REKLAMCILIK

Amazon'daki görünürlüğünüzü ve satışlarınızı reklamlarla artırın

Sponsorlu reklamların görünürlüğünüzü artırmanıza, daha fazla müşteriye ulaşmanıza ve satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabileceğini biliyor musunuz?

Amazon'da zaten satış yapıyor musunuz?

Reklam vermeye başlayın

 

Amazon'da yeni misiniz?

Kaydolun

Ayda 99 TL (KDV hariç) + satış ücretleri

illustration of advertising on Amazon.com

İş hedeflerinize ulaşın

icon: megaphone with sound coming out
Keşfedilin
Reklamlar, markanızın ve ürünlerinizin görünürlüğünün artmasını sağlar. Reklamlar, alışveriş sonuçlarındaki veya ürün detay sayfalarındaki görünürlüğü yüksek yerleştirmelerde gösterilir.
icon: ascending line graph
Satışları artırın
Birçok alışveriş yapan, Amazon'a satın almaya hazır bir şekilde gelir. Reklamlar, sizinki gibi ürünler arayan müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilir.
icon: circle with dollar sign in the middle, computer mouse pointer clicking on it
Maliyetleri kontrol edin
Yalnızca reklamlarınızın aldığı tıklamalar için ödeme yapın. Kampanya raporları reklam harcamalarını ve performansı takip eder. Böylece nelerin işe yaradığını öğrenerek kampanyalarınızda ince ayar yapabilirsiniz.
Product photo of a children's toy
Amazon Advertising, büyüme stratejimizin önemli bir parçası.
Mike ReeveIndigo Jamm

Sponsorlu reklamların kullanıldığı reklam çözümleri

Hedeflerinize ulaşmak için sponsorlu reklamları kullanmaya başlayın
Icon: A product label with a star
Sponsored Products, Amazon'daki bağımsız ürün listelerine yönelik reklamlardır. Bu reklamlar, alışveriş sonuçları sayfalarında ve ürün detay sayfalarında görünür.
Sponsored Products, kendi ürünleriyle ilgili ürünleri aktif olarak arayan satın alma niyeti yüksek müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilir.
Icon: a target with a product label
Sponsored Brands, markanızı ve ürün portföyünüzü sergiler. Marka logonuzun yanı sıra özel bir başlık ve ürünlerinizden bir seçim içeren bu reklamlar alışveriş sonuçları sayfalarında görünerek satışların ve ürün görünürlüğünün artırılmasına yardımcı olur.
Sponsored Brands size, benzer ürünlere ilgi duyan alışveriş yapanların markanızı ve ürün seçkilerinizi değerlendirme oranını hızlı bir şekilde artırma fırsatı verir.
Icon: a desktop computer with an Amazon smile logo

Stores

Amazon'da marka hikâyenizi ve ürün teklifinizi sergilemenizi sağlayan Stores, bağımsız markalara özel çok sayfalı alışveriş alanlarıdır. Stores ücretsizdir ve kullanmak için web sitesi yönetme konusunda deneyiminiz olması gerekmez.
Stores'u kullanarak kolay oluşturulabilen zengin içerik şablonları ve kutucuklar arasından seçim yapabilirsiniz. Seçimlerinizi sürükle ve bırak özelliğiyle yeniden düzenleyebilirsiniz. Ayrıca, herhangi bir kodlama veya tasarım becerisine ihtiyaç duymadan profesyonel görünümlü bir web sitesi oluşturabilirsiniz.

Başlamaya hazır mısınız? Şöyle çalışır:

1. Adım

Seller Central'da oturum açın. Amazon'da satış yapmaya yeni başlıyorsanız hemen kaydolun
Click the ‘Advertising’ tab then follow the prompt to get started. Choose your campaign type and follow the steps to create your campaign. If you want to set up a Store, click the ‘Stores’ tab and follow the steps to build your first page.

