BURADAN BAŞLAYIN

Yeni başlayanlar için Amazon Türkiye'de Satış Kılavuzu

Satışa başlamadan önce dikkat etmenizi önerdiğimiz birkaç konuya göz atın.
Amazon Kutuları

Başlangıç

Amazon Türkiye'de satışa hoş geldiniz

Amazon Türkiye olarak müşterilerimizi çok önemsiyoruz ve müşterilerimiz de çeşitli ürünleri satın alabilecekleri güvenilir bir yer istediklerinden, bu durum siz değerli satıcılarımızı çok önemli kılıyor. Her zaman müşterilerimize katma değer sağlama ve dünyanın en müşteri odaklı şirketi olmanın yollarını arıyoruz. Amazon'da satış yaparak, müşterilere daha iyi seçenekler, daha iyi fiyatlar ve birinci sınıf bir müşteri deneyimi sunabilirsiniz.
Global para birimleri simgesi

180'den fazla ülkede 300 milyon aktif müşteri.

Ziyaretçileri temsil eden üyüteç simgesi

Aylık 195 milyon ziyaretçi (yalnızca ABD'de)

Prime günü imgesi

Prime Day 2020 boyunca pazaryeri satıcıları tarafından beyan edilen 3,5 milyar dolarlık satış

Amazon’un avantajları

Amazon Türkiye'de satış yapmaya başladığınızda, büyük ölçekli işletmelerden, esnaf satıcılara kadar her türden satıcıya ev sahipliği yapan bir perakende satış noktasının parçası olursunuz. Hepsinin burada satış yapmasının bir nedeni var; dünya çapında alışveriş yapmak için Amazon'u ziyaret eden yüz milyonlarca müşteriye ulaşmak.
  • 2019'da dünya çapında 200.000'den fazla girişimci Amazon mağazalarımızdaki satışlarında 100.000 dolar geliri aştı.

SSS:

Amazon Türkiye işletmem için uygun mu?

Kısaca cevap vermek gerekirse: Evet. En büyük markalar Amazon'da satılıyor. Yakında radarınızda belirecek olan yeni markalar da öyle. Küçük ve orta ölçekli işletmeler burada büyüyerek dünya çapındaki mağazalarımızda satılan birimlerin yarısından fazlasını oluşturuyor. İşletmenizin türü ve büyüklüğü ne olursa olsun, bizimle birlikte büyümenizden heyecan duyuyoruz. Size uygun olan seçeneği bulun ve bugün satış yapmaya başlayın.

Henüz Amazon satıcı hesabınız yok mu?

-Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

Satışa başlamadan önce

Başlamak için neye ihtiyacınız olacak?

Kaydınızı tamamlamak için aşağıdaki bilgilerin hazır olduğundan emin olun. Kaydınızı oluştururken size yardımcı olması adına Amazon Satıcı Hesabı Oluşturma Rehberimizi indirebilirsiniz.
  • İşletme e-posta adresi
  • Geçerli kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi, hesap sahibinin kendisi ya da hesap sahibinin adına şirket içinde Amazon Türkiye’de satıştan sorumlu olacak kişidir.
  • Şirket kayıt bilgileri: İşletme türü, şirket sicil numarası, şirket vergi numarası ve kayıtlı iş adresi bilgisi
  • Kimlik ve adres doğrulaması için Adres Kanıtı (Kredi Kartı Ekstresi ya da Banka Hesabı Dekontu)
  • Ödeme yapılabilecek kredi kartı: Geçerli ve süresi dolmamış bir şahıs ya da şirkete ait kredi kartına ihtiyacınız olacak. Üyelik aşamasında bir tutar çekilmez ancak kredi kartı, hesap bakiyeniz yeterli olmadığı zamanlarda Amazon Türkiye satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılabilir.
  • Telefon numarası: Ülke koduyla birlikte geçerli bir telefon numarası

Amazon Türkiye'de satış yapmanın maliyeti nedir?

