz hangi eğilimleri fark ettiniz?
  • Arkadaşlarınızdan veya aile üyelerinden kullandıkları ürünler ile ilgili ne gibi yorumlar duyuyorsunuz?
  • Yapmaktan keyif aldığınız aktiviteler neler? Hangi ürünler bu faaliyetleri geliştirmeye yardımcı olurdu?

Trendleri ve fırsatları tespit etmek için anahtar kelimelerle aramalar yapın

Online satış söz konusu olduğunda tutkunuz mutlaka başarıya dönüşmeyecektir. Müşterilerin ürününüzü isteyip istemediğini anlamanız gerekir. Trendleri araştırmak, hedef kitlenizin sahip olabileceği soruları aramak ve mevcut çözümlerinin neler olduğunu belirlemek için online araçları kullanabilirsiniz. Örneğin niş ürün fırsatlarını belirlemek için Amazon En Çok Satanlar listesine göz atabilirsiniz.

Mevcut bir ürününüz zaten var, şimdi ne olacak?

Fikriniz veya ürününüz piyasada satıştaysa birkaç seçeneğiniz zaten var demektir. Aynı ürünü daha rekabetçi bir fiyat noktasında sunabilir veya daha iyi bir alternatif ürün sunabilirsiniz. Ayrıca ürünün zaten piyasada satılıyor olması pazar potansiyelinin doğrulanması anlamına gelir. Bu da iyiye işarettir!

Rakiplerinizin nerede yetersiz kaldığını öğrenmek için mevcut ürünlerle ilgili müşteri değerlendirmelerini okuyun. Şikayetleri toplayın ve sebeplerini arayın. Ardından araştırmanızı yapın ve sorunu çözmenin ne kadara mal olabileceğini hesaplayın.
Ürünlere bakan adam ve kadın

Adım 2: Ürün fikrinizi doğrulayın

Ürününüzü doğrulamak için ne kadar çok zaman harcarsanız, başarılı olma şansınız da o kadar artar. İş fikrinizi belirledikten sonra benzer ürünlerin nasıl performans gösterdiğini ve potansiyel müşterilerinizin ne aradığını araştırın.

Fikrinizi doğrulamak için potansiyel müşterilerle konuşun

Fikrinizin peşinden gitmeye değer olup olmadığını anlamanın en kolay ve en ucuz yolu insanlarla konuşmaktır. Çözmeye değer bir sorun belirledikten sonra sorunu veya sıkıntıyı en çok hisseden insanlarla konuşun.

Çözmeye çalıştığınız sorunla karşılaşıp karşılaşmadıklarını anlamak için küçük bir grup insana ulaşın ve şu anda bu zorlukla nasıl başa çıktıklarını öğrenin.

5-10 kişiye 30 dakikalık zamanları karşılığında bir fincan kahve ısmarlamayı teklif edin. Zorluk hakkında konuşmak için yaptığınız toplantıyı kullanın ve sorunu çözmek için para ödeyecekleri bir şey olup olmadığını veya onları fazla rahatsız edip etmediğini gözlemleyin. Alacağınız yanıtları etkileyebileceğinden ürününüzü ön plana çıkartmaktan kaçının. Bunun yerine zorluk hakkında nasıl hissettiklerine, şu anda bununla nasıl başa çıktıklarına ve sorunu çözmek için para ödeyip ödemeyeceklerine odaklanın. Ödemeyi düşünüyorlarsa ne kadar ödemeyi kabul ederlerdi? Bu soruları sormak ürününüz için bir hedef kitle olup olmadığını anlamanıza yardımcı olabilir.

