Performans Reklamcılığı

Performans Reklamcılığı ile Amazon’da Satışları Artırma

Performans Reklamcılığı Nedir?

Performans reklamcılığı, satın almaya yönelen kullanıcılarla etkileşim kurmayı ve ürünlerin satışını artırmayı sağlar. Amazon’da performans reklamcılığı yaparak ürünlerinizin daha fazla ilgi görmesini sağlayabilirsiniz. Performans reklamcılığının hedefleri arasında optimum reklam kârı ilk sırada gelir. Klasik reklamcılıktan çok farklı özelliklere sahip bir reklam çeşidi olarak öne çıkar.

Örneğin; klasik reklamcılıkta reklam bedelini ödedikten sonra reklamınız hazırlanır ve kitlenize sunulur. Bu şekilde her ne kadar etki uyandıracağınız belirsiz olabilir. Bu yöntemin aksine performans reklamcılığı daha çok hedefe yönelik işler ve ilgiliyi harekete geçirir. Performans reklamcılığı nedir sorusunun yanıtı ise kısaca şu şekilde verilebilir: Reklam verenlerin pazarlama maliyetlerini yalnızca performans temelline göre ödedikleri, belirledikleri hedeflere yönelik reklamlar yapabildikleri bir reklamcılık çeşididir. Performans reklamcılığı yapmanın sağladığı en büyük avantaj, reklam verirken ödediğiniz ücret geleneksel reklamcılıktaki gibi sabit değildir. Size gelir sunmayan reklamlar için boşa ödeme yapmazsınız. Yalnızca etkileşim alan işlemler için reklam ödemesi yaparsınız. Yani “kullandıkça öde” ilkesi performans reklamcılığı için geçerlidir. Ayrıca sonuçları gerçek zamanlı olarak görüntüleme avantajı sayesinde yatırım getirilerinizi anında hesaplayabilirsiniz.

Marka bilinirliğini artırmak için performans reklamcılığı önem arz etmektedir. Reklam verirken ödeyeceğiniz tutar, kullanıcı veya tüketici hareketlerine göre belirlenir. Bu reklamcılık türünde reklam performansını izlemek ve ölçmek en önemli kısımlar arasında yer alır. Bu sonuçlar analiz edilir ve reklam optimizasyonu konusunda ne yapmanız gerektiği hakkında size bilgi verir. Reklam için ödenen toplam ücreti etkileyen pek çok metrik vardır. Bunlar arasında aşağıdakiler sayılabilir:

● Reklamın bir web sitesinde ne sıklıkla gösterildiği
● Siteyi ziyaret edenlerin reklama ne kadar tıkladığı
● Reklamın satışa ne kadar katkı sağladığı
● Bunlardan biri veya birkaçının kombinasyonu

Aynı zamanda performans reklamcılığını tercih ederek iş geliştirme sürecinizi etkileyen olumlu ve olumsuz unsurları bulabilirsiniz. Oluşturduğunuz kampanyalar satış ortalamanıza, site performansınıza ve etkileşim oranlarınıza direkt etki eder. Bu sayede ilerleyen süreçte markanız için doğru kararı vererek işinizi geliştirip ilerletebilirsiniz.

Performans reklamcılığında süreçlerin doğru yönetilmesi için pek çok önemli kriter bulunur. Kullanıcı kitlesine göre reklam süreçleri özelleşir; bu yüzden de doğru strateji seçmek gerekir. Amazon'da reklam için performans reklamcılığını tercih edecekseniz, aşağıdaki faktörlere dikkat etmelisiniz:

● Hedef kitlenin doğru belirlenmesi
● Doğru teklif türünün verilmesi
● Reklam verme amacının doğru belirlenmesi
● Uygun reklam yerlerinin seçilmesi

Bunları Biliyor musunuz?

Performans reklamcılığında; gösterim başına maliyet, tıklama başına maliyet, satış başına maliyet ve birim başına maliyet olmak üzere farklı ödeme modelleri bulunmaktadır. Reklam verenler bütçelerine uygun olarak seçim yapabilir.


Amazon’da Performans Reklamcılığı

Amazon’da en ilgili müşterilere daha kolay bir şekilde ulaşabilmeniz için performans reklamcılığını tercih edebilirsiniz. Bu reklamcılık modeli; hedefleme taktikleri, yerleşimler ve reklam ögelerini içerir. Amazon reklam verme çözümleri arasında performans reklamcılığı oldukça avantajlıdır. Amazon’da performans reklamcılığından daha fazla getiri elde etmek için aşağıda önemli detaylar verilmiştir:

● Doğru müşterilerin ürünlerinize ulaşmasını sağlamak için ilgi düzeyi yüksek reklamlar oluşturmalısınız. Ayrıca benzer ürünleri arayan veya alakalı kategori ve markalara bakan kullanıcıları da sayfanıza çekmelisiniz. Bunun için anahtar kelimeler ve ürün hedefleme gibi taktikleri kullanarak müşterilerin ürünlerinizi keşfetmelerini sağlayabilirsiniz.

