Olumsuz Değerlendirmelerin Olası Sebepleri ve Çözüm Önerileri

Olumsuz Değerlendirmelerin Olası Sebepleri ve Çözüm Önerileri

Olumsuz Değerlendirmelerin Olası Sebepleri ve Çözüm Önerileri

Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan oluşumlardan biri olan e-ticaret sistemi ile internet üzerinden alışveriş yapmak artık çok kolay. Amazon, e-ticaret için oldukça talep edilen bir satış platformuna sahip olması ile geniş kesimlere hitap etmektedir. Aynı zamanda Amazon global satış imkanları barındırır. Bu özelliği ile yurtdışına ürün satmak isteyenlerin gönül rahatlığıyla tercih edebileceği bir sistemdir. Amazon SEO algoritmasına uygun bir yapılandırma olması ile beğenileri üzerine toplar. Sunduğu imkanlar ve güvenilir statüsü ile Amazon’da satış yapmak hayal ettiğiniz e-ticaret işine sahip olmanızı sağlayabilir. Ve bu süreçte satış sonrası geri bildirimler ile karşılaşılabilir. Yapılan geri bildirimler olumlu veya olumsuz değerlendirmelere ışık tutan bildirimlerdir. Bu değerlendirmelerde yer verilen kullanıcı yorumları satışı oldukça etkiler. Olumsuz değerlendirmeler mutlaka çözüme kavuşması gereken değerlendirmelerdir.

Stokta Ürün Kalmaması

Stokta ürün kalmaması müşterinin talebini yerine getiremeyerek güven duygusunu zedelemeye sebep olan bir durumdur. Stokta ürün kalmamasının olası sebepleri ve çözümleri şu şekilde karşınıza çıkabilir.

Envanterin mevcut olmaması: Envanterin mevcut olmamasına, birikmiş siparişlerin içerisindeki ürünlerin listelenmemesi, envanter stoklarken belirli bir minimum adedin altına düşülmemesi veya stok dışı ürünlerin kaldırılması gibi çözümler önerilebilir.

Envanter sayısının yanlış olması: Envanter sayısının yanlış olmasına, envanter verilerinin güncellenmesi, hızlı işlem yapılması veya özel bir stok envanter ayrılması gibi çözümler önerilebilir.

Stoksuz satış envanterinin güncel olmaması: Bulunabilme durumları hakkında kontrol sağlama ve kargo sürecinin takibi bu sorunun çözümü olarak önerilebilir.

Ürün Gönderim Süresinin Gecikmesi

Ürün gönderim sürecinin gecikmesi, müşteri memnuniyetini azaltarak güvenilirliği de kıran bir durumdur. Geç gönderim olası sebepleri ve çözümleri ise şu şekildedir:

Ürünün belirlenen süreden geç bir şekilde müşteriye ulaşması: Oluşan hataları alıcıya hemen bildirmek, geç gönderim yapıyorsanız ekspres kargoya (hızlı kargo) başvurmak, geç gönderim yapılan teklifleri kaldırmak gibi çözümler ile bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz.

Alıcının kargo bildirimini alamaması: Gönderim verileri ile kargo takip bilgilerini göndermek bu sorunun çözümü olabilir.

İade Sürecinde Yaşanabilecek Sorunlar

İade sürecinde yaşanması olası sorunlar, alıcının maddi manevi zarara uğrama endişesi yüzünden siparişi zorlaştırabilir. İade sürecinde yaşanabilecek olası sorunlar ve çözümler şu şekilde aktarılabilir:

İade politikasının (30 gün) içerisinde kısıtlı ödeme yapması: 30 günlük süre içinde yapılan Amazon iadesi için tam para iadesi yapılarak bu sorun çözüme kavuşabilir.

İade politikasının karmaşık ve belirsiz olması: Açık bir dil ile anlatılan iade politikası, alıcının kafa karışıklığını sonlandırmaya yardımcı olur. İade politikalarını basit ve sorunsuz bir hale getirerek bu soruna çözüm bulabilirsiniz.

Tanımı ile Uyuşmayan Ürünler

Talep edilen ürünün tanımı ile uyuşmaması, alıcının güvenini sarsan bir durumdur. Bu durumun önüne geçilebilmesi için sunulan çözümleri aşağıdakileri inceleyerek öğrenebilirsiniz.

Ürün görselinin ürünün özelliklerini yansıtmaması: İzin verilen maksimum boyut ile görseller hazırlanması, net görseller sunulması, farklı görsel alternatifleri kullanılması, ürün görsel gerekliliklerine önem verilmesi gibi çözümler bu sorunu çözmek için uygulanabilir.

Ürün boyutu ve malzemesinin talep edilen üründen farklı olması: Özel boyut çizelgelerinin kullanılması, açıklama ve ürün boyutu alanlarının tamamen doldurulması ile sorun çözülebilir.

Ürün Kalitesi

Talep edilen ürün alıcıya ulaştığında alıcı ürünü inceler ve ürünün kalitesinden memnun kalmayabilir. Bu olası sorunu şu yöntemler ile çözebilirsiniz.

● Ürün dikkatli bir şekilde anlatılmalıdır. Örneğin ürün düşük bir ücrete sahipse yüksek kaliteli gibi bir betimlemeden kaçınılmalıdır.

● Olumsuz değerlendirme alan ürünleri tekrar yüklemeyebilir veya kaldırabilirsiniz.

● Ürün detay sayfasına ve kargo kısmına ekleyeceğiniz kullanım talimatları bu soruna çözüm olabilir.

Hatalı Ürün Gönderimi

Yanlış ürün gönderimi, alıcının güvenini zedeleyip bir daha sizi tercih etmemesine sebep olabilir. Bu hem satıcı hem alıcı için oldukça ciddi bir durumdur. Böyle bir durum olmaması için çözümler şu şekilde belirtilebilir:

● Paketleme, teslim alma ve kargolama aşamalarını kontrol ederek hatalı ürün gönderimine sebep olabilecek unsurları belirlemelisiniz.

● SKU’nuzun (stok kodu) Amazon’daki ürünle eşleşip eşleşmediğine göz atabilirsiniz.

Müşteri Hizmetleri Sorunu

Bilgi edinmek isteyen kişilerin müşteri hizmetleri ile gerekli iletişimi kurabilmesi müşteri değerlendirmeleri konusunda oldukça mühim bir durumdur. Bu durumun sağlanamaması sonucu olarak müşteri yorumları olumsuz yönde gelişebilir. Bu sorunlara çözüm olarak:

Alıcıların müşteri hizmetlerine ulaşamaması: Çevrimiçi Amazon Yardım sayfalarında bulunan Amazon Müşteri Hizmetleri telefon numarasının doğruluğundan emin olunması gerekmektedir. Aynı zamanda Amazon Müşteri Hizmetleri Email Adresi de iletişim için kullanılabilir ve yine doğruluğunun teyit edilmesi önem taşır. Kısa ve anlaşılır bir mail tercih edilmelidir.

Alıcıların zamanında yanıt alamaması: Telefon aramaları ve e-postalar 24 saat içerisinde cevaplanarak bu sorun çözümlenebilir.
Yayınlanma tarihi: 14.07.2023
Güncellenme tarihi: 14.07.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.