Online satışta doğru ürünü seçmek için 11 ipucu

Amazon'da pek çok şey satabilseniz de heyecanlı bir e-ticaret mağazası sahibi için iyi bir başlangıç noktası şunlardır:
  1. Paketlenmesi ve gönderilmesi kolay ürünler
  2. Markalaşma potansiyeline sahip ürünler
  3. Müşteriler için uygun fiyatlı ürünler
  4. Uzun bir raf ömrüne sahip olan ürünler
Yeni bir girişimcinin satması zor olabilecek ürünler ise şunlardır:
  1. Gıda ve çabuk bozulan yiyecekler
  2. Düşük kar marjı olan ürünler
  3. Ağır veya hacimli ürünler veya gönderimi pahalı ürünler
  4. Son derece rekabetçi ürünler (müşteri değerlendirmelerinin sayısını kontrol edin)
  5. Karmaşık veya elektronik ürünler
Kaçınılması gereken ürünlerse şunlar olmalıdır:
  1. Patentli veya ticari markalı ürünler (patent/ticari markaya veya bayi olarak sertifikaya sahip değilseniz)
  2. Kullandığınız satış kanallarına bağlı olarak satabileceğiniz ürün türlerinde kısıtlamalar olabilir. Amazon.com.tr'de beklenmedik zorluklarla karşılaşmayacağınızdan emin olmak için envanter satın almaya başlamadan önce kısıtlı ürünler listesini kontrol etmek iyi bir fikirdir.

Amazon Marka Kaydı ile markanızı korumaya yardımcı olun

Amazon Marka Kaydı ile markanızın yetkisiz kullanımını önlemeye yardımcı olabilirsiniz. Bu program mevcut bir ticari marka veya patente sahip girişimciler için oluşturulmuştur. Bu programa kaydolmak, markayı daha iyi temsil etmenize ve ihlalleri bulup bildirmenize olanak tanıyan araçlara erişmenizi sağlar.

Adım 3: Ürünlerinizi tedarik edin

Ne satacağınızı ve ürünlerinizin kime hizmet edeceğini anladıktan sonraki en önemli adım, ürünleriniz için doğru kaynağı bulmaktır.

Önemli olan yalnızca doğru ürünü seçmek değil, ürünleriniz için doğru kaynağı seçmektir. E-ticaret ürünlerinizi tedarik etmek için birkaç seçenek şunlar olabilir:

Mevcut ürünleri yeniden satma

Yeniden satış, uygun maliyetli ve başlaması nispeten kolay olabileceğinden Amazon Satış Ortakları için popüler bir seçimdir. Satıcı paneliniz altındaki online dizinler bölümü ve liste kayıtları ürünleriniz için tedarikçiler bulmanıza yardımcı olabilir. Bu modelde tedarikçiyle iletişime geçerek ürünlerinizi sipariş etmeniz, bunları işletmenize göndermeniz, ve ardından satılan ürünleri müşterilere göndermeniz gerekir. Tedarikçileri bulmak ve onlarla iletişim kurmak yalnızca daha uygun fiyatlı tedarik sağlamakla kalmaz, aynı zamanda gelecekte işletmeniz için istikrarlı bir tedarik zinciri de oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Kendi ürünlerinizi oluşturun veya geliştirin

Kendi ürünlerinizi geliştirmek size kalite ve tasarım konusunda çok daha fazla kontrol imkanı sağlayacaktır. Ancak bu yöntemi büyütmek zor olabilir. Bazı satıcılar kendi el yapımı ürünlerinden az sayıda üretimi tercih eder. Bu, operasyonların yönetilebilir olmasına yardımcı olur. Bazı kişilerin el yapımı ürünleri daha kaliteli olarak algıladığı göz önüne alındığında, bu seçenek satıcıların ürünlerini yüksek fiyattan fiyatlandırmasına da izin verebilir.

Ürünlerinizi geliştirmek için bir üreticiyle çalışma

Ürünlerinizi geliştirmek için doğrudan bir üreticiyle çalışmak size daha yüksek büyüme potansiyeli sağlayabilir. Ancak bu yol aynı zamanda yeni bir satıcı için zorluklar da doğurabilir. Doğru üreticiyi bulmak, özelliklerinize uygun prototipler oluşturmak için onlarla birlikte çalışmak ve sonunda ilk siparişinizi vermek zaman alacak ve finansman gerekliliği doğuracaktır. Öte yandan yeni bir ürün geliştirdiğinizde, rekabette öne çıkmanıza yardımcı olacak farklı bir marka yaratma potansiyeline sahip olacaksınız.