● Alışveriş yapanlara veya satın alma aşamasında olanlara ürünlerinizin önemli ayrıntılarını reklamlar ile verebilirsiniz. Kullanıcıların bilinçli satın almasını daha kolay hale getirmek için Amazon alışveriş deneyiminin ögelerini entegre edebilirsiniz. Örneğin; yıldız dereceleri, fiyat ve fırsatlar.

● Çeşitli yerlere reklam vererek alışveriş yapan kullanıcılarla etkileşim kurabilir ve ürünleriniz keşfetmelerini sağlayabilirsiniz. Bu sayede satın almalarına yardımcı olabilir veya onlar için bu süreci daha kolay bir hale getirebilirsiniz. Arama sonuçlarında, sayfanın göze çarpan yerlerinde benzer ürünlerinizin reklamlarını gösterebilirsiniz. Bu sayede kullanıcılarla birden fazla noktada temas kurabilirsiniz ve onları markanızın sayfasına yönlendirebilirsiniz.

● Kampanyanızı ve reklamlarınızı optimize ederek hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Bu sayede reklamlarınızda elde ettiğiniz getiri de doğal olarak artar.

Amazon’da satışları artırmak için kendinize uygun bir reklam modeli arıyorsanız, performans reklamcılığını düşünebilirsiniz. Diğer reklam modellerinden farklı olarak size yarar sağlamayan reklamlar için ödeme yapmanız gerek kalmaz. Birçok avantajı ile maksimum verim elde edebileceğiniz bir reklam türüdür. Bütçenize ve tecrübenize uygun sponsorlu reklam kampanyası oluşturmanız oldukça kolaydır.

Amazon performans reklamcılığı ile markanızı ön plana çıkarırken uygun reklam maliyetleri ödemek istiyorsanız Amazon size etkili çözümler sunar. Farklı içeriklere sahip çeşitli performans reklamcılık çözümleri sayesinde işletmenize en uygun reklamlara sahip olabilirsiniz. Ayrıca elde ettiğiniz getiriye göre farklı ücretler ödeyerek avantaj sahibi olabilirsiniz. Klasik reklamcılıktan çok farklı özelliklere sahip performans reklamcılığı ile kârlı bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.


Amazon Performans Reklamcılığı İçin Önerilen Ürünler

Amazon’daki farklı ürünler için performans reklamcılığı önerilebilir. Hedeflerinize ulaşabilmeniz için farklı performans reklamcılığı çözümlerini tercih edebilirsiniz. Size en uygun olan reklamcılık yöntemi ile bir adam önde olursunuz ve Amazon’da reklam verirken birçok alanda performans reklamcılığını kullanabilirsiniz.


Sponsored Products - Sponsorlu Ürünler

Alakalı alışveriş aramalarında ve ürün sayfalarında görünmesini istediğiniz reklamları hızlı ve kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz. Bu sayede ürünlerinizi müşterilerin bulmasını daha kolay hale getirebilirsiniz. Ürün listelemelerinizden reklam oluşturur ve otomatik hedefleme sunar. Bu reklamlar sayesinde ürünleriniz alışveriş sonuçları sayfalarında ve ürün detay sayfalarında görünür.

Hiçbir deneyiminiz olmadan da reklam verebilirsiniz. Sponsorlu ürünlerde tıklama başına maliyet ödersiniz. Müşteriler reklamlarınıza tıkladıkça ödeme yaparak performans reklamcılığının maliyet avantajından yararlanabilirsiniz. Verdiğiniz reklamların mağazanıza sağladığı getirileri görmek için satış ve performans ölçümlerini kullanabilirsiniz.

Sponsored Brands - Sponsorlu Markalar

Amazon ürün aramalarında görünürlüğünüzü özelleştirebilirsiniz. Reklamlar sayesinde markanızın ve ürünlerinizin bilinirliğini artırabilirsiniz. Özel başlıklar kullanarak markanızı müşterilerinize istediğiniz gibi sergileyebilirsiniz. Sadece müşteriler reklamlarınıza tıkladığında, tıklama sayısı kadar ödeme yaparsınız. Tıklama başına ne kadar teklif vereceğinizi bütçenize göre belirleyebilirsiniz.

Stores – Marka Mağazası

Amazon'da marka hikâyenizi ve ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Markanızı müşterilere tanıtmak için birkaç kolay adımı gerçekleştirmeniz yeterli. Stores ücretsizdir ve sizin için hazırlanmış hazır şablonları ve kutucukları kullanarak sayfa düzenlemenizi tamamlayabilirsiniz. Herhangi bir tasarım desteği almadan profesyonel görünümlü bir sayfa oluşturabilirsiniz.


Amazon’da Reklamlar hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayın.


Yayınlanma tarihi: 20.03.2023
Güncellenme tarihi: 20.03.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.