2. Adım

Kampanyanızı oluşturun
Sadece 5 dakika içinde kampanya oluşturabilirsiniz. Sponsored Products kampanyası oluşturmak için reklamını yapmak istediğiniz ürünleri seçin, otomatik veya manuel hedefleme seçeneğini belirleyin ve tıklama başına ne kadar ödeme yapmak istediğinize karar verin. Sponsored Brands reklamı oluşturmak için reklamını yapmak istediğiniz en az 3 ürün seçin, logonuzu ve özel başlığınızı ekleyin, hangi anahtar kelimelerin hedefleneceğine ve ne kadar harcamak istediğinize karar verin. Stores içinse önceden oluşturulmuş şablonlarımızı, sürükle bırak özellikli kutucuklarımızı ve dinamik widget'larımızı kullanarak, özelleştirilmiş mağazanızı ücretsiz olarak oluşturun.

3. Adım

Sponsorlu reklamlar ile daha fazla kullanıcıya ulaşın
Sponsorlu reklamlar ile daha fazla kullanıcıya ulaşın Sponsored Products hemen yayınlanır ancak Sponsored Brands ve Stores önce bir moderasyon incelemesinden geçer. Reklamlar, alışveriş sonuçları ve ürün detay sayfalarındaki görünürlüğü yüksek yerleştirmelerde alaka düzeyine ve teklife bağlı olarak müşterilere gösterilir.

Sponsored Products reklamlarınıza tıklayan alışveriş yapan kullanıcılar ürün detay sayfanıza yönlendirilir. Sponsored Brands reklamınız alışveriş yapanları mağazanıza veya ürünlerinizi gösteren özel bir açılış sayfasına yönlendirir.

4. Adım

Maliyetlerinizi kontrol edin
Sponsorlu reklamların çoğu tıklama başına maliyet çözümleridir. Yani Amazon sizden, reklamlarınızın tıklanma sayısına göre ücret alır. Tıklama başına ne kadar harcamak istediğinizi seçip reklamlarınız için bir günde harcamak istediğiniz maksimum tutara göre bir bütçe belirlersiniz.

5. Adım

Başarıyı ölçün
Gösterimlerinizi, tıklamalarınızı, tıklama oranınızı, markanızdan ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi, mağazanıza gelen trafiği, reklam harcamalarınızı ve daha fazlasını takip edebilirsiniz. Bu analizler, performansı izlemenize ve kampanyalarınızı optimize etmenize yardımcı olur.

Reklam vermeye başlamadan önce dikkat edilmesi gereken gereklilikler

Hesap

Aktif bir Profesyonel satıcı hesabına sahip olmalısınız. Ayrıca, Sponsored Brands ve Stores'u kullanmak için Amazon Marka Kaydı'na kaydolmalısınız.

Öne Çıkan Teklif

Sponsored Products üzerinden reklamını yaptığınız ürünler Öne Çıkan Teklif yerleştirmesi için uygun olmalıdır.1 Sponsored Brands alışveriş yapanlara, Öne Çıkan Teklifi kimin sunduğuna bakılmaksızın gösterilecektir.

Ürünler

Yetişkinlere yönelik ürünleri, yenilenmiş ürünleri ve kapalı kategorilerdeki ürünleri şu anda desteklemiyoruz. İzin verilen ve yasaklanan kategorilerin tam listesini görmek için Sponsored Products ve Sponsored Brands reklam materyali kabul politikalarını inceleyin.
1Öne Çıkan Teklif yerleştirmesine uygun olmayan bir ürün listesi için reklam oluşturursanız reklamınız Amazon'da alışveriş yapanlara gösterilmez. Uygun olmayan reklamlar Seller Central'da Reklam sekmesinin altındaki kampanya yöneticisinde işaretlenir.

Dünya genelinde reklam verin

Birden fazla ülkede mi satış yapıyorsunuz? Reklam çalışmalarınızı yalnızca şirketinizin bulunduğu pazaryeriyle sınırlamayın. Uluslararası ölçekte çalışmaya başlayın ve tüm uygun ülkelerinizde reklam vererek markanızı dünyanın dört bir yanındaki Amazon müşterilerine tanıtın.

1.

Aşağıda, reklam vermeye uygun olduğunuz ülkeleri bulabilirsiniz.

2.