Sattığınız ürün kategorilerine bağlı olarak, ödemeniz gerekebilen birkaç farklı satış ücreti türü vardır.
Aylık üyelik bedeli
Bu ücretlendirme, profesyonel satıcı olarak, Amazon Türkiye’nin e-ticaret teknolojisinin avantajlarına erişim sağlamanıza yarayan aylık sabit üyelik ücretidir.
  • Profesyonel Satış Planı aylık üyelik bedeli 99 TL + KDV'dir.
  • Hemen şimdi hesap açarsanız aylık 99 TL + KDV olan üyelik ücretinden muaf olursunuz.*
  • * Fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar fırsattan otomatik olarak yararlanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler ancak Amazon’da Satış ücret çizelgesinde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu öderler. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Satış komisyonu
Bu ücretler satılan ürün başına, kategoriye göre değişen oranlarda ödenen satış komisyon bedelidir. Satış komisyonları, varsa KDV'ye tabidir. Amazon Türkiye, tüm ürünlerde toplam satış fiyatı üzerinden hesaplanan geçerli satış komisyonu yüzdesi oranında kesinti yapar. Toplam satış fiyatı, ürün fiyatı ve kargo dahil olmak üzere, alıcı tarafından ödenen toplam tutardır.
Kargo ücretleri
Siparişleri kendiniz gönderdiğinizde kendi anlaşmalı kargo ücretleriniz ya da Amazon Türkiye’nin anlaşmalı kargo ücretleri geçerli olur. Bu kargo bedellerini mevcut durumda toplam satış fiyatına dahil ederek ürün fiyatlarınızı listelemeniz gerekmektedir.
Amazon Lojistik ücretleri
Adınıza Amazon Türkiye'nin anlaşmalı lojistik ağı ile gönderimini üstlendiği ürünler için (Amazon Lojistik olarak bilinir) ek ücrete tabi lojistik, depolama ve isteğe bağlı hizmetleri içerir.

Seller Central'ı tanıyın

Seller Central nedir?

Amazon Türkiye'de satıcı olarak kaydolduğunuzda Seller Central hesabınıza erişebilirsiniz. Seller Central'ı Amazon Türkiye'de satış yapmak için başvurabileceğiniz bir kaynak olarak düşünün. Seller Central; satıcı hesabınızı yönetmek, ürün bilgileri eklemek, envanter güncellemeleri yapmak, ödemeleri yönetmek ve Amazon’daki işinize yön vermeye yardımcı olacak yararlı içerikler bulmak için tek adrestir. Ayrıca tüm ürünlerinizi listelediğiniz yerdir.
Seller Central'da örneğin:
  • Envanterinizi takip edebilir ve Envanter sekmesinden liste kayıtlarınızı güncelleyebilirsiniz.
  • Size özel işletme raporlarını indirebilir ve sık kullandığınız şablonlara yer işareti olarak ekleyebilirsiniz.
  • Satıcı performansınızı izlemek için müşteri ölçüm araçlarını kullanabilirsiniz.
  • Satış Ortağı Destek ekibi ile iletişime geçebilir ve Olay Kayıtlarını kullanarak yardım talepleri açabilirsiniz.
  • Amazon Türkiye'de sattığınız tüm ürünlerin günlük satışlarını takip edebilirsiniz.
Seller Central arayüzü
Amazon Satıcı mobil uygulamasındaki hesabına bakan kadın

Mobil olun

Cep telefonunuzdan satışlarınızı izlemek, siparişlerinizi göndermek, satılacak ürünleri bulmak, alıcıların sorularını cevaplamak, liste kayıtları oluşturmak ve daha birçok hizmete erişmek için Amazon Seller uygulamasını kullanın.
Amazon Seller uygulamasını ilgili QR kodu kullanarak telefonunuzdan indirebilirsiniz.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.

Henüz Amazon satıcı hesabınız yok mu?

-Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

Ürünler nasıl listelenir?

İlk ürününüzü listeleme

Amazon Türkiye'de bir ürün satmak için önce bir ürün liste kaydı oluşturmanız gerekir. Ürününüzü mevcut bir liste kaydıyla eşleştirin (başka biri aynı ürünü satıyorsa) ya da yeni bir liste kaydı oluşturun (ürünü satan ilk veya tek satıcıysanız).
İlk ürününüzü listeleme

Ürünleri listelemeye başlamak için neye ihtiyacınız var?

