Amazon'da Yorum Sayısını Artırma

Amazon’da
Yorum Sayısını
Artırma Yöntemleri

Amazon’da Yorum Sayısını Artırma Yöntemleri

Online satışta müşteri yorumları, diğer müşterilerin satın alma kararını belirlemede önemli bir etkendir. Bu yüzden satıcıların olumlu yorum alması, satışlarını da doğrudan etkiler. Satıcının ürünlerini inceleyen müşteriler bilgi sahibi olur ve ilgili markalara bakış açıları değişir. Satıcılar da ürünlerinin tanınmasını ister; çünkü bu doğal olarak satışları artırabilir. Dolayısıyla satıcıların müşteri yorumu alması oldukça önemlidir. Bu yorumlar, sitede farklı şekillerde gösterilebilir ve müşterilerden yorum talebinde bulunmak için de farklı teknikler uygulanabilir. Amazon’da satışlarını artırmak ve markasını tanıtarak geniş kitlelere ulaşmak isteyen satıcılar, bu teknikleri bilmeli ve kendileri için en doğru olanı tercih etmelidir. Amazon yorum alanı, müşterilerin sıklıkla göz attığı bir kısımdır ve diğer müşterilerin yorumlarına göre bir ürünü satın alma kararı verebilirler.

Yorum Sayısını Artırmak Neden Önemli?

Müşteri yorumları, alışveriş kararını etkileyen önemli bir detaydır. Bu yüzden satıcıların, müşteri yorumlarına önem vermesi ve bir pazarlama tekniği olarak kullanması oldukça faydalıdır. Müşterilerin yazdığı yorumlar, ürünlerin güvenilirliği ve işletmenin satışlarını artırmada etkilidir. Müşteri yorumlarının neden önemli olduğu aşağıda maddeler halinde açıklanmıştır:

Diğer müşterilere güven verir: Bazı müşteriler, satıcıların yazdığı ürün açıklamalarından ziyade, diğer müşterilerin yorumlarına güvenebilirler. Müşteri deneyimini temsil eden bu yorumlar, satış sonrası memnuniyeti direkt olarak yansıtır. Bu paralelde de müşteriler satın alma kararını daha çabuk verebilirler. Dolayısıyla müşteri yorumları, satışlarınızı doğrudan etkileyebilir. Bu yolla sadece ürünlerinizin değil, markanızın da tanınmasını sağlayabilirsiniz.

Tarafsız görüşler sunar: Satıcıların ürünleri için aldıkları yorumlar, müşterilerin satın alma davranışını etkilediği gibi genel olarak marka ile ilgili net ve tarafsız fikirler sunar.

İşin gelişmesine katkı sağlar: Müşterilerin yazdığı yorumlar, hedef kitlenin tercihlerine dair de bilgi sunar. Bu sayede satıcılar, müşteri davranışlarını etkileyen faktörleri keşfedebilir. Ayrıca hangi ürünleri öne çıkaracağını daha iyi belirleyebilir.

Yorumların içeriği kadar yorum sayısı da oldukça önemlidir. Daha fazla müşterinin satın aldığı ürünlerde daha fazla yorum olduğu için müşteriler, o ürün hakkında daha detaylı bilgi edineceklerini düşünebilirler. Öyle ki, bir satıcının ürününde ne kadar çok yorum varsa güvenilirliği de o kadar artar. Farklı müşterilerin yaptığı yorumlar ürünlerin farklı bir noktasına değinebilir ve bilgi verebilir. Ayrıntılı bilgi almak isteyen müşteriler için müşteri yorumlarının fazlalığı oldukça önemlidir. Müşteri yorumlarının faydalarından yararlanabilmek için bu yorumların gerçek müşteriler tarafından yazılması çok önemlidir. Yani satıcılar yorum artırma amacıyla manipülasyon oluşturabilecek farklı yöntemlere başvurmamalıdır. Bunun yerine gerçek ve organik yorumlar almak için müşterilere otomatik e-postalar göndererek yorum yapmaya teşvik etmeleri gerekir. Bu sayede müşterilerin, yorum yapma ihtimalleri daha yüksek olacaktır.

Bunları biliyor musunuz?

Müşteri yorumları, markaların kendilerini tanıtmak için kullandıkları reklam kampanyalarından daha etkili olabilir. Satışları artırmak ve olumlu bir imaj kazanmak için reklam masraflarından ziyade olumlu müşteri yorumu edinmek, satıcılar için daha avantajlı olabilir.

Amazon’da Yorum Sayısı Nasıl Artırılır?

Amazon'da yorum kazanma için başvurulabilecek iki farklı etkili yöntem vardır. Bunlardan ilki Amazon yöntemleri, ikincisi ise satıcı yöntemleridir. Amazon yöntemlerinde, müşterilerin aldıkları ürünle ilgili yorum bırakmalarını kolaylaştıran programlar yer alır. Satıcı yöntemlerinde ise Amazon’un altyapısı haricinde üçüncü taraf satıcıların kullandığı yöntemler bulunur. Amazon yöntemleri aşağıda anlatılmıştır.
Otomatik Takip E-Posta Sistemi: Amazon’da ürünleri satın alan müşterileri takip etmek için otomatik e-postaları kullanan bir sistem bulunur. Bu otomatik e-postalar, müşterileri yorum yapmaya ve yaşadıkları sorunları bildirmeye teşvik eder.

Yorum İste Butonu: Amazon, müşterilere ürün incelemeleri için bir e-posta gönderir. Ancak, Amazon yorum isteği butonu sayesinde müşterilere ikinci bir istek gönderilebilir. Satıcı panelinde bulunan “Sipariş Raporları” kısmından yorum isteği butonuna ulaşılabilir. Son 4-30 gün içinde alışveriş yapan müşterilerden, bu özellik ile yorum istenebilir.

Amazon’un sunduğu programlar dışında yorum alabilmek için satıcı yöntemleri ise şu şekildedir:

Insert Card: Müşterileri yorum bırakmaya teşvik etmek için kullanılan en popüler yöntemlerden biri Insert Card’lardır. Paketlere yerleştirilen bu kartlar ile müşterilerden yorum yapmaları ve ürün puanı vermeleri istenir.

Olumsuz Yorumları Azaltma: Ürünlere kötü yorum yapılmaması için satıcıların; birinci kalitede ve övgüyü hak eden ürünler sunması gerekir. Ayrıca aktif olmaları da çok önemlidir; olası sorunlarda müşterinin yanında olunacağı belirtilmelidir.

Üçüncü Taraf Otomatik E-posta Yanıtlayıcı: Amazon’un satıcı mesajlaşma sistemi aracılığıyla, satıcılar müşterilere mesaj göndermek için üçüncü taraf yanıtlayıcıları kullanabilir.

Yayınlanma tarihi: 20.03.2023
Güncellenme tarihi: 20.03.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.