Seller Central'da oturum açmak için o ülkenin bayrağına tıklayın.*

3.

"Reklam" sekmesine tıklayın, Kampanya Yöneticisi bölümüne gidin ve "Bir kampanya oluşturun" seçeneğini seçin.

Yararlı kaynaklar

Reklamverenler için başarı kılavuzları

Sponsorlu reklamları kullanmaya başlama hakkında adım adım bilgi edinin.

Web seminerleri

Kampanyalarınızı optimize etmenize, reklamlarla ilgili en iyi uygulamaları ve stratejileri öğrenmenize yardımcı olacak canlı reklamcılık web seminerlerimize katılın. Pazarlama uzmanları, canlı soru-cevap oturumları sırasında soruları yanıtlayacak.

Videolar

Seller University'nin bu hızlı eğitim videoları sayesinde reklam vermeye başlayın.

Başarı öyküleri

Diğer satıcıların Amazon Advertising'i nasıl kullandığını öğrenin.

Sık Sorulan Sorular

Amazon Advertising hakkında sık sorulan soruların yanıtlarını öğrenin.
Sponsored Products nedir?
Bağımsız liste kayıtlarınızı tanıtan ve alışveriş sonuçları ile Amazon'daki ürün detay sayfalarında görünen Sponsored Products, anahtar kelime veya ürün hedefli reklamlardır. İlk kampanyanızı dakikalar içinde başlatmanıza yardımcı olması için otomatik hedeflemeyi kullanabilirsiniz. Harcamanızı, bütçenizi belirleyerek ve tıklama başına ne kadar teklif vereceğinizi seçerek kontrol edersiniz.
Sponsored Products'ı neden kullanmalıyım?
Sponsored Products, alışveriş yapanlar sizinkilere benzer ürünler aradığında reklamlarınızı onlara göstererek ürünlerinizin görünürlüğünü ve satışını artırmanıza yardımcı olabilir. Aylık ücret ödemeniz gerekmez. Yalnızca, alışveriş yapanlar reklamınıza tıkladığında ödeme yaparsınız. Bu tıklama onları, teklifinizin listelendiği ürün detay sayfasına götürür. Sponsored Products'ı ürün görünürlüğü, yeni teklifler, benzersiz seçimler, detay sayfası görüntülemesi düşük olan teklifler, sezon sonu ürünleri ve sezonluk promosyonlar için kullanabilirsiniz.
Sponsored Brands nedir?
Sponsored Brands, alışveriş sonuçlarındaki belirgin konumlarda gösterilen anahtar kelime hedefli reklamlardır. Bu reklamlar özel bir başlık, marka logosu ve reklam materyalinde bulunan ürünlerin bir seçkisini içerir. Alışveriş yapanlar reklama tıkladıklarında ürün listesi sayfasına, özel açılış sayfasına veya mağazaya yönlendirilir. Amazon Marka Kaydı'na kayıtlı satıcılar Sponsored Brands kampanyalarını kullanabilir.
Sponsored Brands'i neden kullanmalıyım?
Sponsored Brands, alışveriş sonuçları içindeki görünürlüğü yüksek konumlarında gösterilerek markanızın ve ürün portföyünüzün görünürlüğünün ve satışlarının artmasına yardımcı olur.
Sponsored Brands ve Stores'u kimler kullanabilir?
Amazon Marka Kaydı'na kayıtlı profesyonel satıcılar, tedarikçiler ve Singapur'da Amazon üzerinden ürün satan müşterileri bulunan ajanslar Sponsored Brands ve Stores'u kullanabilir.

Markanızı kaydedebilmeniz için Amazon tarafından gönderilmiş ve onaylanmış tescilli ve aktif bir ticari markaya sahip olmanız gerekir. Markanızı Amazon Marka Kaydı'na kaydetme hakkında daha fazla bilgi edinin.
Stores nedir?
Markanızı ve ürün kataloğunuzu sergileyen ücretsiz ve özelleştirilmiş çok sayfalı bir deneyimdir.
Mağazamın performansını nasıl ölçebilirim?
Stores analiz panelinde günlük ziyaretçi sayısı, sayfa görüntüleme sayısı ve mağazanızın elde ettiği satışlar gibi istatistikler bulunur. Mağazanızı harici pazarlama etkinliklerinde tanıtıyorsanız mağazanıza gelen trafiğin kaynaklarını analiz etmek için URL'ye etiket de ekleyebilirsiniz.
Reklamlarım nerede gösterilecek?
Sponsored Products, alışveriş sonuçlarının üstünde, yanında veya arasında ya da ürün detay sayfalarında gösterilebilir. Reklamlar hem masaüstü hem mobil cihazlarda görünebilir.

Sponsored Brands, alışveriş sonuçlarının üstünde, yanında veya arasında gösterilebilir. Reklamlar hem masaüstü hem mobil cihazlarda görünebilir.

Stores mobil cihazlardaki, uygulamalardaki ve masaüstündeki Amazon web sitesinde görünür.
Hangi ürünler sponsorlu reklamlar için uygun değildir?
Yetişkinlere yönelik ürünleri, yenilenmiş ürünleri ve kapalı kategorilerdeki ürünleri şu anda desteklemiyoruz. İzin verilen ve yasaklanan kategorilerin tam listesini görmek için Sponsored Products ve Sponsored Brands reklam materyali kabul politikalarını inceleyin.
Reklam vermek için gerekli koşullar nelerdir?
Aktif bir profesyonel satıcı hesabına sahip olmak
  • Amazon Marka Kaydı'na kayıtlı olmak (Sponsored Brands ve Stores için)
  • Öne Çıkan Teklif için uygun olmak (Sponsored Products için)
Öne Çıkan Teklif yerleştirmesine uygun olmayan bir ürün listesi için Sponsored Products reklamı oluşturursanız reklamınız Amazon'da alışveriş yapanlara gösterilmez. Uygun olmayan reklamlar Seller Central'daki "Reklam" sekmesinin altındaki kampanya yöneticisinde işaretlenir. Sponsored Brands, Öne Çıkan Teklif'i kimin sunduğuna bakılmaksızın alışveriş yapanlara gösterilir.
Maliyeti nedir?
Sponsored Products ve Sponsored Brands tıklama başına maliyet şeklinde ücretlendirilen reklamlarıdır. Yani yalnızca reklamınız tıklandığında ödeme yaparsınız. Bütçenizi ve tıklama başına ne kadar harcamak istediğinizi siz seçersiniz.

Mağaza oluşturmak ücretsizdir.
Öne Çıkan Teklif nedir?
Öne Çıkan Teklif, müşterilerin alışveriş sepetlerine ürün ekleyerek satın alma işlemine başladığı ürün detay sayfalarında yer alır. Amazon web sitesinin önemli bir özelliği, aynı ürünü sunan birden çok satıcı barındırmasıdır. Böylece öne çıkan teklif için diğer satıcılarla rekabet edebilirsiniz. Satıcıların, Öne Çıkan Teklif yerleştirmesine uygun olabilmeleri için performansa dayalı gereklilikleri karşılaması gerekir.
Anahtar kelimeler nedir ve nasıl çalışır?
Anahtar kelime, Sponsored Products ve Sponsored Brands kampanyalarınıza eklediğiniz tek bir kelime veya kelime öbeğidir. Anahtar kelimeler, müşterilerin Amazon'da ürün aramak için kullandıkları alışveriş sorgularıyla eşleştirilir ve reklamlarınızın nerede görünebileceğini belirlemekte kullanılır. Anahtar kelimelerin yalnızca Sponsored Products veya Sponsored Brands için kullanıldığını unutmayın.
CPC reklamcılığı nedir?
Tıklama başına maliyet (CPC) reklamcılığı, reklamların ücretsiz olarak gösterildiği (reklam gösterimleri veya görüntülemelerin ücretsiz olduğu), reklamverenin yalnızca müşteriler reklamı tıkladığında ücretlendirildiği bir ücretli reklam türüdür. Sponsored Products ve Sponsored Brands gibi sponsorlu reklamlar CPC modeli dahilinde yayınlanır.
Amazon logo
© 2022 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır