GLOBAL SATIŞ

Amazon Global Satış ile nasıl uluslararası satış yapılır?

Amazon Global Satış, uluslararası satışın tüm yönlerini basitleştiren çeşitli araçlar ve hizmetler sunar.

Zaten Amazon Türkiye'de satış yapıyor musunuz?

Uluslararası çapta genişleyin

 

Amazon’da yeni misiniz?

Başlayın

 

Global satışta başarı kazanmanın 4 adımı

1

Nerede neyi satacağınıza karar verin

Amazon’da uluslararası satış yapmanın işinize sunduğu fırsatı değerlendirin. Amazon üzerinden nerelere satış yapabileceğinizi, vergiler ve yönetmelikler dahil gerekenleri ve yeni bir çevrimiçi mağazaya girerken stratejik açıdan dikkate almanız gerekenleri öğrenin.

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Amazon mağazalarında sizi bekleyen fırsatlar ve bu çevrimiçi mağazalara nasıl genişleyebileceğiniz hakkında daha fazla bilgi alın:

Müşterilerin dünyanın dört bir yanındaki Amazon mağazalarından nasıl alışveriş yaptıklarını görün:

Amazon’da nerelerde satış yapabilirsiniz?

Genel bakış
Amazon, dünya çapında birçok çevrimiçi mağazada satış yapar (aşağıda bölgeye göre sıralanmıştır). Bu sayede, işletmenizin fiziksel olarak nerede bulunduğundan bağımsız olarak işinizi uluslararası çapta genişletmenize imkan tanır. Amazon ile diğer ülkelerde işinizi hızla büyütebilir, global çapta milyonlarca müşteriye markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.
Bu çevrimiçi mağazalar, dünyanın en büyük e-ticaret fırsatlarının birçoğunu temsil eder. Bu Amazon çevrimiçi mağazalarından birinde satış yapmak için kaydolduğunuzda Amazon’dan satın alma deneyimini bilen ve buna güven duyan müşterilere anında erişiminiz olur. Satışlarınızı bir veya daha fazla Amazon mağazasına genişletmek, yeni bir satış ortamında kendi başınıza işletme adınızın tanınması için sıfırdan başlamanın ilk maliyetlerini yüklenmenize gerek kalmadan Amazon markasından faydalanabileceğiniz anlamına gelir.
Dil desteği konusunda dikkat edilmesi gerekenler
Yeni bir Amazon mağazasına girmeye hazırlanırken göz önünde bulundurmanız gereken ilk konulardan biri, işletmenizin yerel dilde faaliyet gösterip göstermeyeceğidir. Yerel pazar dilinde yetkinlik, Amazon Lojistik/FBA kullanmıyorsanız müşteri desteği sağlamak için gereklidir (bir Amazon mağazasında satış yapabilmeniz için gerekliliktir). Yerel dilde yeterlilik, ülkeye özgü araştırma yapmak ve ürünlerinizi en iyi şekilde nasıl konumlandıracağınızı anlamak için de yararlıdır. Yeni müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için ürünlerinizi değiştirmeniz veya pazarlamanızı, metinlerinizi veya ambalajlarınızı yeniden konumlandırmanız gerekebilir.

Ancak birçok satış ortağı, yerel dilde yetkinlikleri olmadığı Amazon mağazalarında başarıyla satış yapmaktadır. Amazon, dil engellerinin getirdiği zorlukları azaltmak için bazı hizmetler ve araçlar sunar:
Seller Central Dil Değiştirici
Avrupa ve Japonya’da satış yapmak için İspanyolca, Fransızca veya Japonca'da usta olmanıza gerek yok. Seller Central Dil Değiştirici ile tüm bu Amazon mağazalarında operasyonlarınızı İngilizce olarak yönetebilirsiniz. Bu aracın, kullanmayı hızla öğreneceğiniz arayüzü sayesinde uluslararası işlerinizde hiç hız kaybetmeden ilerlemeye devam edebileceksiniz.
Amazon Kuzey Amerika Pazar Yerleri hesabı Kuzey Amerika’da, tıpkı Avrupa’da olduğu gibi Amazon’un tüm çevrimiçi mağazalarında işlerinizi yönetmenizi basit hale getirdik. Amazon Kuzey Amerika mağazaları hesabıyla ABD, Kanada ve Meksika’daki çevrimiçi mağazalarımızın her birinde ve hepsinde ürün listeleyebilir ve satışlarınızı yönetebilirsiniz. Nerede ne satacağınızı siz kontrol eder ve işletmenizi tek bir satış ortağı hesabı arayüzünden yönetirsiniz.
Bir Kuzey Amerika çevrimiçi mağazasına, örneğin Amazon.com’a kaydolduğunuzda satış ortağı hesabınız otomatik olarak tüm diğer Amazon Kuzey Amerika çevrimiçi mağazalarında yani Amazon.com.mx ve Amazon.ca’da satış yapmak için etkinleşir. Böylece milyonlarca uluslararası müşteriye erişme ve tüm siparişlerinizi tek bir yerden yönetme şansınız olur.
Yerel dilde müşteri desteği: Bir Amazon çevrimiçi mağazasında satış yaptığınızda o bölgenin yerel dilinde müşteri desteği sağlamanız gerekir. Örneğin Amazon.jp üzerinde satış yapıyorsanız Japonca, Amazon.com.mx üzerinde satış yapıyorsanız da İspanyolca müşteri desteği sağlamalısınız. Bunu kendiniz de yapabilirsiniz, FBA hizmetlerinden yararlanarak Amazon’a da bırakabilirsiniz.
Vergi ve yönetmelikler
Amazon’un çeşitli çevrimiçi mağazalarında satış yaparken ve üçüncü taraf kaynaklardan yararlanırken yerel vergi ve yönetmeliklerin farkında olun. Diğer çevrimiçi mağazalarda nasıl satış yapacağınıza karar vermeden vergi ve mevzuat konusunda danışmanlarınızla görüşmenizi öneririz.

Her ülkenin, ürünlerin tüketicilere satışıyla ilgili yasal ve sektörel gereklilikleri vardır. Fikri mülkiyet hakları, ürün güvenliği, çevre ve diğer konularda geçerli gereklilikler ile ilgili yasalar olabilir. Bu durum tüm çevrimiçi mağazalar için geçerlidir. Araştırmanızı yapın ve sorumluluklarınızı anlayın. Vergi ve gümrük, fikri mülkiyet hakları, paralel ithalat, ihracat kontrolleri, işaretleme ve etiketler, çevre, sağlık ve güvenlik ve ürün uyumluluğu dikkate alınması gereken bazı hususlardır.

Bir çevrimiçi mağaza stratejisi geliştirme

Genel bakış
Hangi ülkenin çevrimiçi mağazasında ne satacağınıza karar vermek, bu kararları kendi ülkeniz için vermekle benzer olabilir. Ancak uluslararası satış yaparken dikkate alınması gereken bazı ek konular vardır.