İpucu

Online alışveriş severler ürün satın alırken nelere dikkat ediyor?

Amazon En Çok Satanlar, müşterilerin özel ilgi alanlarında nelerden hoşlandığını göstermesi açısından ürün araştırmanıza yardımcı olabilecek bir listedir. Bu kategorileri derinlemesine analiz etmek, kategorinizdeki en çok satanlar arasındaki fırsatları, gelecek vaat eden ürünleri veya trendleri belirlemenize yardımcı olabilir.

Adım 4: Online satış kanalınızı seçin

Ürünlerinizi online olarak satmak için birçok seçeneğiniz var. Bir websitesi kurun ve markalı e-ticaret mağazanızı kendi alan adınızda barındırın ya da ürünlerinizi Amazon gibi mevcut bir online perakende mağazasından satın. Veya her ikisini birden yapın!

Kendi alan adınızı ve e-ticaret sitenizi kurun

Online bir mağaza kurarken seçebileceğiniz birçok uygun fiyatlı seçenek vardır. Bir alan adı satın almak ve kendi markalı websitenizi oluşturmak, işletmeniz için kullanıcı deneyimini ve sitenin tüm yönlerini özelleştirmek ve yönetmek isteyen kişilere çekici gelir.

Çoğu e-ticaret sitesi sağlayıcısı uygun fiyatlı olsa da, müşteriler için iyi bir online deneyim oluşturmak ve websitesi trafiğini artırmak için zaman ve para yatırımı yapmanız gerekir. Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması veya online reklam verme gibi çalışmalar trafiği artırmaya yardımcı olabilir; ancak yönetilmesi zaman veya kaynak gerektirir. Ayrıca siparişleriniz gelmeye başladığında siparişlerinizi yönetmek ve lojistik için bir sürece de ihtiyacınız olacağını unutmayın. İşinizi yürütmeye çalışırken tüm bunları üstlenmek zor olabilir.

Mevcut bir online mağaza üzerinden satış yapın

Halihazırda trafiği olan mevcut bir satış kanalını kullanmak online olarak daha kısa sürede, başarılı bir şekilde satış yapmaya başlamanıza yardımcı olabilir. Ayrıca bu strateji size kendi çözümünüze yatırım yapmadan önce satıcılar için neyin işe yaradığını öğrenme, yorumları öğrenme ve gelir elde etme şansı verir.

Mevcut bir online kanaldan satış yapmak bir müşteri tabanı oluşturmadan önce bir ürüne çok fazla zaman ve para yatırma riskini de ortadan kaldırır. Mevcut online mağazalar genellikle marka veya pazar farkındalığına ve trafiği artırmak için girişimlere sahiptir.
Bilgisayardan online mağazasına bakan bir adam

Amazon’da satış

Amazon, dünya çapında 300 milyondan fazla müşterisiyle erişim açısından güçlü bir kanaldır. Amazon'un satıcılara sunduğu araçlar, ürün odaklı altyapısıyla yeni ve mevcut işletme sahiplerinin bu müşterilere ulaşmasına yardımcı olabilir.

