SATIŞ

Amazon Türkiye'de satışa nasıl başlanır?

İster kurulmuş bir e-ticaret işiniz, ister yeni bir ürün için harika bir fikriniz olsun veya isterseniz sadece satış tutkunuz olsun, Amazon Türkiye ile bir sonraki adımı nasıl atacağınızı öğrenin.
Amazon kutusunu tutarken gülümseyen bir kadın ve erkek

Başlamadan önce

Amazon Prime aracılığıyla gönderilebilecek su mataralarının ürün listelerini gösteren Amazon uygulaması

Satış stratejinizi belirleyin

Yetkili bayi iseniz halihazırda mevcut olan popüler ürünleri bulup bunları Amazon Türkiye’de satışa sunabilirsiniz.

Marka sahibi iseniz alışveriş yapanlara benzersiz bir seçenek sunmak için kendi ürünlerinizi üretebilir veya özel bir etiket altında satmak üzere ürün temin edebilirsiniz. Pek çok satış ortağı her iki satış stratejisini de uyguluyor. Hangi iş modelinin size daha uygun olacağını siz seçebilirsiniz.

Bir Amazon Türkiye satıcı hesabı oluşturun

Kaydolmadan önce aşağıdakilerin hazır olduğundan emin olun:
  • İşletme e-posta adresi
  • Geçerli kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi, hesap sahibinin kendisi ya da hesap sahibinin adına şirket içinde Amazon Türkiye’de satıştan sorumlu olacak kişidir.
  • Şirket kayıt bilgileri: İşletme türü, şirket sicil numarası, şirket vergi numarası ve kayıtlı iş adresi
  • Kimlik ve adres doğrulaması için Adres Kanıtı (Kredi Kartı Ekstresi ya da Banka Hesabı Dekontu)
  • Ödeme yapılabilecek kredi kartı: Geçerli ve süresi dolmamış bir şahıs ya da şirkete ait kredi kartına ihtiyacınız olacak. Üyelik aşamasında bir tutar çekilmez ancak kredi kartı, hesap bakiyeniz yeterli olmadığında Amazon Türkiye satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılabilir.
  • Telefon numarası: Ülke koduyla birlikte geçerli bir telefon numarası
Amazon Seller Central anasayfa arayüzü
Hesabınızı oluştururken size yardımcı olması adına Amazon Satıcı Hesabı Oluşturma Rehberimizi indirebilirsiniz. Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra satıcı kaydınızın tamamlandığına dair onay maili aldığınızda Seller Central üzerinden kayıt bilgilerinizle satıcı hesabınıza ulaşabilirsiniz. Artık satışa hazırsınız!

Genel Bilgi:

Seller Central Nedir?

Seller Central satıcıların Amazon satış faaliyetlerini izlemek için oturum açtıkları web sitesidir. Envanterinizi yönetebilir, yeni ürünler ekleyebilir, fiyatlarınızı güncelleyebilir, alıcılarla iletişim kurabilir, hesap durumunuzu gözden geçirebilir, satış ortağı desteğiyle iletişime geçebilir ve daha birçok hizmete bu site üzerinden ulaşabilirsiniz.
Amazon Seller mobil uygulamasında hesabına bakan bir kadın

Mobil olun

Cep telefonunuzdan satışlarınızı izlemek, siparişlerinizi göndermek, satılacak ürünleri bulmak, alıcıların sorularını cevaplamak, liste kayıtları oluşturmak ve daha birçok hizmete erişmek için Amazon Seller uygulamasını kullanın.
Amazon Seller uygulamasını ilgili QR kodu kullanarak telefonunuzdan indirebilirsiniz.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.

Ürünlerinizi listeleyin

Amazon Türkiye'de hangi ürünleri satabileceğiniz ürünün kullanım durumuna, kategoriye ve markaya bağlıdır. Amazon Türkiye'de 20'den fazla kategoride satış yapabilirsiniz ancak şu anda yalnızca kullanılmamış ürünlerin satışına izin verilir. Bu kategorilerde dilediğiniz kadar ürün listeyebilir ve satabilirsiniz. Ayrıca isterseniz ürünlerinizi birden fazla kategoride de listeleyebilirsiniz.