Uluslararası bir çevrimiçi mağazaya giriş stratejisini değerlendirmenin bir yolu, şu dört konudan oluşan pazarlama çerçevesini kullanmaktır: Ürün, Fiyat, Ürün Gönderimi ve Kampanyalar. Her birini Amazon'da uluslararası satış merceğinden inceleyelim.
Ürün: Ne satacağınıza karar verme
Satış yapacağınız bir Amazon mağazası seçtiğinizde ürününüzün hedef ülkeniz için uygun olup olmadığını anlamanız gerekir. Her şeyden önce, her ülkedeki tüm yasalara uyduğunuzdan emin olun. Buna ek olarak, ürün standartları ülkeler arasında farklılık gösterir. Örneğin, iki fiş uçlu elektrikli şarj cihazları kullanan ve 110-220 V ile çalışan mobil cihazlar Avrupa ülkeleri için uygun olmayabilir ancak Japonya için uygun olabilir. Benzer şekilde, Ingiltere'de başarılı bir şekilde satılan yataklar muhtemelen Amerika Birleşik Devletleri'nde iyi satmayacaktır, çünkü standart yatak boyutları her ülkede farklıdır.

Amazon üzerinden ilk kez uluslararası satış yaparken doğal bir yaklaşım, kendi ülkenizin mağazasında en çok satan ürünlerinizi düşünmektir. Önceki deneyiminize ve satış raporlarındaki verilere göre hangi ürünler iyi satıyor? Bu belirli ürünlerin neden iyi satış performansı olduğunu kendinize sormanız da önemlidir. Aynı nedenler girmekte olduğunuz yeni mağaza için de geçerli olacak mı, yoksa bu yeni mağazada müşteri talebini şekillendiren kültür, iklim, ortalama yaş ve gelir gibi demografik özellikler gibi başka temel unsurlar da var mı? Çevrimiçi mağazalardaki farklılıkların size nasıl fayda sağlayabileceğini de düşünün. Örneğin, bir çevrimiçi mağazada sezon geçtikten sonra ne yapacağınızı bilemediğiniz sezonluk envanteriniz mi var? Ürünün yeni bir kitle bulabileceği yeni mağazalarda satış yaparak satış sezonunuzu uzatabilirsiniz.

İpucu: Bir veya iki ürüne yoğunlaşmak yerine birden fazla ürünü geniş çeşitlilikte listeleyin. Neden? Daha geniş bir ürün yelpazesi, genel olarak ürün kayıtlarınızın daha yüksek müşteri arama görünürlüğüne sahip olması anlamına gelir. Bu da, belirli bir çevrimiçi mağazda hangi ürünlerin başarılı olabileceğini hızlı bir şekilde ölçmenize yardımcı olabilir.

Envanterinizin büyük bir kısmını başka bir Amazon çevrimiçi mağazasına aktarmaya hazır olmasanız bile yavaş yavaş başlayabilirsiniz. Satışlarınız artarsa, tıpkı kendi ülkenizdeki Amazon mağazanızda olduğu gibi stok tükenme riskini azaltmak için fiyatınızı ayarlayabilir veya ürün kayıtlarını kaldırabilirsiniz. Daha da küçük bir deneme için, başka bir ülkeye envanter göndermek yerine siparişleri kendiniz hazırlayıp göndererek başlayabilirsiniz. Başka bir çevrimiçi mağazada satış yapmanın, ürün kayıtlarınız üzerindeki kontrolünüzü kaybettiğiniz anlamına gelmediğini unutmayın.

Bir Amazon mağazasında hangi ürünleri satacağınıza karar verirken elbette kullanabileceğiniz bir başka önemli bilgi kaynağınız daha vardır: girmeyi düşündüğünüz çevrimiçi mağazanın özelinde yapacağınız gözlemler. Böyle bir gözlem yapabilmek için, yerel dil yetkinliği son derece önemlidir. Bilmediğiniz bir dilde bir pazar araştırması yapmaya çalışıyorsanız ücretsiz çevrimiçi çeviri araçlarından çeviri desteği alabilirsiniz ancak bu tür araçlara çok fazla güvenmemeye dikkat edin.

Hedef çevrimiçi mağazanızda, ürün kategorileriniz için En Çok Satanlar, Yeni Gelenler ve Öne Çıkan Marka seçimlerini inceleyin. Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini anlamak için müşteri yorumlarını okuyun.

Bu ürün araştırması aşamasında, aramanızı Amazon'un dışında e-ticaret sitelerine de genişletmeniz faydalı olabilir. Ülkelere göre ilgili e-ticaret sitelerini bulmak için bir arama motoru kullanın. Her ülkedeki ticari yayınlar ve çevrimiçi satış ortağı toplulukları da, ürünleri kendi bölgelerinde listelemeye hazırlanırken zengin bir bilgi kaynağı sağlayabilir.

İpucu: Belirli bir çevrimiçi mağazanın potansiyel müşterilerinin mutlaka hedef ülkede ikamet etmeyebileceğini unutmayın. Bazı çevrimiçi mağazalardaki bazı müşteriler yakındaki bir ülkede ikamet ediyor, belirli bir dilde alışveriş yapmayı tercih ediyor, yalnızca belirli bir çevrimiçi mağazada bulunan ürünleri arıyor veya ülke dışından satın alma yapmayı tercih ediyor olabilir. Örneğin, bir Amazon.com müşterisi Meksika'da ikamet ediyor olabilir.
Fiyat: Fiyatınızı belirleme ve düzenleme
Aşağıda, ana çevrimiçi mağazanız dışında satış yaparken göz önünde bulundurmanız gereken potansiyel yeni maliyetleri görebilirsiniz. Bu ek maliyetler karlılık hesabınızı değiştirebilir:
  • Doğrudan uluslararası müşterilere gönderim yapıyorsanız gönderim masrafları
  • Siparişleri kendiniz gönderiyorsanız uluslararası iade kargo maliyetleri
  • FBA kullanıyorsanız envanterinizi yurt dışındaki lojistik merkezlerine göndermek için gereken gönderim maliyetleri
  • Bu hizmetleri kendiniz yerel bir dilde sağlıyorsanız veya müşteri dil desteğini yönetmek için bir üçüncü taraf bir sağlayıcı ile anlaşıyorsanız müşteri desteği maliyetleri
  • Yerel para biriminizde ödeme almak için gereken döviz kuru dönüştürme maliyetleri
  • ASIN’leri başka bir dilde listelemek için çeviri maliyetleri
  • Vergiler ve harçlar
Gördüğünüz gibi, değişken maliyetlerin çoğu, ürünlerinizi kendiniz göndermeye karar vermenize veya Amazon Lojistik/FBA kullanmaya karar vermenize bağlı olarak değişir.
Lojistik: Dağıtım kanallarınızı optimize etme
Amazon'daki uluslararası işinizi büyütmenin yanı sıra uluslararası işletmenizi Amazon dışında büyütmeyi de düşünebilirsiniz. Aşağıda bu uluslararası stratejiyi geliştirmeniz için uygun olabilecek diğer hizmetleri bulabilirsiniz:

Çok Kanallı Lojistik: Amazon müşteri siparişlerini karşılamak için Amazon Lojistik'i zaten kullanıyorsanız aynı envanter havuzunu kullanarak diğer kanallardan gelen çevrimiçi satışlarınızı da yönetebilirsiniz. Kendi websiteniz, diğer üçüncü taraf platformlar ve hatta katalog veya mağaza içi satışlar dahil olmak üzere Amazon dışındaki satış kanallarından gelen siparişlerin lojistiği için global Amazon FBA içindeki bir özellik olan Multi-Channel Fulfillment'ı (Çok Kanallı Lojistik) kullanın.

Ürün Reklamları: Amazon Reklam araçları, Amazon müşterilerine harici web sitelerinde bulunan ürünlere sorunsuz erişim sağlamak için tasarlanmış bir reklam hizmetidir. Bir reklam veren olarak, sadece kataloğunuzu yüklemeniz ve tıklama başı maliyet tekliflerinizi ve bütçenizi belirlemeniz yeterlidir. Daha sonra Amazon, ürününüz veya ilgili ürünler için alışveriş yaptıklarında reklamlarınızı Amazon.com müşterilerine gösterecektir. Ürününüzü satın almakla ilgilenen müşteriler web sitenize tıklayarak ürünü doğrudan sizden satın alabilirler.
Kampanya: Listelediğiniz ürünleri daha çekici hale getirin
Birincil Amazon mağazanızda olduğu gibi, Amazon ürünlerinizin reklamını yapmanıza ve kampanyaları yürütmenize olanak tanıyan araçlar sağlar. Mevcut kampanya araçları Amazon mağazalarına göre değişiklik gösterir ve Ücretsiz Teslimat, Fiyat İndirimi, Bir Alana Bir Bedava ve Harici Avantajları içerebilir.

Tekliflerinizin görünürlüğünü artırmanın bir başka yolu da Amazon'da sattığınız ürünleri anahtar kelime hedefli reklamlar aracılığıyla tanıtmanıza yardımcı olan tıklama başına maliyetli reklam hizmeti Amazon Sponsorlu Ürünler'dir.

2

Kaydolun ve ürünlerinizi listeleyin

Satış ortağı hesaplarını global olarak yönetmek için Amazon araçlarından yararlanın. Gerektiğinde liste kayıtlarınızı tercüme ederek ürünlerinizi satışa hazırlayabilirsiniz.

Uluslararası ürün liste kayıtlarınızı oluşturun

Uluslararası Liste Kaydı Oluştur aracı (Build International Listings/BIL) birden çok çevrimiçi mağazaya teklifler ekleyerek ve fiyatları senkronize ederek dünya çapında satış yapmanıza yardımcı olur. BIL, diğer ülkelerdeki mağazalarınıza hızlı bir şekilde çok sayıda teklif eklemenizi sağlar. Ardından belirlediğiniz kurallara göre BIL, otomatik güncellemeler yoluyla bu mağazalar genelinde fiyatlandırma tekliflerini sizin için yönetir.
Amazon Prime Air uçağı video ön izleme

Amazon hesabınızı oluşturma

Genel bakış
Satış yapmak istediğiniz çevrimiçi mağaza için Amazon satış hesabınızı oluşturmanız gerekecektir. Zaten bir Amazon mağazasında satış yapıyor olsanız bile, başka bir mağazada satış yapabilmek için yeni bir satış ortağı hesabı oluşturmanız gerekecektir. Örneğin İngiltere'de veya Amerika Birleşik Devletleri'nde satış yapıyorsanız ve Japonya'da satış yapmak istiyorsanız Amazon.co.jp için yeni bir Amazon satış ortağı hesabı oluşturmanız gerekir.

Bunun istisnası; Amazon.com gibi bir Kuzey Amerika mağazasında zaten satış yapıyorsanız ve Amazon.ca gibi başka bir Amazon Kuzey Amerika mağazasında satış yapmak istiyorsanız geçerlidir. Bu durumda, Amazon Kuzey Amerika mağazası için Birleşik Hesap sunduğundan, bunu mevcut satıcı hesabınızdan yapabilirsiniz.

Bazı ülkelerde Amazon'un yerel dilde çevrimiçi kayıt işlemleri vardır. Örneğin Amazon.com.mx için İspanyolca. Bu dilleri konuşmuyorsanız fakat bu durumu yaşayacağınız ülkelerden birinde satış yapmakla ilgileniyorsanız, Amazon.com'da İngilizce satış yapmak için kaydolun ve ardından Birleşik Hesap ile Meksika mağazasına teklifler oluşturun.

Zaten Amazon'da satış yapıyorsanız uluslararası çapta genişleyin. Amazon'da yeniyseniz nereden başlamak istediğinizi seçin:
Zaten Amazon Türkiye'de satış yapıyor musunuz?
Amazon’da yeni misiniz?
Kuzey Amerika kayıt gereksinimleri
ABD'de Amazon.com'da satış yapmak için kaydolduğunuzda, geçerli bir kredi kartı, telefon numarası ve vergi bilgileri sağlamanız gerekecektir. Vergiler için bir W-9 formu (ABD vergi mükellefi olarak) veya bir W-8BEN (ABD dışındaki bir vergi mükellefi olarak) doldurmanız gerekip gerekmediğini belirleyen adım adım çevrimiçi bir görüşme yapmanız gerekecektir. Kanada veya Meksika'da, Amazon.ca veya Amazon.mx'de satış yapmak için kaydolduğunuzda, geçerli bir kredi kartı, telefon numarası ve vergi bilgileri sağlamanız gerekir.

Kuzey Amerika Birleşik Hesabı ile Kuzey Amerika'da, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Meksika mağazalarında işletmenizi yönetmeyi basitleştirdik. Kuzey Amerika Birleşik Hesabı, ABD, Kanada ve Meksika'da ürün teklifleri oluşturmanıza ve yönetmenize olanak tanır. Ne sattığınızı ve nerede sattığınızı tek bir satış ortağı hesabı arayüzünden kontrol edersiniz.

Amazon.com, Amazon.ca veya Amazon.com.mx üzerinde satış yapmak için kaydolduğunuzda, satış ortağı hesabınız otomatik olarak diğer iki mağazada satış yapmak üzere etkinleştirilir. Seller Central'daki mağaza değiştiriciyi kullanarak mağazlarınız arasında geçiş yapabilirsiniz. Bu, her mağazadaki ürünleri listelemenize ve siparişleri yönetmenize olanak tanır.

Profesyonel Satış ortağı olarak yalnızca satış yapmak için ilk kaydolduğunuz mağazaya ait abonelik ücretlerini ödersiniz. Örneğin, Amazon.com'da satış yapmak için kaydolduysanız, o mağaza için abonelik ücretlerini ödersiniz. Amazon.ca üzerinden satış yapmaya karar verirseniz ek abonelik ücreti ödemezsiniz. Bununla birlikte, tüm ürün başına satışlar için, ürünün satıldığı mağaza için geçerli olan ücretleri ödersiniz.

ABD, Kanada ve Meksika'da satış yapmak için Amazon.com, Amazon.ca ve Amazon.com.mx'de liste kayıtları oluşturmanız gerekir. Lütfen kaydolduğunuz ilk mağazada (ör. Amazon.com) teklifler oluşturmanın ve satış yapmaya başlamanın, diğer mağazalardaki (ör. Amazon.ca ve Amazon.co.mx) teklifleri otomatik olarak doldurmadığını unutmayın; üç mağazanın hepsinde satış yapmak istiyorsanız, her mağazada teklifler oluşturmanız gerekecektir.

Son olarak bir Kuzey Amerika Birleşik Hesabı oluştururken, Amazon tarafından kabul edilen ülkelerden birinden bir banka hesabı sağlamanız gerekecektir. Amazon şu anda ABD, Kanada ve Meksika banka hesaplarının yanı sıra Avrupa ülkelerindeki banka hesaplarını kabul etmektedir.
Japonya kayıt gereksinimleri
Amazon.co.jp, İngilizce ve Japonca dillerinde çevrimiçi satış ortağı kayıt süreci sunar. Hesabınızı kurduktan sonra, Seller Central'da hesabınızı yönetmek için Japonca veya İngilizce'yi seçebilirsiniz. Japonya'ya genişleme konusunda yardım alın.

Ödemeler

Çevrimiçi mağazanızda banka hesabı kullanmak
Finansal hesaplarınızın ileri düzey kontrolünü siz yapmayı tercih ediyorsanız satış yapmak istediğiniz ülkede bir banka hesabı açabilirsiniz. Bu ülkede tüzel bir işletme oluşturmanız gerekebileceğinden bu genellikle daha karmaşık bir süreçtir, bu nedenle hukuk, vergi ve bankacılık müşavirlerinize danışın.
Satış ortakları için Amazon Döviz Çevirici
Başka bir Amazon mağazasının ülkesinde bir hesap açmamayı tercih ederseniz, Satış ortakları için Amazon Döviz Çevirici'yi (ACCS) kullanma seçeneğiniz vardır. ACCS ile, Amazon tarafından desteklenen bir ülkede bir banka hesabınız olması koşuluyla, doğrudan yerel banka hesabınızda yerel para birimi cinsinden ödeme alabilirsiniz. İkamet ettiğiniz ülkeden bağımsız olarak, yalnızca ACCS tarafından desteklenen bir ülke ve para birimindeki bir banka hesabına ödeme alabilirsiniz.
ACCS nasıl çalışır?
Banka hesabı ayrıntılarını girdiğinizde, o banka hesabına ödeme almak için ACCS'yi kullanmaya ilişkin hüküm ve koşulları kabul etmeniz gerekir. Her ödeme, yerel para biriminde otomatik olarak yerel bankanıza havale edilecektir. Başka bir bankaya geçerseniz, yeni banka hesabı ayrıntılarınızı girdiğinizde ACCS Hüküm ve Koşullarını tekrar kabul etmeniz gerekir.

Aşağıdaki tablo, her bir ticaret sitesi hesabı için ACCS tarafından desteklenen para birimlerini göstermektedir.
Kategori
.com
.ca
.co.jp
.com.mx
EUR Euro
GBP Great British Pound
USD United States Dollar
varsayılan
AUD Australian Dollar
NZD New Zealand Dollar
INR Indian Rupee
HKD Hong Kong Dollar
CAD Canadian Dollar
varsayılan
BGN Bulgarian Lev
CZK Czech Koruna
HRK Croatian Kuna
DKK Danish Krone
HUF Hungarian Forint
NOK Norwegian Krone
PLN Polish Zloty
RON Romanian Leu
CHF Swiss Franc
SGD Singapore Dollar
PHP Philippines Peso
Not: Bankanız, satış ortakları için Amazon Döviz Çevirici tarafından desteklenen ülkelerden birinde bulunmuyorsa, ACCS ödemeleri banka hesabınıza yapamaz. Amazon tarafından desteklenen ülkelerden birinde bir banka hesabı açmanız gerekir - ya Amazon'un bir pazar yeri olan ülkelerden birinde bir banka hesabı ya da ACCS tarafından desteklenen bir ülkede bir banka hesabı.

Satış ortakları için Amazon Döviz Çevirici SSS bölümünü okumak için Seller Central Yardımı'nı ziyaret edin.

Liste kaydı oluşturma

Genel bakış
Yeni bir çevrimiçi mağazada bir satış ortağı hesabı oluşturduğunuzda bir sonraki adım yeni mağazanızda ürün liste kayıtları oluşturmaktır. Ürün listeleme gereksinimleri mağazaya bağlı olarak farklılık gösterebilir, bu nedenle her mağazanın Yardım sayfalarındaki yönergelere baktığınızdan emin olun. Aşağıdakiler bir Amazon mağazasının ürün liste kaydının bileşenleridir:
  • Ürün Numarası: UPC, EAN veya ISBN numarası gibi global bir kimlik numarası.
  • Ürün başlığı: Ürünün kısa bir açıklaması.
  • Ürünü ön plana çıkaran özellikler ve ürün açıklaması: Madde işaretleri ürünün en iyi özelliklerini kısaca listeler ve müşterinin ilgisini çeker. Ürün açıklaması ürün hakkında ayrıntılı bilgi sunar. Üçüncü parti bir para birimi dönüştürme hizmeti kullanın.
  • Ürün resimleri: Ürünün olabildiğince fazla ayrıntı gösteren net fotoğrafları. Resimler en az 500x500 piksel boyutunda olmalıdır, ancak ürününüzün detaylı olarak görüntülenmesini isterseniz 1000x1000 piksel önerilir. Bazı kategorilerin farklı görüntü boyutu gereksinimleri olabilir, bu nedenle Seller Central'daki yönergelere bakın.
  • Arama terimleri: Ürününüzü arayan birinin Arama alanına girebileceği anahtar kelimelerdir.
Not: Liste kaydınızın kalitesi ürününüzün aramalarda ne sıklıkta görüneceğini ve dolayısıyla ürününüzün satın alınma olasılığını etkiler. Bu nedenle, satış potansiyelinizi artırmak için yüksek kaliteli liste kayıtları oluşturmaya zaman ve çaba harcamak önemlidir.
Ürünlerinizi listeleme
Küçük bir envanteriniz varsa (100'den az ürün) her bir ürünü teker teker listelemek için Ürün Liste Kaydı Ekleme aracını (Add-A- Product listing tool) kullanmak daha kolay olabilir. Alternatif olarak Profesyonel hesaplara ve daha büyük envanterlere sahip iş ortakları bir envanter dosyası oluşturabilir ve envanteri tek seferde entegrasyon veya API'ler gibi listeleme araçlarıyla yükleyebilir.

Liste kayıtlarının satmayı düşündüğünüz Amazon mağazasının dilinde olması gerekir. Örneğin, Amazon.de veya Amazon.jp üzerinden satış yapmak için, ürün liste kayıtlarınızın sırasıyla Almanca veya Japonca olması gerekir. Satış yapmak istediğiniz Amazon mağazasının dilini bilmiyorsanız, satış ortaklarına liste kayıtlarını profesyonelce çevirmelerine yardımcı olabilecek birçok çevrimiçi kaynak vardır. Diğer satış ortaklarının faydalı bulduğu birkaç kaynak aşağıda verilmiştir:
Uluslararası Liste Kayıtları Oluşturma aracı:
Uluslararası Liste Kayıtları Oluşturma aracı (BIL) liste kayıtlarını yönetirken zamandan tasarruf etmenizi sağlar ve Birleşik Hesabınızla birden fazla Amazon mağazasında aynı anda listeleme yapmanıza ve bunları güncellemenize olanak tanır. Birincil “kaynak” mağazanızda liste kayıtlarını oluşturup yayınladıktan sonra bu listeleri seçebilir ve şu anda hiç teklifiniz olmayan bir hedef mağazayı belirleyebilirsiniz. Uluslararası Liste Kayıtları Oluşturma aşağıdaki otomatik işlevleri gerçekleştirir:
  • Kaynak mağazada sattığınız ürünlere göre birden çok hedef mağazada liste kayıtları oluşturur.
  • Bir liste kaydı eklediğinizde veya sildiğinizde, hedef mağazalardaki liste kayıtlarını günceller.
  • Belirlediğiniz fiyatlandırma kurallarına göre kaynak mağaza fiyatlarında yaptığınız değişikliklere göre hedef mağazadaki fiyatları düzeltir.
  • Hedef mağazadaki fiyatları kaynak mağazanın para birimi ile döviz kuru dalgalanmalarını yansıtacak şekilde ayarlar.

3

Gönderim ve Lojistik

Amazon lojistik hizmetleri, ürünleri dünyanın her yerindeki müşterilere hızlı şekilde ulaştırmanıza yardımcı olur. Maliyetler, süreler ve gereksinimler dahil olmak üzere farklı ülkelerde gönderim ve lojistiğe nelerin dahil olduğunu anlayın. Amazon Lojistik (FBA) uluslararası çözümleri hakkında bilgi edinin veya gönderimlerinizi kendiniz yönetin.

Satıcı tarafından Gönderim

Ürünlerinizi doğrudan müşterilerinize uluslararası olarak göndermek
Envanteriniz müşterilerinizin siparişlerini verdikleri mağazadan farklı bir ülkede bulunuyorsa, ürünü uluslararası olarak müşterinize göndermeniz gerekir. İşte sürece genel bir bakış:
  1. Satış ortağı uluslararası gönderi yapabilen bir taşıyıcı seçer.
  2. Satış ortağı ürünü gönderir ve kayıtlı ihracatçıdır.
    Önemli: İyi bir müşteri deneyimi sağlamak ve müşteri incelemelerinizi ve satış iş ortağı performans derecelerinizi yönetmek için müşterileri ürünlerindeki ek gümrük veya harç ve vergilerle ilişkili beklenmedik ücretlerden kaynaklanan gecikmelere maruz bırakmamanız önemlidir. Satış ortağının ürün gönderiminde bu tür konularla ilgilenmesi önemlidir.
  3. Taşıyıcı normalde navlun faturasındaki hüküm ve koşullara göre komisyoncu olarak hareket eder. Taşıyıcı malların teslimi üzerine alıcıdan vergiyi tahsil edecektir.
Müşteri beklentilerini yönetmek de önemlidir. Müşterilere ürününüzü gönderdiğiniz ülke hakkında doğru bilgi vermelisiniz. Özellikle satış ortağı profilinizdeki “gönderim” yapılan ülkeyi doğru bir şekilde belirtmeniz ve ülkenizden gerçek nakliye sürelerini belirterek müşteri beklentilerini yönetmeniz gerekir. Aldığınız tüm siparişler için gönderim beklentilerini karşılamaktan sorumlu olacaksınız.
Uluslararası nakliye
Uluslararası nakliye masrafları
Uluslararası nakliye ücretleri aşağıdakiler dahil çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir:
  • Paket boyutları ve ağırlığı
  • Teslimat süresi
  • Kaynak (gönderim yaptığınız yer) ve varış yeri (gönderim yaptığınız yer). Uluslararası gönderimler için maliyetler oldukça yüksek olabilir.
  • Çeviri gereklilikleri
Yukarıdaki ücretlere ek olarak ödenmesi gereken gümrük harç ve vergileri konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Amazon, Amazon Lojistik envanteriyle ilişkili herhangi bir gümrük vergilerinden ve harçlarından sorumlu olmayacaktır. Bir Amazon lojistik merkezine gelen ve gümrük vergisi ödenmesi gereken gönderiler göndericiye iade edilir.
Uluslararası nakliye süreleri
Uluslararası bir siparişin lojistiği yurt içindekinden fazla zaman alacaktır. Nakliye süreleri teklif detayında yansıtılır ve teklifinizin yerel benzerlerine göre daha az rekabetçi olmasına neden olabilir.
Diğer kaynaklar
Satış ortaklarının fiyat belirlemesine yardımcı olabilecek ve nakliyeyi kolaylaştıracak birçok çevrimiçi kaynak da vardır. Aşağıda diğer satış ortaklarının faydalı bulduğu, bölgeye göre düzenlenmiş birkaç bağlantı bulabilirsiniz. Listelemek istediğiniz Amazon mağazaları için siparişlerin lojistiğini yaparken bekleyebileceğiniz yaklaşık nakliye ücretlerini hesaplamak için doğrudan web sitelerini ziyaret edin:
Nakliye hedefi
Şirket
Amerika Birleşik Devletleri
Kanada
Avrupa

Global Amazon Lojistik (FBA)

Genel bakış
Satış ortağı konumu
FBA lojistik merkezi konumu
İthalat gerekli mi?
Amerika Birleşik Devletleri dışında
ABD
Evet, ürünlerin ABD'ye ithal edilmesi gerekir.
Kanada dışında
Kanada
Evet, ürünlerin Kanada'ya ithal edilmesi gerekir.
Avrupa dışında
Avrupa pazar yeri ülkeleri: İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya veya İspanya
Evet, ürünlerin FBA lojistik merkezinin bulunduğu ülkeye ithal edilmesi gerekir.
Avrupa’da
Avrupa pazar yeri ülkeleri: İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya veya İspanya
Hayır, malların AB içinde ithal edilmesine gerek yoktur. Satış ortağı FBA kullanıyorsa, satış ortağı FBA uluslararası programlarını kullanabilir.
Japonya dışında
Japonya
Evet, ürünlerin Japonya'ya ithal edilmesi gerekir.
Meksika dışında
Meksika
Evet, ürünlerin Meksika'ya ithal edilmesi gerekir.
Uluslararası siparişlerinizin lojistiği için alternatif bir yol, ürünlerinizi listelediğiniz Amazon mağazasına karşılık gelen ülkede Amazon Lojistik (FBA) kullanmaktır. Amazon Lojistik'i kullanmak, ürünlerinizi o mağazadaki müşterilere satmak için bir Amazon lojistik merkezinde depolanmak üzere başka bir ülkeye ithal etmenizi gerektirir. Bu durumun tek istisnası, halihazırda Amazon’un Avrupa mağazalarından birinde satış yapıyor ve o mağazada Amazon Lojistik ile teslimat yapıyor olmanız. Bu durumda mevcut FBA hesabınızı kullanarak diğer AB mağazalarından siparişlerinizi Pan-Avrupa FBA, Avrupa Gönderim Ağı (European Fulfillment Network) veya Çoklu Ülke Envanteri (Multi-Country Inventory) aracılığıyla lojistiği sağlayabilirsiniz.
Amazon Türkiye’de Amazon Lojistik kullanıyor iseniz, bunu global lojistik FBA ağının dışında değerlendirmeniz gerektiğini unutmayın. Amazon Türkiye hesabız ile kullandığınız yurtiçi Amazon Lojistik hizmeti mevcut durumda Avrupa ya da Amerika gibi diğer Amazon pazarlarına doğrudan erişim sağlamamaktadır.
Ürünlerinizi doğrudan müşterilerinize uluslararası olarak göndermek
Envanteriniz sipariş lojistik merkezinden farklı bir ülkede bulunuyorsa ürünlerinizi kaynak ülkeden ihraç etmeniz ve hedef ülkeye ithal etmeniz gerekir. Kaynak ülkede kayıtlı ihracatçı ve hedef ülkede kayıtlı ithalatçı konumunda olarak kaynak ve hedef ülkelerin tüm yasa ve düzenlemelerine uymalısınız. Hedef ülke tarafından alınan ithalat vergilerine, gümrük vergilerine ve ücretlere tabi olabilirsiniz. Amazon Amazon Lojistik envanteriyle ilişkili herhangi bir gümrük yükümlülükleri ve vergisinden sorumlu olmayacaktır. Bir Amazon lojistik merkezine gelen ve gümrük vergisi ücretleri ödenmesi gereken tüm gönderiler, gönderene iade edilecektir. İşte sürece bir genel bakış:
  1. Seller Central'da liste kaydı oluşturun.
  2. Kayıtlı ithalatçı olduğunuzu gösteren ticari bir fatura hazırlayın.
  3. Bir gümrük komisyoncusu seçin (bu hizmet nakliyeciniz tarafından sunulabilir).
  4. Ürünleri fabrikadan veya depodan limana gönderin.
  5. Ürünleri ihracat için gümrükten geçirin.
  6. Ürünleri varış limanına taşıma için bir taşıyıcıya yükleyin.
  7. Ürünleri varış limanına gönderin ve boşaltın.
  8. Ürünleri ithalat için gümrükten geçirin.
  9. Ürünleri lojistik merkezine taşımak için taşıyıcıya yükletin.
Karadan yüklemeli LTL / FTL gönderileri için gereksinimler de dahil olmak üzere envanteri bir Amazon lojistik merkezine ulaştırmaya ilişkin kurallar ve düzenlemeler hakkında daha fazla ayrıntı için lütfen ilgili Amazon yardım sayfasını ziyaret edin.

Envanterinizin ithalatı ve ihracatı

Genel bakış
İşletmenizi kendi ülkenizin dışındaki bir Amazon mağazasına genişlettiğinizde ve lojistiği Amazon Lojistik’i (FBA) veya bir üçüncü parti lojistik sağlayıcısı kullanarak gerçekleştirdiğinizde, ithalat / ihracat sürecindeki yükümlülüklerinizi anlamanız gerekir. Bu ithalat / ihracat adımlarının bir kısmını veya tamamını kendiniz halletmek isteyebilirsiniz, ancak süreci sizin için halletmesi için gümrük komisyoncusu veya nakliye firması gibi bir lojistik sağlayıcı tutmak daha kolay olabilir. Bu hizmet sağlayıcılar envanterinizin bir yerden diğerine zamanında ve güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlayacak uzmanlığa ve zamana sahip olabilir.

İpucu: FBA'yı kendi ülkeniz dışındaki bir pazar yerinde kullanıyorsanız ve bir lojistik sağlayıcının hizmetlerini kullanmak istiyorsanız, en iyi uygulama, FBA'ya kaydolur kaydolmaz bir lojistik sağlayıcı ile iletişime geçmektir. Gerekli evrak işlerini tamamlama süreci biraz zaman alabileceğinden, bu sürecin ürünlerinizin müşterilerin eline geçmesini geciktirmesini önleyebilirsiniz.
Envanterinizi bir ülkeden diğerine taşımanıza yardımcı olması için bir gümrük komisyoncusu veya nakliye komisyoncusu hizmetlerini kullanacaksanız onlarla doğrudan iletişime geçmelisiniz. Ayrıca kayıtlı ithalatçı veya ihracatçının belirlenmesi için düzenlemeleri doğrudan yapmanız gerekir. Amazon bu sıfatla hareket edemez veya bu düzenlemeleri sizin için yapamaz.

Envanterinizi bir ülkeden başka bir ülkedeki lojistik merkezine taşımanıza yardımcı olması için bir gümrük komisyoncusu veya nakliye komisyoncusu görevlendirmeden önce, belirli sorumlulukları kimin üstleneceğine karar vermeniz gerekir:
  • Kayıtlı ihracatçı (Exporter of record, EOR): Genellikle gönderici, kayıtlı ihracatçıdır. Amazon kayıtlı ihracatçı olarak hareket etmeyecektir. EOR olarak hareket etmek için gümrük komisyoncunuz veya nakliye komisyoncunuzla sözleşme yapabilirsiniz.
  • Kayıtlı ithalatçı (Importer of record, IOR): Kayıtlı ithalatçı gönderinin hedef ülkeye başarıyla ithal edilmesini sağlamaktan sorumludur. Sorumluluklar arasında yasal olarak gerekli belgelerin sunulması ve değerlendirilmiş ithalat harç ve vergilerinin ödenmesi yer alır. Amazon'un, lojistik merkezleri de dahil olmak üzere, herhangi bir Amazon Lojistik envanterinin nakliyesi için kayıtlı ithalatçı olarak hizmet vermeyeceğini unutmamak önemlidir. IOR bilgisine Amazon olarak girişi yapılmaya çalışılan tüm gönderiler Amazon Lojistik merkezi tarafından reddedilecek ve masrafları göndericiye ait olacak şekilde hiçbir istisna olmadan iade edilecektir.
Yerleşik Olmayan İthalatçılar Bazı ülkelerde yerleşik olmayan (yabancı) bir IOR malların girişini ayarlayabilir. Yerleşik olmayan bir IOR olma ayrıntıları için lütfen gümrük komisyoncunuz veya taşıyıcınızla iletişime geçin.

Önemli Not: Tüm ithalat ve ihracat kanunlarına uymak ve ithal edilen malların yürürlükteki kanun ve yönetmeliklere uygun olmasını sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Yasaklanmış veya kısıtlanmış ürünleri gerekli tüm izinler ve onaylar olmadan ithal edemezsiniz. Örneğin belirli tarım ürünleri, gıda ürünleri, alkol, bitkiler ve tohumlar, balık ve yaban hayatı ürünleri veya ilaçların Amerika Birleşik Devletleri'ne ithalatı yasaklanabilir veya kısıtlanabilir.
Bir gümrük komisyoncusu veya nakliyeci ile gönderi planlamak
Ürünlerinizi ABD'ye gönderecek olan seçtiğiniz taşıyıcının kendi prosedürleri olacağını lütfen unutmayın, bununla birlikte aşağıdakileri tamamlamanızı isteyebilir:
  • Vekaletname: Bir Vekaletname imzaladığınızda gümrük komisyoncusu veya nakliyeci envanterinizin gümrük sürecinden geçirilmesi için temsilciniz olarak hareket etmeye yetkilidir.
  • Kayıtlı İthalatçı kaydı: Envanter ithal ettiğiniz ülkedeki gümrük yetkililerine bir IOR olarak kaydolun. Lojistik merkezlerimiz de dahil olmak üzere Amazon herhangi bir FBA envanteri sevkiyatı için bir IOR olarak hizmet vermeyecektir. Bu, menşe ve ürüne bakılmaksızın her boyutta veya değerde gönderiler için geçerlidir. IOR olarak Amazon olarak girişi yapılmaya çalışılan tüm gönderileri Amazon Lojistik tarafından reddedilecek ve masrafları göndericiye ait olacak şekilde hiçbir istisna olmadan iade edilecektir.
  • Hüküm ve koşullar: Gümrük komisyoncusu sevkiyat sürecinin her adımında mallardan kimin sorumlu olduğunu anlamanıza yardımcı olmak size şartları ayrıntılı şekilde açıklamalıdır.
  • Harçlar, vergiler ve nakliye masrafları: Amazon, Amazon Lojistik envanteriyle ilişkili herhangi bir harç, vergi veya nakliye masrafından sorumlu olmayacak veya tahsil etmeyecektir. Tüm gönderilerin Teslimatın Gümrük Vergisi Ödenmiş (Delivered Duty Paid, DDP) gönderim şartlarını uygulaması gerekir. Herhangi bir harç, vergi veya nakliye masrafı dahil olmak üzere tahsilat ücreti olan herhangi bir gönderi bir Amazon lojistik merkezine geldiğinde, ayrı bir taviz verilmeksizin reddedilecektir.
  • ABD'de gönderim yapacağınız belirli bir Lojistik Merkezinin tam adresini bilmeden önce tahmini gönderim maliyetinizi öğrenme amaçlı nakliyecinizden fiyat teklifi almak için aşağıdaki örnekleri (biri Batı diğeri Doğu Yakası'nda) vermenizi öneririz.
    Örnek 1
    Örnek 2
    Breinigsville, PA 18031
    Phoenix, AZ 85043
    Gönderinizle ilgili sorular olması ihtimaline karşı lütfen iletişim bilgilerinizin gönderim belgelerine dahil edildiğinden emin olun.
    İhtiyaçlarınıza uyan bir taşıyıcı bulmakta zorlanmanız durumunda dünya çapında Amazon gönderileri konusunda deneyimli üçüncü parti hizmet sağlayıcıları içeren Servis Sağlayıcı Ağımızı (Service Provider Network) kullanmanızı öneririz.
Nihai alıcı
Amazon Kayıtlı İthalatçı olarak hizmet etmeyecek olsa da, sevkiyat belgelerinizde nihai alıcı olarak listelenebilir; ancak Amazon kuruluşunun adından önce “nezaretinde” ifadesinin yer aldığından emin olmanız gerekir.

Amazon'u nihai alıcı olarak listelerseniz gümrük komisyoncunuzun gümrük işlemleri için gerekli EIN veya Vergi Kimlik Numarasını almak için sellerimports@amazon.com adresinden herhangi bir envanteri göndermeden önce Amazon ile iletişime geçmesi gerekir.
Ticari fatura
Malınız üretici veya distribütörden sevkiyata hazır olduğunda, nakliyeci ticari faturayı hazırlar. Gümrük işlemlerinde gecikmelerden kaçınmak için ticari faturanın doğru olması çok önemlidir. Ticari faturaya aşağıdaki bilgiler dahil edilmelidir:
  • Fatura tarihi.
  • Adresleri dahil olmak üzere alıcının ve satış ortağının isimleri (ticari faturada alıcı veya satış ortağı olarak Amazon gösterilmemelidir).
  • Satış ortağının veya üreticinin adı ve tam adresi.
  • Nakliyecinin iletişim kişisi adı, şirket adı, adresi ve vergi numarası.
  • Gönderim adresi. Buraya “nezaretinde” yazın ve ardından malları gönderdiğiniz Amazon lojistik merkezinin adını ve adresini girin.
  • Kayıtlı ithalatçı. Bu alan ürünlerin sahibiyle aynıysa göndericinin adını içermelidir. Bu bilgileri boş bırakmayın; bu, gönderinin reddedilmesine ve iade edilmesine neden olacaktır.
  • Gönderim şekli.
  • Faturalandırılan ürünlerin ayrıntılı açıklaması. Aşağıdakileri dahil edin:
    • Biliniyorsa Gümrük Uyum Kodları
    • Birim sayısı
    • Birim değerleri
    • Her ürünün toplam değeri. Ticari değeri olmayan numuneler veya ürünler için, gümrük işlemlerinde kullanılmak üzere nominal veya adil bir piyasa değeri belirtilmelidir.
  • İşlemin para birimi.
  • Satış şartları. Doğru şartların Gümrük Teslimatın Gümrük Vergisi Ödenmiş (DDP) şartları olması gerektiğini unutmayın. Nakliyeci veya Amazon Lojistik satış ortağı geçerli tüm harç ve vergileri ödemeli ve Amazon lojistik merkezine teslim edilmeden önce gümrükten çekilmesinden sorumludur. Gümrük giriş belgelerinde beyan sahibi veya ithalatçı olarak Amazon’u göstermeye veya Amazon adına ürün ithal etmeye yetkili değilsiniz.
  • Gönderi takip numarası. Amazon lojistik merkezlerine gönderiler için Amazon satış ortağı hesabınızda gönderiyi oluştururken aldığınız Amazon FBA Gönderi Kimliğini dahil edin. Paketi FedEx veya UPS gibi bir taşıyıcı hizmeti aracılığıyla gönderiyorsanız gönderi takip numarası bir konşimento numarası da olabilir.
  • Tüm sertifikalar.
  • Ürünleri taşıyan taşıyıcının adı.
  • Navlun ödeme koşulları.
  • İhracat nedeni.
En iyi gönderim uygulamaları
Amazon lojistik merkezlerinin aldıkları gönderiler için, paletlerin boyutu ve lojistik merkezine teslimat yapabilecek kamyon türü gibi gereksinimleri vardır. Envanteri Amazon'a Gönderme yönergeleri gönderinizi Amazon lojistik merkezine hazırlamak için gereken bilgileri sağlar. Bu gereksinimlere ve en iyi uygulamalara dikkat etmeniz envanterinizin lojistik merkezine ve müşterilerinizin eline teslim edilmesinde gecikmelerin önlenmesine yardımcı olacaktır.

Not: Amerika Birleşik Devletleri, Ingiltere ve Avrupa pazar yerleri arasında paletlerde farklılıklar mevcuttur.

Gönderilerinizin mümkün olduğunca lojistik merkezine ulaşmadan önce paletlenmesini sağlayın. Amazon'un lojistik merkezleri yerden yüklemeli gönderileri kabul eder, ancak bunu yalnızca lojistik merkezine gönderinizi hazırlarken önceden talep etmeniz halinde kabul eder. Yerden yüklemeli gönderi kapsamlı işlem gerektiriyorsa, ek ücretler uygulanabilir.

Gönderilerinizin gelen gönderilerle ilgili Amazon politikalarına uygun olduğundan emin olun. Amazon gönderilerinizi kabul etmezse gönderiyi lojistik merkezinden götürmek sizin sorumluluğunuzdadır. Her biri 15 kilogramdan daha hafif olan yarım paletten daha az gevşek karton içeren gönderiler için, ürünlerinizi bir kurye servisiyle göndermeyi daha uygun bulabilirsiniz. Taşıyıcı hizmetleri değişiklik gösterdiğinden, kullandığınız taşıyıcı hedef ülkeye bağlı olabilir. Envanterinizi bir taşıyıcı hizmeti aracılığıyla Amazon Lojistik Merkezine göndermeyi seçerseniz, sağladığınız ticari faturaya göre mallarınızı gümrükten çekip çekemeyeceğini doğrulamak için taşıyıcıyla görüşmelisiniz. Taşıyıcı, mallarınızı ticari faturaya göre gümrükten çekemezse, bir gümrük komisyoncusu ile iletişime geçmeniz gerekebilir.

Lojistik şirketleri / gümrük komisyoncuları. Satış ortaklarının fiyatları belirlemesine yardımcı olabilecek ve nakliyeyi kolaylaştırabilecek birçok çevrimiçi kaynak vardır. Aşağıda bazı satış ortaklarının faydalı bulduğu birtakım şirketlere bağlantılar verilmiştir. Listelemek istediğiniz Amazon pazar yerleri için siparişlerin lojistiği konusunda bekleyebileceğiniz yaklaşık taşıma ücretlerini hesaplamak için doğrudan web sitelerini ziyaret edin.
Samuel Shapiro: www.shapiro.com
FedEx: www.fedex.com
Regional Express: www.regionalexpress.co.uk

Ücret ve gereksinimlerini anlamak için herhangi bir envanteri göndermeden önce nakliye firmanız veya taşıyıcınız ile iletişime geçmenizi öneririz.
İthalatın iadesi
Amazon, Amazon'un lojistik merkezlerinde depolanan envanteri, orijinal ithalat ülkesi dışındaki bir adrese iade edemez. Ayrıca FBA satış ortakları için Amazon lojistik merkezlerinde teslim alma seçenekleri sunmaz. Amazon Lojistik envanterinin size iade edilmesini istiyorsanız süreç hakkında buradan daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

4

İşletmenizi yönetin

Müşteri desteği ve yerel ülke iadelerini kendiniz veya Amazon aracılığıyla sağlayın. Tercih ettiğiniz para biriminde ödeme alın. Uluslararası satışlarınızı artırmak ve işinizi global ölçekte büyütmek için Amazon'un araçlarını ve önerilerini kullanın.

Hizmet Sağlayıcısı Ağı

Hizmet Sağlayıcısı Ağı: Vergi ve uyumluluktan, uluslararası nakliyeye ve reklamlarınızı optimize etmeye kadar aradığınız tüm Amazon hizmetleri için üçüncü parti hizmet sağlayıcılara erişmenizi sağlar.

Müşteri desteği

Genel bakış
İşletmenizi kendi ülkenizin dışındaki bir Amazon mağazasına genişlettiğinizde ve Amazon Lojistik (FBA) veya bir üçüncü parti lojistik hizmeti sağlayıcısı ile lojistiği gerçekleştirdiğinizde, ithalat / ihracat sürecindeki yükümlülüklerinizi anlamanız gerekir. Bu ithalat / ihracat adımlarının bir kısmını veya tamamını kendiniz yapmak isteyebilirsiniz, ancak süreci sizin için halletmesi için gümrük komisyoncusu veya nakliye komisyoncusu gibi bir lojistik sağlayıcı tutmak daha kolay olabilir. Bu sağlayıcılar envanterinizin bir yerden diğerine zamanında ve güvenli bir şekilde gitmesini sağlayacak uzmanlığa ve zamana sahiptir.
Satıcıdan gönderim durumunda müşteri desteği
Müşteri siparişlerini kendiniz göndermeyi seçtiğinizde, halletmeniz gereken yalnızca toplama, paketleme ve müşterilere gönderim değildir; Amazon ayrıca müşteri desteğini de üstlenmenizi gerektirir. Dilini bilmediğiniz bir Amazon mağazasında satış yapıyorsanız bu durumun zorlukları olabilir.

Uluslararası müşterilerden gelen e-posta sorularına yanıt vermek için otomatik çeviri araçlarını kullanmak isteyebilirsiniz. Ancak bu yaklaşımın bir riski de makine çevirisinin optimum olmayan çevirilere yol açabilmesi ve bunun da kötü bir müşteri deneyimine yol açarak sonuçta satıcı performans derecelendirmelerinizi etkileyebilmesidir. Yerel dilde şirket içi müşteri hizmetleri kapasiteniz yoksa, müşteri desteğinizi üçüncü taraf hizmet sağlayıcılarla yürütmek daha iyi bir seçenektir.

Zamanında cevaplama: Müşteriler ürünlerinizle ilgili soruları veya endişeleri olduğunda hızlı ve yardımcı olan bir hizmet bekler. Sağlıklı bir satış ortağı puanına sahip olmak ve bu puanı korumak için ürünlerinizi anlayan, müşterinin ürününün nerede olduğunu ve ne zaman teslim edileceğini bilen ve müşteriye hızlı bir şekilde (24 saat içinde) e-posta sorularına yerel dilde cevap verebilecek müşteri hizmetleri uzmanlarına sahip olmalısınız. İş yerinizden farklı saat dilimlerinde bulunan pazar yerlerinde satış yaparken bu zor olabilir, çünkü saat farkları normal çalışma saatlerinizde müşterilere yanıt verebileceğiniz zaman dilimini kısaltacaktır.

Satıcılara müşteri desteği konusunda yardımcı olabilecek birçok çevrimiçi kaynak vardır. İşte diğer satıcıların faydalı bulduğu, bölgelere göre düzenlenmiş birkaç bağlantı:

Kuzey Amerika: Seller Engine
Avrupa: InterCultural Elements
Japonya: Jumbo
Amazon Lojistik için müşteri desteği
Amazon Lojistik (FBA) kullandığınızda Amazon sizin adınıza ilgili mağazanın yerel dilinde 24 saat müşteri desteği sağlar. Birçok satış ortağı için, Amazon Lojistik'in bu özelliği uluslararası mağazalarda başarılı bir şekilde satış yapmak için çok önemlidir. Amazon Lojistik’e halihazırda dahil edilmiş yerel dilde müşteri desteği sayesinde müşterilerinize Amazon'un birinci sınıf müşteri hizmetlerini sunabilir, işletmenizi büyütmeye ve yönetmeye odaklanabilirsiniz.

Müşteri iadeleri

Genel bakış
Amazon Lojistik (FBA) kullandığınızda Amazon sizin adınıza ilgili çevrimiçi mağazanın yerel dilinde iade sürecini yönetir. Gönderimini kendi yaptığınız ürünler için ise iade süreçlerini kendiniz yönetmeniz beklenir.
Satıcı tarafından gönderim için müşteri iadeleri
Uluslararası bir mağazada listeleme yaparken, ürünlerin lojistiğini kendiniz gerçekleştirdiğinizde müşterilere ya Amazon mağazasının ülkesinin içinde yerel bir iade adresi sağlamalı ya da müşterilerinize iade için ücretsiz kargo imkanı sağlamalısınız. Bu Amazon'un mağazalarında satış yapmak için bir gerekliliktir.

Müşterilerinizin sizden satın aldıkları ürünleri nasıl iade edeceklerini düşünürken lütfen aşağıdaki seçenekleri aklınızda bulundurun:
  • Amazon Lojistik kullanmak: Amazon Lojistik hizmetlerini kullanmayı seçtiğinizde Amazon o mağazadaki Amazon Lojistik siparişleri için yerel iadeleri sizin adınıza gerçekleştirir, böylece yerel bir iade adresi sağlama konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.
  • Stok yenileme ücretlerinin uygulanması ve kısmi para iadesi yapılması: Bazı durumlarda müşteriden stok yenileme ücreti almak veya iade edilen ürün için kısmi para iadesi sunmak uygundur. Stok yenileme ücretleri veya kısmi para iadeleri Amazon'un iadelerle ilgili politikalarına uygun olmalıdır.
  • Uluslararası iadeler için üçüncü parti bir hizmet sağlayıcının entegrasyonu: Müşterilerinizin ülkelerinde iadeleri kabul edebilecek bir iade hizmeti sağlayıcıları listesi oluşturduk. Satış hacminize ve birim fiyatınıza bağlı olarak uluslararası iade hizmeti sağlayıcıları, diğer ülkelerdeki müşteriler ürünlerinizi iade ettiğinde maruz kaldığınız maliyetleri azaltan çözümler sunabilir. Örneğin; bazı sağlayıcılar iadeleri birleştirip size geri gönderebilir veya başka bir müşteriye gönderilmesini sağlayabilir.
Amazon Lojistik (FBA) için müşteri iadeleri
Amazon Lojistik kullandığınızda: Amazon o mağazadaki yerel iadeleri sizin adınıza gerçekleştirir, böylece yerel bir iade adresi sağlama veya uluslararası iade gönderimini dahil etmek için fiyatlandırmanızı değiştirmek konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

Global satışa hazırlanın

Zaten Amazon Türkiye'de satış yapıyor musunuz?

Uluslararası çapta genişleyin

 

Amazon’da yeni misiniz?

Başlayın

 

Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.