Genellikle, ürünlerin UPC, ISBN veya EAN gibi bir Global Ticaret Ürün Numarası (Global Trade Item Number, GTIN) yani bir barkodu olması gerekir. Amazon sattığınız ürünü tam olarak belirlemek için bu ürün numaralarını kullanır. Bir liste kaydı ile eşleşiyorsanız zaten mevcut olduğu için ürün kimliği sağlamanıza gerek olmaz. Amazon Türkiye'de yeni olan bir ürün ekliyorsanız bir UPC kodu satın alabilir veya barkod muafiyeti talep edebilirsiniz.
Ürün numarasına ek olarak, her ürün liste kaydına giren bazı önemli bilgiler aşağıda verilmiştir:
  • Kendi envanterinizi takip edebilmek için oluşturduğunuz stok kodu (SKU)
  • Ürün başlığı
  • Ürün açıklaması ve madde işaretleri
  • Ürün resimleri
  • Arama terimleri ve ilgili anahtar kelimeler

SSS:

Kısıtlanmış ürün kategorileri nedir?

Müşterilerin dünya çapında Amazon'da güvenle alışveriş yapabilmeleri önemlidir. Bu nedenle, bazı ürün kategorileri “onay gerektiren kategoriler” olarak bilinir. Amazon belirli markaları satmanız veya kısıtlanmış kategorilerdeki ürünleri listelemeniz için performans kontrolleri yapabilir ve başka şartların yerine getirilmesini isteyebilir. Seller Central’da onay talep edebilirsiniz.

Başarılı listeleme = Başarılı başlangıç

Liste kaydı eklemeye yönelik en iyi uygulamaları takip etmenin satış başarısı üzerinde büyük bir etkisi vardır. Ürünlerinize açıklayıcı başlıklar, net resimler ve kısa özellik madde işaretleri ekleyerek alışveriş yapanların tekliflerinizi bulmasını kolaylaştırın. Başlangıcınızı olumsuz etkileyebilecek şeylerden kaçının:
Varyasyon sorunları

Varyasyon sorunları

Yalnızca renk, koku veya beden farklılıkları olan ürünler varyasyon olarak listelenmeye uygundur. Kendinize müşterinin ürünleri aynı sayfada görme beklentisinde olup olmadığını sorun. Değilse ürünleri ayrı ayrı listeleyin.
Görsel Uygunluğu

Görsel uygunluğu

Resimleriniz en az 500 x 500 piksel boyutunda (yüksek kaliteli liste kayıtları için boyutu 1.000 x 1.000 piksele yükseltin) ve düz beyaz bir arka plan üstünde olmalı. Ürün, resim alanının en az % 80'ini kaplamalıdır.
Ürün numaraları

Ürün numaraları

Ürün UPC ve GTIN (Global Ticaret Ürün Numarası) gibi barkod gerekliliklerini karşıladığınızdan emin olun. Bu kodların tutarlılığı Amazon kataloğunda gösterilen ürün yelpazesinde güveni artırmaya yardımcı olur.

Henüz Amazon satıcı hesabınız yok mu?

-Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

Ürün detay sayfası

Açıklamalı Ürün Detay Sayfası
Ürün detay sayfası müşterilerin Amazon Türkiye’de satılan bir ürünü görüntülediği ve belirli bir ürünle ilgili tüm bilgileri bulabileceği yerdir.

Birden çok satıcı aynı ürünü satışa sunduğunda Amazon Türkiye, tüm tekliflerdeki verileri tek bir ürün detay sayfasında birleştirerek müşterilere en iyi alışveriş deneyimini sunar. Ürün detay sayfasında diğer satıcılar ve üreticilerle birlikte ürün bilgileri önerebilir ve bilgilerin doğru olmadığını düşünüyorsanız detay sayfasında değişiklikler talep edebilirsiniz.

Ürün detay sayfalarınızı oluştururken müşterilerin ürünlerinizi bulmalarına, sorularına yanıtlar almalarına ve satın alma kararı verirken kendilerine en çok neyin yardımcı olacağını düşünmeye çalışın. Liste kayıtlarınızı kısa, doğru ve anlaşılması kolay hale getirerek en üst düzeyde müşteri deneyimini hedefleyin.
1.
Başlık
En fazla 200 karakter, her kelimenin ilk harfini büyük yazın
2.
Resimler
500 x 500 veya liste kayıt kalitesini artırmak için 1000 x 1000 piksel
3.
Varyasyonlar
Farklı renkler, kokular veya bedenler gibi
4.
Madde işaretleri
Temel özellikleri ve faydaları vurgulayan kısa, açıklayıcı cümleler
5.
Öne Çıkan Teklif (“Satın Alma Kutusu”)
Bir detay sayfasında öne çıkan teklif. Müşteriler bu teklifi alışveriş sepetine ekleyebilir veya "Şimdi Satın Al" seçeneğine tıklayabilir
6.
Diğer teklifler
Aynı ürünün birden çok satıcı tarafından farklı bir fiyatla veya farklı kargo seçenekleri ile satışa sunulduğu teklifler
7.
Açıklama
Anahtar kelimeler kullanıcıların liste kaydınızı bulma şansını artırır

Ürünler nasıl teslim edilir?

Doğru lojistik seçeneğini seçme

Amazon Türkiye’deki satıcıların, alışveriş yapanlara ürünlerini ulaştırmak için birden çok seçeneği vardır. Her yöntemin kendine özgü faydaları vardır; sadece işletmeniz için hangisinin doğru olduğuna karar vermelisiniz.

1. Amazon Kolay Gönderi Amazon’un anlaşmalı kargo hizmetidir. Gönderileriniz Amazon’un anlaşmalı kargolarıyla (MNG ve Kolay Gelsin), sağlamış olduğunuz adresten teslim alınarak müşterilerinize gönderilir ve Amazon anlaşmalı fiyatlar üzerinden ücretlendirilir. Eğer Amazon Kolay Gönderiyi kullanmak istemezseniz, Amazon Kolay Gönderi ayarlarından hizmetten hemen ayrılabilirsiniz.
2. Amazon dünya çapında 14 milyon metrekareden fazla depolama alanı üzerine kurulu, 175'ten fazla lojistik merkezine sahiptir. Amazon Lojistik ile ürünlerinizi buralardaki raflarda depolayabilirsiniz. Ayrıca işinizi hızlı bir şekilde ölçeklendirmenize yardımcı olan diğer avantajların (otomatik Amazon Prime etiketi ve Ücretsiz Hızlı Teslimat gibi) yanında Amazon'un birinci sınıf müşteri hizmetleri ve iade işleme hizmetlerinden de yararlanırsınız.
Doğru lojistik seçeneğini seçme

Amazon Lojistik’in faydaları

Amazon dünya çapında 14 milyon metrekareden fazla depolama alanı üzerine kurulu, 175'ten fazla lojistik merkezine sahiptir. Amazon Lojistik ile ürünlerinizi buralardaki raflarda depolayabilirsiniz. Ayrıca işinizi hızlı bir şekilde ölçeklendirmenize yardımcı olan diğer avantajların (otomatik Amazon Prime etiketi ve Ücretsiz Hızlı Teslimat gibi) yanında Amazon'un birinci sınıf müşteri hizmetleri ve iade işleme hizmetlerinden de yararlanırsınız.
Amazon Lojistik'in faydaları

Biliyor muydunuz:

İki tür Amazon Lojistik ücreti vardır

İki tür Amazon Lojistik ücreti vardır: Lojistik ücretleri (satılan birim başına alınır ve satılan ürünlerinizin alınması, paketlenmesi, gönderilmesi ve taşınmasının yanı sıra müşteri hizmetlerini ve iade işleme hizmetlerini içerir) ve envanter depolama ücretleri (aylık olarak alınır ve Amazon lojistik merkezinde tutulan envanterin hacmi esas alınarak hesaplanır).

Amazon Lojistik nasıl çalışır?

1. Adım

Envanterinizi Amazon Lojistik’e dönüştürerek Amazon Türkiye'nin anlaşmalı lojistik merkezine gönderin. Ürünler burada taranır, depolanır ve satışa sunulur.

2. Adım

Her siparişte Amazon Türkiye ürünün özenle paketlenerek doğrudan müşteriye gönderilmesini sağlar.

3. Adım

Amazon Türkiye, müşteriden ödeme alır ve iki haftada bir size ödemeyi yapar.

4. Adım

Amazon Türkiye'nin müşteri hizmetleri ekibi; soruları, iadeleri ve para iadelerini yönetir.

Siparişlerinizin lojistiğini kendiniz yapıyorsanız

Lojistiğin satıcı tarafından sağlanması ürünleri doğrudan kendinizin depolayıp müşterilere göndermeniz anlamına gelir. Amazon’un Kargo Satın Al aracı, siparişlerinizi gönderip onaylamak ve gönderilerinizi takip etmek için Amazon’un güvenilir kargo ortakları ağıyla gönderi etiketlerinde büyük bir indirim elde etmenize yardımcı olabilir.
Sipariş yönetimi

Henüz Amazon satıcı hesabınız yok mu?

-Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

İlk satışınızı yaptınız. Sırada ne var?

Amazon'daki işinizi yönetmek

İlk satışınız büyük bir dönüm noktası olmakla birlikte, Amazon Türkiye'de satış yaparak büyüme fırsatlarınızın sadece başlangıcıdır. Mağazanız çalışır hale geldikten sonra akılda tutulması gereken birkaç önemli nokta vardır.

Performans istatistikleri ve önemi

Amazon satıcıları yüksek standartta çalışır ve müşteri odaklılık ile sorunsuz, keyifli bir alışveriş deneyimi sağlamamıza destek olurlar. Bir Amazon satıcısı olarak bu, aşağıdaki temel istatistiklere dikkat etmek anlamına gelir:
  • Kusurlu sipariş oranı (satıcının müşteri hizmetleri standardının ölçüsü): hedef: < %1
  • Gönderim öncesi iptal oranı (satıcı tarafından kargodan önce iptal edilen siparişlerin oranı): hedef: < %2,5
  • Geç gönderim oranı (tahmini kargoya veriliş tarihinden sonra gönderilen siparişlerin oranı): hedef: < %4
Seller Central'da performansınızı takip edebilir ve hedeflerinize ulaştığınızdan emin olabilirsiniz.
Performans istatislikleri

Müşteri değerlendirmeleri

Müşteri ürün değerlendirmeleri Amazon'daki alışveriş deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır ve müşterilerle satıcılara fayda sağlar. Kural ihlallerinden kaçınmak ve daha fazla ürün değerlendirmesi almak için doğru ve yanlış yolları bildiğinizden emin olun.
Müşteri değerlendirmeleri

Biliyor muydunuz:

Satıcı Eğitim programı nedir?

Satıcı Eğitim programı, tüm satıcılarımızın Amazon Türkiye’de satışa başlamalarına ve işlerini büyütmelerine yardımcı olmak için adım adım kılavuzlar, eğitimler ve videolar içeren çevrimiçi bir kaynaktır.

Henüz Amazon satıcı hesabınız yok mu?

-Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

İşletmenizi büyütme fırsatları

Bu sadece başlangıç

Amazon Türkiye'de satış yaptığınız an, işletmenizi büyütmeye başlayabileceğiniz andır. İşletmenizi kurduğunuzda, Amazon Türkiye, işletmenizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olacak araçlara sahiptir.

Global büyüme

Global satış her işletme için büyük bir kilometre taşıdır. Yüz milyonlarca yeni müşteri ve satışlarda büyük bir artış potansiyeli anlamına gelir. Küresel genişlemenin birçok hareketli parçası vardır, ancak Amazon Global Satış ile ürünlerinizi dünya çapındaki müşterilere sunmak için Amazon’un küresel altyapısını kullanabilirsiniz.

İşletmenizi bir sonraki seviyeye çıkarma zamanı geldiğinde, ürünlerinizi Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'daki çevrimiçi mağazalarımızdan herhangi birinde listelemek ve satmak için Amazon Global Satış’ı kullanabilirsiniz.

Başarılı bir satıcı nasıl olunur?

Büyüme için yapılacaklar listesi

Büyüme fırsatları her yerdedir ancak bir Amazon Türkiye satıcısı olarak ilk 90 gününüzde deneyebileceğiniz birkaç şey vardır:
tik
Seller Central'da hesabınızın durumunu takip edin.
tik
Amazon Lojistik'ten yararlanın.
tik
Marka Kaydı programına kaydolun ve gelişmiş marka içeriği oluşturun.
tik
Daha fazla ürün listeleyerek yelpazenizi genişletin.
tik
Seller Central'daki Otomatik Fiyatlandırma aracını kullanın.

İlk 90 gününüz

Amazon işinizi kurduktan sonraki ilk üç ay, performansınızı artıracak uygulamalar oluşturmak için önemli bir zamandır.

Satışa bugün başlayın

Erken kayıt olun, fırsatlardan faydalanın, Amazon.com.tr müşterilerine erişin
Hesabınızı hemen açın ve aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olun! *

* Fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar fırsattan otomatik olarak yararlanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler ancak Amazon’da Satış ücret çizelgesinde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu öderler. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.