Yeni ve mevcut e-ticaret işletmeleri için Amazon'da satış yapmanın faydaları şunları içerir:
  • Hız: Sadece birkaç kolay adımı tamamlayarak mağazanızı hızla kurun ve işletin.
  • Ölçeklenebilirlik ve verimlilik: Amazon'da satış yapmak sizi harika ürünler geliştirmek ve satmak için daha fazla zaman kazandırır. Her iş problemini kendiniz çözmek zorunda kalmazsınız. Amazon'un altyapısını, araçlarını ve müşteri erişimini kullanarak işletmenizi büyütebilirsiniz.
  • Müşterilere ulaşma: Amazon'da ürün listelediğinizde, ürününüz 150 milyon Amazon Prime üyesi de dahil olmak üzere dünya çapında 300 milyondan fazla müşteriye ulaşma potansiyeline sahiptir.
  • E-ticaret desteği: Ödemelerinizi ve müşteri yorumlarını yönetmek, promosyonları yürütmek ve daha fazlası için Amazon'un araçlarını kullanabilirsiniz.
  • Topluluk desteği: Satıcı Eğitim Programı’nın ücretsiz dökümanları ve seminerleri aracılığıyla online satışta nasıl başarılı olacağınızı öğrenebilir, Amazon satıcıları için online bir tartışma panosu olan Seller Forum aracılığıyla tutkulu girişimcilerden oluşan bir topluluğun parçası olabilirsiniz. Bu kaynaklar, sorun gidermek ve işletmenize destek sağlamak için değerli bir bilgi kaynağı olabilir.
  • Dahili SEO: Amazon ürün sayfaları, arama motorlarına doğru içeriği sunmak ve arama sonuçlarında rekabetçi bir şekilde görünmek için oluşturulmuştur. Ürünlerinizi iyi yazılmış ürün sayfalarıyla Amazon'da yayınladığınızda markanızla alakalı anahtar kelimeler ve ürün aramaları için sıralamaya rekabetçi bir şekilde girmeye hazır olursunuz.

Konum, konum, konum

İster online ister fiziksel satış yapıyor olun başarının anahtarı müşterileri mağazanıza çekmektir.

Fiziksel bir mağaza açıyorsanız işletmenizin bulunduğu yere göre işleriniz birkaç yıl içinde gelişebilir veya mağazanız kapanabilir. Bir alışveriş bölgesi bir perakende mağazanın müşteri tabanını oluşturmasına nasıl yardımcı olabiliyorsa, benzer şekilde satış yapılan bir websitesi de online alışveriş yapan kişileri keşfederek ve onlara erişim sağlayarak mağazanızın gelişmesine yardımcı olabilir.

Uygun marka sahipleri için Amazon Mağazaları, farklı bir marka deneyimi yaratma fırsatı sunar.

İşletmenizi büyüttükten sonra Amazon'da satış yapmaya başlamayı ve başka bir e-ticaret çözümü eklemeyi seçebilirsiniz. Birçok satıcı Amazon'u satış kanalı olarak seçse de tek kanal bu olmak zorunda değildir.

Adım 5: Online mağazanızı kurun

Ne satacağınızı ve kime satacağınızı belirledikten sonra işinizi kurmanın ve işletmenin zamanı geldi.

Bir işletme adı seçin

İşletme adınız markanızı temsil edecek, bu nedenle müşterilerin hatırlamaları için akılda kalıcı, yazması kolay ve basit bir ad seçin.

Ne satacağınız konusunda net bir fikriniz varsa sektörünüzdeki diğer markalara bakarak isimler üzerinde beyin fırtınası yapın. Rock yıldızları için işe yarasa da sayılardan ve karmaşık sembollerden kaçınmak en iyisidir. Marka adını basit ve telaffuzu kolay şeklide belirleyin.

Markalaşma, e-ticaret mağazanızın rekabette öne çıkmasına yardımcı olacaktır. Sürekli müşterileri çekecek, akılda kalıcı bir izlenim yaratmak önemlidir. Ürününüzün farklı özelliklere sahip olmayan bir rakip denizinde kaybolmasını istemezsiniz.

Online mağazanızın vitrinini oluşturun

İş fikrinizi doğrulamanın en iyi yolu sipariş almaya başlamaktır. Ne kadar erken başlarsanız o kadar iyi! Etkili bir online mağaza oluşturmanıza yardımcı olacak ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

Rekabetçi ürün liste kaydı sayfaları oluşturun

Müşteriler ürün açıklamalarını ürününüzün ihtiyaçlarına uygun olup olmayacağına karar vermek için okur. Potansiyel alıcınıza bilinçli bir karar vermesi için bilmeleri gereken her şeyi anlatan kapsamlı bir açıklama yazmanız önemlidir. Başlıklar, görseller, madde işaretleri, açıklamalar ve anahtar kelimelerin tümü, göz atan kişileri sizin için müşteriye dönüştüren bir sayfa oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Eksik veya yanlış açıklamalar şikayetlere yol açabilir, iadeleri artırabilir ve itibarınızı zedeleyebilir. Bu nedenle eksiksiz, açık ve net olun. Ancak açıklamalarınızın sıkıcı olması gerekmez. Kendinizi müşterilerin yerine koyun ve ürünlerinizi nasıl kullanabileceklerine dair eğlenceli ve ilgi çekici açıklamalar bulun.
Barkod okutan bir adam

Online şirketinizi kurun ve yürütün

Online mağazanızı kurduktan sonra onu yönetmeye başlamanın zamanı geldi demektir. Birkaç basit yolla iyi bir online deneyim oluşturabilirsiniz. Doğru ürün açıklamalarına, hızlı ve kolay ödeme deneyimine, zamanında teslimata ve kolay iade sürecine sahip olmak harika bir başlangıçtır. Diğer müşterilerden gelen çok sayıda yorum da mağazanızı öne çıkarabilir.

E-ticaret lojistiği: Depolama, kargo ve iadeler

Ürünleriniz için iadeleri nasıl depolayacak, ürünleri kargolayacak ve bu iş yüküyle nasıl başa çıkacaksınız? Online işinizi kurmaya başladığınızda kargo ve iade işlemlerini yürütmek için bir sürece ihtiyacınız olacak. İşleri basit tutmak için ürünlerinizi depolamak ve göndermek için erişilebilir ve uygun maliyetli bir yer bulmak en iyisi olabilir. Bazı satıcılar, ürünleri depolamak için genellikle evlerinde bir yeri (garaj gibi) kullanmayı en iyi çözüm olarak görüyor. İşletmeniz büyüdükçe ürünleri depolamanıza, paketlemenize ve göndermenize yardımcı olması için ek bir lojistik hizmeti kullanmayı düşünebilirsiniz.

Amazon Lojistik aracılığıyla ürünlerinizi depolayabileceğinizi ve satabileceğinizi biliyor muydunuz?

Amazon'un Amazon Lojistik Hizmeti, satıcıların ürünlerini Amazon'un deposunda depolamasına ve Prime üyelerine hızlı, uygun teslimat seçenekleri sunmanın avantajlarından yararlanmasına olanak tanır.

Yorumları görünür hale getirin

Yorumlar güçlü bir satış aracıdır. Yorumları, popüler arama motorlarının yanı sıra sizin ürünlerinize benzer ürünleri satın alan müşteriler tarafından da görülebilecek şekilde göstermelisiniz.

Amazon, yorumların gelecekteki satışlarınız üzerinde olumlu bir etkisi olabileceği bildiğinden müşteri yorumlarını satıcılar adına otomatik olarak talep eder. Amazon hesabınız üzerinden yaptığınız satışlar için müşterilerinizden yorum talep etmeyi unutmayın.
Bizim deneyimimiz ürün içeriklerinizin, puanlarınızın ve yorumlarınızın alacağınız geri dönüşlerde çok önemli olduğu yönünde.
Sinem DeliklitaşKaraca E-ticaret Satış Yöneticisi

E-ticaret analizi ile iş performansını takip edin

Analiz, ziyaretçilerin mağazanız ve ürünlerinizle nasıl etkileşime girdiğini görmenizi sağlar. Çoğu online satış kanalı gösterge panosuna yerleşik bir e-ticaret analizine veya üçüncü taraf analiz programı yükleme seçeneğine sahiptir.

Hangi çözümü seçerseniz seçin envanter, siparişleri yönetme, müşteri hizmetleri ve iadeler, promosyonlar ve reklamlar, hesap performansı ve daha fazlasıyla ilgili verileri görmek için mağazanızın e-ticaret analizini periyodik olarak kontrol etmelisiniz.

Mağazanızın analizini öğrendiğinizde ziyaretçilerin mağazanızla nasıl etkileşime girdiğini anlayabileceksiniz. Mağazanızın analiz raporlarına bakmak online alışveriş deneyiminizdeki sorunları nasıl teşhis edip nasıl gidereceğiniz konusunda da size faydalı bilgiler verecektir.

Amazon mağazalarında satış yapan kayıtlı bir marka sahibiyseniz Brand Analytics size aşağıdakiler gibi gelişmiş raporlara erişim sağlar:
  • Stratejik arama terimlerinde en fazla tıklamayı ve dönüşümü kazanan ürünler
  • Müşterilerin yeniden sipariş verdiği ürünler veya markalar
  • Ürünlerinizle birlikte en sık satın alınan en iyi ürünler
  • Müşterilerin yaş, gelir, eğitim, cinsiyet ve medeni duruma göre dağılımı
Ürünleri hakkında konuşan adam ve kadın

E-ticaret pazarlaması ve ürün tanıtımı

E-ticaret pazarlaması, işinizi başlatmanıza ve büyütmenize yardımcı olmak için hayati önem taşır. Pazarlama ve promosyon kampanyaları yürütmek, hangi satış kanalını kullanırsanız kullanın daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Ürünlerinizi tanıtmak için pek çok kanal var. Bunlardan birini seçmek zor olabilir. İşte online işletmelerin kullanabileceği bazı seçenekler:
E-ticarette görünür olmak çok önemli, Amazon Avrupa’da Amazon Lojistik (FBA) ile Prime etiketi alarak ve Sponsorlu Ürünler ile reklam çıkarak bunu gerçekleştirdik. Ürününüzün ve marka bilinirliğinin bir bütün olması gerekiyor, bu da satın alma kararını çok etkiliyor ve güven kazanıyorsunuz. Bütün bunlar doğru yapıldığında satış takip ediyor.
Hakan PatırKronot Kurucu Ortağı & Yöneticisi

Amazon'da online mağazanızın reklamını yapın ve tanıtın

Online mağaza sahipleri, doğru müşterilerin karşısına çıkmak için Amazon'da reklam kampanyaları yürütebilir. Aşağıdaki seçeneklerin tümü, ürününüzü mümkün olduğunca çok kişinin önüne çıkarmanıza yardımcı olur:
  • Bitmeden Yakala! fırsatları ve Marka Kaydı markanızın bilinirliğini, satışlarını ve görünürlülüğünü artırmanıza yardımcı olur.

A/B testi ile kullanıcı deneyiminizi optimize edin

Müşterilerinizi ne cezbeder? Hangi başlıklar veya açıklamalar alıcıların dikkatini çeker? A/B testi, ürünleriniz için en iyi kombinasyonu bulmak üzere farklı değer önerilerini ve teklifleri denemenize olanak tanır. Kayıtlı marka sahipleri için Amazon'un Denemelerinizi Yönetin aracına yeni eklenen A/B testi yetenekleri, hangi içeriğin satışı en fazla artıracağını bulmak için ürün sayfalarınızda milyonlarca müşterinin önünde denemeler çalıştırmanıza olanak tanır. Bu, müşterileri hızlı bir şekilde dönüştürmeye yardımcı olmak için doğru başlık, görsel, açıklama ve ürün özellikleri kombinasyonlarını bulmanıza yardımcı olabilir. İçeriğinizi denemelerle optimize etmek satışları yüzde 6'ya kadar artırabilir.

Satıcı Desteği: Her şeyi kendiniz yapmak zorunda değilsiniz

Amazon'un işinizi yönetmenin daha ince noktalarında size yardımcı olacak güvenilir satıcılardan oluşan bir Amazon Satıcı Ortağı Ağı’na sahip olduğunu biliyor muydunuz? Ürün sayfaları, muhasebe, reklam ve daha fazlasını oluşturmaya yardımcı olması için tedarikçileri kullanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlaması

Her gün sosyal medyayı ziyaret eden tüketicilerin yoğunluğu göz önüne alındığında, promosyonlarınıza ve dış erişiminize bir veya iki sosyal medya kanalı eklemek marka ve ürün farkındalığını artırmanıza yardımcı olabilir. Harcadığınız zaman ve çabanızdan en iyi şekilde yararlanmak için işinizi nasıl tanıtacağınıza, sosyal medya kullanıcılarıyla nasıl etkileşim kuracağınıza, influencer’lar ile nasıl çalışacağınıza ve nasıl içerik yayınlayacağınıza dair bir sosyal medya stratejisi oluşturun.
Telefon ile konuşan bir adam

E-ticaret şirketi: Jargonu öğrenin

E-ticaret şirketi nedir?

E-ticaret, alıcı ve satıcıların internet üzerinden tüketicilerle mal ve hizmet alışverişinde bulundukları bir iş modelidir. İki yaygın e-ticaret iş modeli İşletmeden İşletmeye (B2B) ve İşletmeden Tüketiciye (B2C) e-ticarettir. E-ticaret perakendeciliği hakkında daha fazla bilgi edinin.

B2B E-ticaret

B2B satıcıları, diğer işletmelerin ihtiyaç duyabileceği ürünleri satmaya odaklanır. Genellikle buna donanım, yazılım ve ofis malzemeleri dahildir. Potansiyel müşteri havuzu, bireysel tüketicilere satış yapan bir işletme durumunda olduğundan daha küçük olsa da ticari alıcılar sürekli yüksek miktarda alımlar yapabilir.

B2C E-ticaret

B2C satıcıları, ürünleri bireysel kullanıcılara (veya son müşteriye) satmaya odaklanır. Ürün satışlarını teşvik etmek için ürünün fiyatlandırması, pazarlaması ve nakliyesinin optimizasyonunu hedeflerler. Nihai müşteriler, bir işletmenin yapabileceği şekilde toplu olarak ürün satın almayabilir ama genellikle hedef kitlenin toplam hacmi büyük olduğundan e-ticaret hacmi de büyüktür.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) nedir?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) organik (ücretsiz) arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenize gelen trafiğin miktarını ve kalitesini artırma sürecidir. İnsanlar internette aradıklarını bulmak için arama motorlarını kullanırlar. SEO'ya birçok faktör dahildir ancak online işletmenizin sahip olması gereken üç temel özellik şunlardır:
  • Arama botlarının işleyebileceği içerik ağırlıklı olarak kelime ve görsel olduğundan işletme sayfanızın da bu içeriğe uygun olması gerekir.
  • Arama botlarının arama motoru kullanıcılarına yardımcı olacak içeriğe erişebilmesi ve bulabilmesi için hem masaüstünde hem de mobilde hızla yüklenen bir websitesi deneyimi gerekir.
  • Alan adınız uygunsuz ve istenmeyen bir içerik içermemelidir. Websitenize diğer websitelerinden de yönlendirme sağlanması, saygınlığınızı ve güvenilirliğinizi artırır.

Amazon'da e-ticaret şirketinizi kurun

Dünyada 2000, Türkiye’de ise 2018 yılından bu yana bağımsız satıcılar ve marka sahipleri işletmelerinin büyümesine yardımcı olmak için Amazon'u kullanıyor. Satış programımızı, satıcıların müşterilere mümkün olan en geniş alışveriş seçeneklerini sunmalarına yardımcı olmak için sürekli geliştiriyoruz.

Amazon'da
Satış yapmaya bugün başlayın

Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *


* Fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar fırsattan otomatik olarak yararlanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler ancak Amazon’da Satış ücret çizelgesinde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu öderler. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Amazon logo
© 2022 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır