Amazon Marka Analizi Nedir?

Amazon Marka Analizi Nedir?

Amazon Marka Analizi Nedir?

Amazon’da satış yaparak son derece karlı bir iş sahibi olabilirsiniz. Yasal şekilde satış yaparken karlı bir iş sahibi olduğunuzu hissedebilmek için zamana ve birtakım çabalara ihtiyacınız vardır. Bu durumda rekabet konusuna önem göstermeniz en önemli uğraşınız olur. Amazon, her geçen gün popülerliği artan bir platformdur. Gün geçtikçe platforma daha çok marka eklenmektedir. Gelişim, dönüşüm, trafik artırma ve raporlama gibi birçok ihtiyaç oluşur çünkü Amazon’un bünyesindeki birçok marka, rekabeti sağlamak ve bu rekabet ortamında tutunabilmek için kapsamlı bir analize ihtiyaç duyar. Bu noktada Amazon Marka Analizi devreye girer. “Amazon Marka Analizi nedir?” dediğinizi duyar gibiyiz. Bu yazımızda bu sorunun yanıtını detaylı şekilde irdeleyeceğiz.

Amazon Marka Analizi, söz konusu rekabet ortamında etkili bir şekilde tutunabilme konusunda satıcılara yol gösteren ve avantaj sağlayan bir analiz aracı. Bu analiz aracını kullanmak isteyen markaların Amazon Marka Kaydı’na sahip olması gerekir. Marka Kaydı’ndan en iyi şekilde yararlanabilmeyi sağlayan bu muhteşem analiz aracı, marka kimliğini koruma anlamında da avantaj sağlar. Amazon genelinde olan verileri sunan araç, bu verilerin markanın avantajları doğrultusunda etkili bir şekilde kullanılmasına destek olur. Amazon Marka Kaydı (Brand Registry) aktif faaliyet gösteren ticari özellikteki markalara sunulan bir program olarak öne çıkar. Bu sistem sayesinde sponsorlu marka reklamcılığı, A+ içerik gibi özel hizmetlere erişim mümkün olur.

Marka Kaydı hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayın.

Marka Analizi Nasıl Yapılır?

Amazon’da satış yapmak üzere faaliyet gösteren satıcılara özel sunulmuş Marka Analizi özelliği, aynı anda çok sayıda faydayı getirir. İlgili özellik sayesinde markalara ait ürünlerden pazarlama faaliyetlerine kadar geniş bir veri sahibi olabilir ve bu araç aracılığıyla satış süreçlerinizi etkili stratejilerle yönetebilirsiniz. Amazon’da yer alan diğer markaların yanı sıra kendi markanızın mevcut durumu hakkında da bilgi sahibi alabilirsiniz. Amazon Marka Analizi özelinde şu verilere rahatlıkla ulaşabilirsiniz:

● Müşteri davranışları
● En fazla aranan anahtar kelimeler
● Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimelerin en sık tıklanan ürün listeleri
● Kullanıcıların demografik özellikleri (yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim seviyesi)

Amazon’da satışlarınızı artırmak ve kazandığınız marka kimliğini koruyabilmek üzere Marka Analizi'ni gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Marka Analizi sayfasına erişim sağladıktan sonra karşınıza çıkan menüleri kullanarak sahip olduğunuz markanın dönüşümüne katkıda bulunmaya başlayabilirsiniz. İlgili kısımda faydalanabileceğiniz özellikler yazının devamında bulunmaktadır.

Amazon Anahtar Kelime Raporu: Dünya’nın en müşteri odaklı şirketlerinden biri olan Amazon, global satış ve yerel satış yapmak isteyen satıcıları destekler. Siz de Marka Analizi aracındaki arama terimleri raporu aracılığıyla satış hacminizi artırmayı düşünebilirsiniz. Bu rapor sayesinde anahtar kelime araştırmasını en ince detayına kadar yapabilir; reklam ve listelemelerinize hedefe ulaşmak için ek arama terimleri oluşturabilirsiniz. Düzenli bir plan çıkarabilmek adına dönemsel olarak incelediğiniz anahtar kelime raporunu word formatında bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.

Tekrarlayan Müşteri Davranışı Raporu:
Amazon, yurtdışına ürün satmak isteyenler için muhteşem bir avantaj sunar. Sizin de böyle bir amacınız varsa, müşteri davranışları analiz raporu sayesinde satış gelirlerinizi artırabilirsiniz. İlgili rapor sayesinde tekrarlayan kullanıcı davranışlarını tespit edebilir ve bu doğrultuda etkili stratejiler belirleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra reklamlardan gelen satışların, ilk alışverişini yapan kullanıcılar ya da mevcut kullanıcılar tarafından yapılma durumunu da inceleyebilirsiniz.

Kullanıcı Sepet Davranışı Raporu: Alışveriş esnasında kullanıcıların aldıkları ürünlerin yanına eklemek istedikleri ürünler de olur. Bu noktada pek çok satıcı ürün seti yapma konusunda kararsız kalabilir. Söz konusu rapor sayesinde müşterilerin satılan ürünün yanında hangi ürünleri tercih ettiği çok kolay bir şekilde analiz edilir. Bu özelliği kullanarak rakip markalardaki müşterilerin tercihleri hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz. Müşteri sepet davranışı raporunun en güzel getirilerinden biri de yeni bir ürün geliştirme konusunda ışık tutması olur. Tamamlayıcı ürünler konusunda desteğe ihtiyaç duyduğunuzu hissediyorsanız özellikle bu rapordan destek alabilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken konuların başında ise Amazon telif hakkı gelir. Telif ihlallerinden korunmak adına etkili bir araştırma yapmanızda fayda var.

Alternatif Satın Alma Davranışı ve Ürün Karşılaştırma Raporu: Nitelik dolu bir Amazon marka koruma raporu çıkarma yolundaki çabalardan biri de söz konusu rapor olur. Satıcıların en fazla ilgisini çeken analiz raporlarından biri olmasıyla dikkat çeker. Müşteriler tarafından ürünleriniz incelendikten sonra farklı bir ürün satın alınıyorsa bu ürünün türü hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Kullanıcıların alternatif olarak ne tür ürünlere yöneldiğini gösteren veriler sayesinde markanız özelinde eksik olan ürünleri ya da bu ürünlerin eksik yönlerini tespit edebilirsiniz. Elde ettiğiniz veriler sayesinde daha etkili bir satış politikası oluşturabilir ve ürünlerde iyileştirmeye gidebilirsiniz.

Demografi Raporu: Amazon’da faaliyetine yeni başlayan markalar için belki de en etkili rapor, demografi raporu olur. Bu rapor ile müşteri kitlerinizi çok rahat bir yolla belirleyebilirsiniz. Sahip olduğunuz ürün listelerinde kullanıcılarınıza giden mesajın doğru şekilde benimsenmesi önem taşır. Bu noktada elbette müşteri kitlesini iyi tanımak gerekir. Kitlenizi en iyi şekilde tanıyabilmek için demografi raporundan destek alabilirsiniz. Demografi raporu ile kullanıcıların; yaşı, ortalama geliri, cinsiyeti, medeni durumu ve eğitim seviyesine ulaşılabilir.

Marka kaydı programı, satıcılara yukarıda bahsedilenden çok daha fazlasını sunar. Marka değeri kazanma ve kazanılan marka değerini yükseltme konusunda olağanüstü öneme sahip bu programa kayıt olmayı düşünebilirsiniz.

Marka Analiz Sayfasına Erişim

Amazon Brand Analytics/Marka Analizi sayfasına erişim için ilk olarak Amazon Marka Kaydı’nın tamamlanması gerekir. Bu noktada marka için bir onay süreci vardır. Markanın onay almasının ardından “Brands” ya da “Markalar” menüsü altındaki “Brands Analytics” ya da “Marka Analizi” alt menüsüne tıklayabilirsiniz. Sol bölümde çıkan alt menüler, yukarıda bahsi geçen “Tekrarlayan Müşteri Davranışı” ve “Anahtar Kelime Raporu” gibi özellikleri sunar. Böylece markanızın dönüşümü için en gerekli araçlardan biri olan Amazon Marka Analizi'ne ulaşabilirsiniz.

Marka kaydı hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayın.
Yayınlanma tarihi: 21.07.2023
Güncellenme tarihi: 21.07.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.