Kalite standartlarının sağlanması, müşteri memnuniyetinin artması amacıyla, bazı kategorilerdeki bazı ürünler için Amazon Türkiye’de satışa başlamadan önce onay almanız gerekebilir. Telif hakkı, ticari marka veya patent ile korunan markalı ürünleri satmak için, markanın yasal sahibi veya yetkili bir aracı olmanız gerekir. Daha fazla bilgi edinmek için Amazon Türkiye fikrî mülkiyet politikası yardım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Aşağıdaki tabloda Amazon Türkiye’de satışa açık kategorileri görüntüleyebilir, daha fazla bilgi edinmek için Seller Central’da yer alan kısıtlamalar ve nasıl onay talep edileceği ile ilgili yardım sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Siparişlerinizi Amazon Lojistik hizmetlerinden faydalanarak göndermek istiyorsanız Amazon Lojistik ürün kısıtlamaları listesini gözden geçirdiğinizden emin olun.

Ürün listeleme hakkında detaylı bilgi için Ürün Listeleme Kılavuzu sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Ürün kategorileri

Ürün Kategorisi

Ürün Örnekleri

İzin Verilen Koşullar

Satışa uygun olan ürünler
Ayakkabı
Ayakkabı, Bot ve Çizme, Terlik, Sandalet
Sadece Yeni Ürünler
Bahçe Ürünleri
Aydınlatma, Bahçe Aletleri, Çim Biçiciler, Barbekü ve Yemek Pişirme Ürünleri, Çim ve Bitki Bakımı, Bitki ve Tohumlar
Sadece Yeni Ürünler
Bebek Ürünleri
Bebek Yatak Odası, Emzirme ve Besleme Ürünleri, Güvenlik Ekipmanları, Alt Değiştirme Ürünleri
Sadece Yeni Ürünler
Bilgisayar
Masaüstü Bilgisayarlar, Dizüstü Bilgisayarlar, Tabletler, Sürücüler, Depolama Cihazları
Sadece Yeni Ürünler
Cep Telefonları
Cep Telefonları
Sadece Yeni Ürünler
Elektronik Ürün Aksesuarları
Ses, Video, Kamera, Fotoğraf, Cep Telefonu, Otomobil Elektroniği, Bilgisayar ve Ofis Aksesuarları
Sadece Yeni Ürünler
Elektronik Ürünler
TV'ler, CD çalarlar, Araba Ses Sistemleri, GPS
Sadece Yeni Ürünler
Ev Gereçleri ve Dekorasyon
Elektrikli El Aletleri, Tesisat, Elektrik, İnşaat Malzemeleri, Hırdavat, Dekorasyon Ürünleri
Sadece Yeni Ürünler
Ev ve Mutfak Ürünleri
Mutfak Gereçleri, Küçük Mutfak Aletleri, Ütü, Elektrikli Süpürge, Mobilya, Dekorasyon, Banyo Ürünleri, Züccaciye, Ev Aksesuarları, Isıtma ve Soğutma Çözümleri
Sadece Yeni Ürünler
Evcil Hayvan Ürünleri
Mamalar, Oyuncaklar, Tasmalar, Beslenme Araçları, Bakım Ürünleri, Sağlık Ürünleri, Giyim Ürünleri, Taşıma Çantaları ve Aparatları
Sadece Yeni Ürünler
Fotoğraf Makinesi
Fotoğraf Makineleri, Kameralar, Teleskoplar, Fotoğrafçılık Ürünleri
Sadece Yeni Ürünler
Gıda Ürünleri
İçecekler, Çay ve Kahveler, Atıştırmalıklar, Baklagiller ve Makarnalar, Konserveler, Soslar ve Salçalar, Yağlar ve Sirkeler, Kuruyemiş, Baharatlar, Pastacılık ve Pişirme Malzemeleri
Sadece Yeni Ürünler
Giyim
Kıyafet, Elbise, Spor Giyim, İç Çamaşırı, Kemer, Cüzdan
Sadece Yeni Ürünler
Kırtasiye ve Ofis Ürünleri
Okul ve Eğitim Malzemeleri, Kalemler, Defterler, Sarf Malzemeleri, Ofis Mobilyası, Yazıcılar, Projektörler, Hesap Makineleri
Sadece Yeni Ürünler
Kişisel Bakım Aletleri
Saç Kurutma Makinesi, Fön Makinesi, Elektrikli Traş Makinesi gibi elektrikle ya da pille çalışan kişisel bakım aletleri
Sadece Yeni Ürünler
Kişisel Bakım ve Kozmetik
Makyaj, Cilt Bakımı, Saç Bakımı, Vücut Bakımı ve Banyo Ürünleri, Tıraş, Epilasyon, Ağda, Hijyen Ürünleri
Sadece Yeni Ürünler
Kitap
Kitaplar, Takvimler, Dergiler, Diğer Yayınlar
Sadece Yeni Ürünler
Müzik Ekipmanları ve Enstrümanları
DJ ve VJ Ekipmanları, Kayıt Ekipmanları, Müzik Aksesuarları, Müzik Enstrümanları
Sadece Yeni Ürünler
Oyun Konsolları ve Oyunları
Oyun Konsolları, Oyunlar, Konsol Aksesuarları
Sadece Yeni Ürünler
Oyuncaklar ve Oyunlar
Çocuk ve Okul Öncesi Öğrenme ve Öğrenme Oyuncakları, Bebekler, Kahraman Figürleri, Aile Oyunları, El Sanatları, Hobi Ürünleri
Sadece Yeni Ürünler
Spor & Outdoor Ürünleri
Egzersiz ve Fitness Ürünleri, Outdoor Sporları, Bisiklet, Aksiyon Sporları Ürünleri, Av Malzemeleri, Tekne ve Balıkçılık Ürünleri
Sadece Yeni Ürünler

Ürün listeleme

Amazon Türkiye'de ürün satmaya başlamak için Seller Central'da envanterinizi kendiniz veya bir API kullanarak listelemeniz gerekir. Bir envanter listesi şunları içerir:
  • Satmakta olduğunuz ürünü tam olarak belirtmek için GTIN, UPC, ISBN veya EAN gibi bir ürün barkodu. Doğrudan GS1'den barkod satın alabilir veya barkod muafiyeti talep edebilirsiniz.
  • Kendi envanterinizi takip edebilmek için oluşturduğunuz stok kodu (SKU)
  • Fiyat, ürün durumu, mevcut miktar ve kargo seçenekleri dahil teklif ayrıntıları
  • Ad, marka, kategori, açıklama ve resimler gibi ürün ayrıntıları
  • Alıcıların ürününüzü bulmasına yardımcı olacak anahtar kelimeler ve arama terimleri
Ürünü başka bir satıcı satıyorsa mevcut bir liste kaydı ile eşleşirsiniz. Bu durumda, ürün ayrıntıları mevcut olacaktır. Ürünü satışa sunan ilk satıcı sizseniz yeni bir liste kaydı oluşturursunuz.

Genel Bilgi:

ASIN Nedir?

Amazon'da satışa sunulan her ürün, barkod numarasından (GTIN) veya stok kodundan (SKU) farklı olarak, Amazon tarafından otomatik olarak oluşturulmuş bir ASIN (Amazon Standard Identification Number - Amazon Standart Kimlik Numarası) alır. Birden çok satıcı aynı ASIN'i, birden çok Amazon ülkesinde satışa sunabilir.

Ürün detay sayfası

Açıklamaların yerini gösteren Amazon Seller Central ürün ayrıntıları sayfası
Listelediğiniz ve satışa sunduğunuz envanterinize ait detay bilgiler “ürün detay sayfasında” görüntülenir. Ürün detay sayfaları alıcıların belirli bir ürünle ilgili tüm bilgileri bulduğu yerdir.

Birden çok satıcı aynı ürünü satışa sunduğunda Amazon Türkiye, bu çeşitli tekliflerdeki verileri tek bir detay sayfasında birleştirir. Ürünü sunan satıcılar detay sayfası bilgilerine katkıda bulunabilir veya görüntülenen bilgiler yanlış ise detay sayfası düzeltmesi talep edebilir.

Ürünlerinizi tescilli bir ticari marka altında satıyorsanız marka adınızı kullanan ürün detay sayfaları üzerinde size daha fazla kontrol sağlayan ve ücretsiz bir hizmet olan Amazon Marka Kaydı’nı değerlendirebilirsiniz.
1.
Başlık
En fazla 200 karakter, her kelimenin ilk harfini büyük yazın
2.
Resimler
500 x 500 veya liste kaydı kalitesini artırmak için 1000 x 1000 piksel
3.
Varyasyonlar
Farklı renkler, şekiller veya bedenler gibi
4.
Madde işaretleri
Temel özellikleri ve faydaları vurgulayan kısa, açıklayıcı cümleler
5.
Öne Çıkan Teklif (“Satın Alma Kutusu”)
Bir detay sayfasında öne çıkan teklif. Müşteriler bu teklifi alışveriş sepetine ekleyebilir veya "Şimdi Satın Al" seçeneğine tıklayabilir
6.
Diğer teklifler
Aynı ürünün birden çok satıcı tarafından farklı bir fiyatla veya farklı kargo seçenekleri ile satışa sunulduğu teklifler
7.
Açıklama
Anahtar kelimeler alıcıların liste kaydınızı bulma şansını artırır

Genel Bilgi:

Öne Çıkan Teklif (“Satın Alma Kutusu”) nedir?

Birden fazla satıcı aynı ürünü satışa sunarsa ürün detay sayfasındaki en görünür teklif olan Öne Çıkan Teklif ("Satın Alma Kutusu") için satıcılar rekabet edebilir. Satıcıların Öne Çıkan Teklif’te yer alabilmeleri, performansa dayalı gereksinimleri karşılamalarına bağlıdır.

Müşterilerin ilgisini çekin

Ürünleriniz Amazon Türkiye’de yayınlanmaya başladıktan sonra müşterileri çekmek için izleyebileceğiniz birkaç yöntem vardır. Amazon büyüme döngüsü ile işinizi nasıl büyütebileceğinizi öğrenin.

Aşağıda, işletmenize ivme kazandırmak için “Amazon Büyüme Döngüsü” ilkelerini kullanma konusunda bazı ipuçlarına göz atabilirsiniz.
Amazon Büyüme Döngüsü çizimi
"Bugün teslim alın" seçili Amazon Prime teslimat ekranı
MÜŞTERİ DENEYİMİ

Hızlı kargo sağlayın

Müşteriler genellikle Amazon Prime etiketine sahip ürünleri satın alma eğiliminde olur. Amazon Prime etiketi edinmek için, Amazon Lojistik (FBA) hizmetlerinden faydalanarak ürünlerinizin anlaşmalı lojistik merkezlerimizden hızlı ve ücretsiz kargo ile gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

İlk satışınızdan sonra

Amazon Türkiye'de satış yaptığınız an, büyümeye başlayabileceğiniz andır. İşleri bir sonraki seviyeye taşımanızda ve sonrasında size yardımcı olacak araçlarımız hakkında bilgi edinin.

Müşteri değerlendirmeleri alın

Müşteri ürün değerlendirmeleri, müşterilere ve satıcılara fayda sağlar. Kural ihlallerinden kaçınmak ve daha fazla ürün değerlendirmesi almak için kılavuzumuza göz atarak doğru ve yanlış yollar hakkında bilgilenin.
Amazon müşterisinin 4,5 yıldızlı ürün incelemesi

İşletmenizi büyütün

Amazon mağazalarında satış yapmak, dizüstü bilgisayarınızdan dünya çapında bir şirket kurmanıza olanak tanır. Amazon Lojistik ve Amazon Prime, Marka Kaydı ve global satış, genişlemenin yalnızca birkaç yolu.
Amazon satıcı hesabı için büyüme fırsatlarını gösteren Amazon Seller Central arayüzü
Amazon satıcı hesabının sağlığını gösteren grafik

Başarınızı koruyun

Amazon Türkiye satış ortakları için yüksek bir çıta belirledik çünkü müşterilerimize sorunsuz, güvenilir ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunmak istiyoruz.

Sıkça Sorulan Sorular

Amazon Türkiye’de satış ile ilgili sık sorulan soruların cevaplarını öğrenin.

Genel bakış

Amazon’da Satış nedir?
Amazon'da Satış, bireylerin ve işletmelerin ürünlerini ve envanterlerini Amazon.com.tr gibi Amazon mağazaları aracılığıyla çevrimiçi olarak satmalarını sağlayan bir programdır.
Neden Amazon’da satış yapmalıyım?
Amazon size ürününüzü yüz milyonlarca potansiyel müşteriye sergileme fırsatı ve ayrıca bir işletme web sitesi veya fiziksel mağaza kurmaya gerek kalmadan hızlı satış yapmaya başlama yeteneği sunar.
Amazon Türkiye’de kimler satış yapabilir?
Geçerli bir şirket sicil numarası, Türkiye vergi numarası, e-posta hesabı, banka hesabı ve kredi kartı kullanan herhangi bir şirket Amazon Türkiye’de satış yapabilir. Şahıs şirketi sahiplerinin T.C. kimlik numaralarının yanı sıra vergi levhalarında yazan şirket vergi numaralarını da yazmaları gerekmektedir.
Amazon.com.tr’de tüm kategorilerde ürünlerimi listeleyebilir miyim?
Amazon.com.tr'de 20'den fazla kategoride satış yapabilir, bu kategorilerde istediğiniz kadar ürün listeyebilir ya da satabilirsiniz. Satışa açık kategorilerin listesine göz atın.
Amazon.com.tr’de hangi tür ürünler listelenemez?
Bazı ürünler, yasal veya düzenleyici kısıtlamalara (örneğin reçeteyle satılan ilaçlar) veya Amazon politikasına uygunluk açısından listelenmemiş olabilir. Ayrıntılı bilgi için lütfen Kısıtlanmış Ürünler Yardım bölümüne bakın.
Siparişlerimi nasıl gönderirim?
Amazon.com.tr siparişlerinizi dilerseniz Amazon Lojistik, dilerseniz Amazon Kolay Gönderi programlarımızdan yararlanarak gönderebilirsiniz.
Amazon.com.tr’de satış ortağı hesabı açmak için neye ihtiyacım olacak?
Hesap açmak için aşağıdaki bilgileri sağlamanız gerekir. Kaydınızı oluştururken size yardımcı olması adına Amazon Satıcı Hesabı Oluşturma Rehberimizi indirebilirsiniz.
  • Geçerli kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi, ya hesap sahibinin kendisidir (kayıtlı satıcı) ya da hesap sahibinin adına şirket içinde Amazon'da satıştan sorumlu kişidir.
  • Şirket Kayıt Bilgileri: İşletme türünü, şirket sicil numarasını ve şirket vergi numarası, Kayıtlı iş adresi bilgisi
  • Kredi Kartı:
    Geçerli ve süresi dolmamış bir kredi kartı. Kayıt aşamasında kredi kartından bir tutar çekilmez ancak satıcı hesap bakiyeniz yeterli olmadığı zamanlarda Amazon Türkiye satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılabilir.
  • Telefon Numarası:
    Ülke koduyla birlikte geçerli bir telefon numarası
  • Banka Hesap Bilgileri
    Kayıt işlemini tamamlamak için geçerli banka hesap bilgilerinizi (TL hesabı) sağlamalısınız. Bu hesap, satışlarından elde edilen gelirinizi almanız için gereklidir.
Amazon satış ortağı hesabımı nasıl kapatabilirim?
Amazon satış ortağı hesabınızı kalıcı olarak kapatmak için Seller Central'da Yardım bölümünde olay kaydı oluşturarak hesabınızın kapatılmasını isteyebilirsiniz. Ürün listelemelerinizi askıya almak için tatil modu özelliğimizi kullanabileceğinizi ve ileride kullanmak üzere hesabınızı tutabileceğinizi unutmayın. Hesabınızı kalıcı olarak kapatmadan önce listelerinizi iptal etmeyi ve kaldırmayı ve tüm satış işlemleri kapatmayı unutmayın.
A'dan Z'ye Garanti Programı nedir?
A'dan Z'ye Garanti Programı, bir müşterinin hiçbir zaman bir ürünü teslim almadığı veya sipariş ettiğinden veya beklediğinden önemli ölçüde farklı bir ürün aldığı durumları değerlendirmek için tasarlanmıştır. Müşterilerimiz bir sorun yaşadıklarında önce satış ortağıyla iletişime geçmeleri beklenmektedir. Satış ortağı sorunu çözemezse müşteri A'dan Z'ye hak talebinde bulunabilir. Amazon.com.tr böyle bir talep aldığında, satıcıya talebin detaylarını içeren bir email gönderir ve sipariş ve tedarik ile ilgili bilgileri paylaşmasını talep eder. Ardından Amazon.com.tr bu talebin ne şekilde çözümleneceğini belirler. Bazı durumlarda satıcının üstleneceği şekilde müşteriye para iadesi de gerçekleştirilebilir.

Ücretlendirme

Amazon.com.tr'de satış yapmanın maliyeti nedir?
Amazon.com.tr ücret yapısında 2 ana bileşen vardır:
Aylık Üyelik Bedeli + Satış Hizmet Bedeli

1) Aylık Üyelik Bedeli
Profesyonel Satış Planı aylık üyelik bedeli 99 TL+ KDV ’dir. Profesyonel Satıcı olarak, Amazon'un e-ticaret teknolojisinin avantajlarına erişirsiniz. Şimdi hesap açarsanız aylık 99 TL +KDV üyelik ücreti yerine sadece 0 TL ödersiniz. Bu fırsat, erken kayıt olan satıcılar için ve sınırlı bir süre için geçerlidir.

2) Satış Hizmet Bedeli
Satıcılar sattıkları her ürün için, kategoriye göre değişen oranlarda bir satış hizmet bedeli öder. (Bu hizmet bedeli, varsa KDV'ye tabi olacaktır.) Satış hizmet bedeli, toplam satış fiyatı üzerinden hesaplanan bir yüzdedir (%). Toplam satış fiyatı, müşteri tarafından ödenen toplam tutardır. (Ürün fiyatı, kargo, varsa hediye paketleme masrafları da dahil, müşteri tarafından ödenen toplam tutar)
Ne zaman aylık üyelik ücreti ödemeye başlayacağım?
Amazon.com.tr Profesyonel Satış Planı aylık üyelik bedeli 99 TL +KDV'dir. Ancak erken kayıt olan satıcılar, sınırlı bir süre için geçerli olan bu fırsattan faydalanmış olur ve aylık üyelik bedelini ödemezler. Bu fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. Satıcıların fırsattan faydalanmak için yapmaları gereken ek bir şey yoktur. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar otomatik olarak fırsattan faydalanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler, ancak Amazon Türkiye’de Satış Ücret Çizelgesi’nde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu ödemek zorundadırlar. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurulacak şekilde promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Nasıl ödeme alacağım?
Amazon Türkiye hesabınıza ilk ödeme, kayıt olduktan 14 gün sonra yapılır. Takip eden süreçte ödemelerinizi 14 günlük periyotlar halinde alırsınız. Transfer gerçekleştikten sonra 5 iş günü içinde para hesabınıza geçer.

Ödemenin gerçekleşmesi için:
-Amazon Türkiye hesabınızdaki bakiyenin sıfırın altında olmaması gerekir. Komisyon oranları, işlem bedelleri, para iadeleri, müşteri şikayetleri hesabının durumunu etkileyebilir.
-Satıcı hesabınızdaki banka bilgileri kısmının dolu olması gerekir.

Satış

Satış hesabımı nasıl yöneteceğim?
Amazon işletmenizin tüm bölümlerini yönetmek için Seller Central web sitesini kullanın. Seller Central, satış hesabınızı yönettiğiniz, ürün bilgileri eklediğiniz, envanteri güncellediğiniz, siparişleri ve ödemeleri yönettiğiniz web sitesidir.
Nasıl envanter ekleyeceğim?
Ürünle ilgili bilgileri girmek için dört seçeneğiniz var:
  • Amazon.com.tr ürün sayfalarındaki Amazon'da Sat düğmesini kullanın.
  • Tek seferde bir yeni ürün listelemek için Seller Central’daki Ürün Ekle özelliğini kullanın.
  • Tek seferde birden çok ürün listesi eklemek için Excel temelli envanter dosyasını kullanın.
  • Toplu yüklemeler yapmak ve toplu raporlar almak için Amazon Marketplace Web Hizmeti'ni kullanın.
Satış yaptığımı nereden bileceğim?
Sipariş aldığınızda Amazon Türkiye sizi e-posta ile bilgilendirir. Hesap ayarlarınızdan bildirim yöntemini seçebilirsiniz. Ayrıca Seller Central ana sayfasında da bekleyen siparişlerini görebilirsiniz.
Amazon Türkiye’de sattığım ürünleri göndermenin maliyeti nedir?
Lojistik ücretleri, ürünleri kendiniz mi göndermeyi yoksa lojistiğinizle ve müşteri hizmetleriyle ilgilenmesi için Amazon Lojistik’i mi kullanmayı planladığınıza bağlıdır.
Amazon Lojistik nasıl çalışır?
Amazon Lojistik ile ürünlerinizi Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde depolarsınız ve biz de bu ürünlerin hazırlanması, paketlenmesi, gönderilmesi ve iade süreçlerini yönetir, müşteri hizmetleri sunarız.
Öne çıkan teklif (Satın Alma Kutusu) nedir?
Öne çıkan teklif (bazen "Satın Alma Kutusu" olarak da adlandırılır), müşterilerin alışveriş sepetlerine ürün ekleyerek satın alma sürecini başlattığı ürün ayrıntı sayfasındaki yerdir. Amazon mağazasının temel bir özelliği, aynı ürünün birden fazla satış ortağından birden fazla teklifle sunulabilmesidir. Birden fazla satış ortağı aynı ürünü yeni durumda sunarsa o üründe öne çıkan teklif için rekabet edebilirler.

Öne çıkan teklif yerleştirme konusunda rekabet etmek için bir satış ortağı hesabına sahip olmanız ve müşteriler için sürekli olarak harika bir satın alma deneyimi sunmanız gerekir. Amazon, öne çıkan teklif uygunluğunu ve yerleştirme durumunu belirlemek için performansa dayalı ölçütler kullanır. Öne çıkan teklif statüsünü kazanamayan uygun listeler, "Daha Fazla Satın Alma Seçeneği" kutusuna yerleştirilmek için uygundur. Amazon, bu konumlardan hiçbirine yerleşimi garanti etmez.
Müşteriler ürünlere yorum yazabilir mi ve bu yorumlar benim için neden önemli?
Evet, müşteriler ürünlere yorum bırakabilir. Olumlu yorum sayısı Amazon’daki başarın için çok önemlidir.

-Yüksek olumlu yorum sayısı müşterilerin satıcıya olan güvenini artırır. Satıcı ve ürün yorumları, ürün detay sayfasında gözükür ve müşterilerin ilk baktığı bilgiler arasındadır.
-Müşteriler yüksek puanlı satıcılardan ürün satın almayı daha fazla tercih eder.
-Yüksek puan, satıcı performansını belirlemek ve Satın Alma Kutusu’nu kazanmanız için önemli bir kriterdir.
Amazon Avrupa veya Amazon Amerika gibi uluslararası Amazon mağazalarında ürünlerimi nasıl satabilirim?
Diğer Amazon mağazalarında satış, Türkiye’de satış yapmaya benzer. Türkiye’de bir Profesyonel satış hesabı oluşturduğunuzda, uygun ürünlerinizi hemen Kuzey Amerika (Kanada ve Meksika), Japonya, Avustralya ve diğer yerlerde listeleme seçeneğiniz vardır. Ayrıca bir Amazon Avrupa hesabı oluşturarak Avrupa’daki 28 ülkede satış yapabilirsiniz. Dünya çapında Amazon mağazalarında nasıl satış yapılacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.

Global Satış

Hangi mağazalara kaydoluyorum?
Bir Amazon satış hesabı için kaydolduğunuzda, size Kuzey Amerika mağazalarına (Birleşik Devletler, Kanada ve Meksika), Avrupa mağazalarına (Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda, Polonya, İsveç, ve İspanya), Japonya ve Avustralya’ya otomatik olarak erişiminiz olan birleştirilmiş hesap oluşturuyoruz. Bir satış hesabı oluşturduktan sonra, mağaza bazında ek bilgi gerektirmedikçe her mağazada ürün listelemeleri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Birleştirilmiş global hesaplarınızın listesini buradan görüntüleyebilirsiniz.
Belirli bir mağazada kaydı tamamlamak için gerekli tüm bilgilere sahip değilsem ne yapmalıyım?
Kayıt işlemi için mağazaya özel bilgilere değil, sadece işletmeniz hakkında genel bilgilere ihtiyacınız var. Kayıt sırasında ilerlemenizi kaydedebilir ve kaldığınız yerden devam etmek için tekrar giriş yapabilirsiniz. Kayıt tamamlandıktan sonra, satış yapmak istediğiniz ülkelere göre ek bilgi veya belgeler sağlamanız gerekebilir. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri'nde satış yapmak için kayıt tamamlandıktan sonra vergi bilgilerini vermeniz gerekir.
Tüm mağazalarda satış yapmak zorunda mıyım?
Hayır, Kuzey Amerika, Avrupa, Japonya ve Avustralya mağazalarına açık hesabınız olsa bile, sunduğunuz her ürün için satış yapmak istediğiniz mağazayı/mağazaları seçebilirsiniz. Ürünlerinizi tüm mağazalarda listelemeniz gerekmez. Halihazırda birleştirilmiş hesabınızın olduğu bir mağazada ürün listelemek isterseniz, tüm kayıt sürecini tekrar gözden geçirmeniz gerekmeyecektir.
Avrupa'daki tüm mağazalarda listelemek istemiyorum. Yalnızca İngiltere'yi (veya Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda, Polonya, İsveç, İspanya) seçebilir miyim?
Ürünlerinizi Amazon'un Avrupa mağazalarından birinde listelediğinizde, Avrupa'daki işinizi büyütmenizi kolaylaştırmak için listeleme otomatik olarak tüm Avrupa mağazalarında aktif olur. Liste kaydınızı belirli bir mağazadan kaldırmak veya bu işlevi tamamen devre dışı bırakmak isterseniz, mağazaların seçimini kaldırmak için Seller Central'daki Hesap Ayarları'na gidebilirsiniz.
Kayıt işlemini tamamladım, ancak birleştirilmiş hesap ile tüm mağazalarda aktif bir satıcı hesabına ihtiyacım yok ve bir mağazadan kaydımı iptal etmek istiyorum. Bunu nasıl yaparım?
Aylık abonelik ücreti ödemek istemiyorsanız hesabınızı Profesyonel satış planından Bireysel satış planına düşürmeyi seçebilirsiniz. Lütfen Bireysel satış planına geçmek için talimatları izleyin. Bir hesabı kapatmak için kapatmak istediğiniz mağazanın hesabına giriş yapın ve Seller Central'da Ayarlar > Hesap Bilgileri > hesabı kapat seçeneğine gidin. Lütfen her bölgesel hesabı (Kuzey Amerika, Avrupa, Japonya ve Avustralya) ayrı ayrı kapatmanız gerektiğini unutmayın. Hesaplarınızdan birinin planını düşürürseniz veya hesabı kapatırsanız, ancak diğer birleştirilmiş hesaplarınızda hala satın alınabilir ASIN'ler listeleniyorsa, yine de bir Profesyonel Satış Planı abonelik ücreti ödersiniz. Aylık bir Profesyonel abonelik ücreti ödemek istemiyorsanız, birleştirilmiş her hesabın planını ayrı ayrı düşürdüğünüzden emin olun.
Amazon'un otomatik olarak birleştirilmiş hesap oluşturmadığı bir mağazada nasıl satış yapabilirim?
Bu mağaza için ayrıca kaydolun. Daha sonra bu ayrı hesabı Global Kayıt hesabınızla birleştirebilirsiniz.

Satışa bugün başlayın

Erken kayıt olun, fırsatlardan faydalanın, Amazon.com.tr müşterilerine erişin
Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

* Fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar fırsattan otomatik olarak yararlanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler ancak Amazon’da Satış ücret çizelgesinde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu öderler. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.