E-Ticarete Başlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-Ticarete Başlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-Ticarete Başlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gün geçtikçe gelişmekte olan bir ticaret türü olan e-ticaret nedir? Bu soruya mal ve hizmetlerin online olarak tüketicilerle bir araya getirilmesi cevabı verilebilir. Online ticaret yapmak istediğinizde tercih edebileceğiniz bu yeni nesil yöntem, gelişim gösteren yapısı ve sağladığı imkanlar ile ilgi gören bir yöntemdir. “E-ticaret nasıl yapılır” sorusu bu yöntemi uygulamak için sıkça öne çıkar. Satıcıların e-ticaret sitesi kurmasındaki en bilindik hedef ise marka popülerliği ve satışı arttırmaktır. E-ticaret hakkında bilmeniz gerekenler bu hedefleri gerçekleştirmeniz için çıktığınız yolda size ışık tutacaktır.

E-Ticaret Fikirleri

E-Ticaret avantajları ile oldukça benimsenen ve tercih edilen bir sistemdir. E-ticarete atılım yapmak isteyen satıcıların ilk düşündüğü konu e-ticaret fikirleri olabilir. Bu konuda aşağıdaki maddeler birer başlangıç noktası olabilir:

● Giyim ve aksesuar satışı
● Elektronik ürün satışı
● Otomobil gereçleri
● Gıda satışı
● Hobi ürünleri satışı
● Kozmetik ürünleri satışı
● Spor malzemeleri satışı
● Kırtasiye ve ofis malzemeleri satışı

E-ticaret Alt Yapısı Seçimi

İlgi duyduğunuz e-ticaret sitesini başarılı bir şekilde kurmak için e-ticaretin alt yapı unsurları hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. E-ticaret sitesi üzerinden satış yapabilmek için farklı alt yapılar bulunur. Bu alt yapılardan birini tercih ederek hayalini kurduğunuz e-ticareti gerçekleştirebilirsiniz.

Hazır E-ticaret Alt Yapıları: İhtiyaç duyulan tüm özellikleri içeren bir alt yapı olmasıyla yazılımcı masraflarını azaltırken aynı zamanda hızlı bir internet satışı yapma olanağı sunar.
Açık Kaynak Kodlu E-Ticaret Alt Yapıları: Sadece temel özellikleri bünyesinde barındıran alt yapı türüdür. Bu alt yapı modül ve geliştirme masraflarının fazla olması ile bilinir.
E-Ticaret Sitesi Yazdırmak: Çok tercih edilmeyen bir alt yapı türüdür. Yazılımcı masraflarının yüksek olabilmesi ile gündeme gelir.
E-Ticaret Sitesi Tasarımı
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenler vardır. Bu gerekliliklere önem verildiğinde etkin bir satış deneyimi yaşayabilirsiniz. E-ticaret sitesi kurmak için sunacağınız tasarım, alıcının güvenini arttırarak satış yapmanızı kolaylaştırır. E-ticaret sitesi tasarımında dikkat etmeniz gerekenleri aşağıdaki maddeleri inceleyerek öğrenebilirsiniz.

● Sektöre uygun bir tema seçimi
● Mobil uyumlu tasarım
● Kullanılan renklerin marka kimliğine uygun olması
● Banner (Kapak görseli) ve tanıtım alanları üzerine çalışma yapılması
● Ödeme sayfası tasarımı ile güven duygusunu vermek
● Firmanınız iletişim bilgileri
● Ürün ve hizmet sayfalarının uzman bir şekilde hazırlanması
● Görsellerin profesyonel bir şekilde çekilip aktarılması
● Kampanya tasarımı ve kampanya ile ilgili doğru bilgiler verilmesi
● Sık sorulan soruları dikkate alarak alıcıyı bilgilendirmek
● Arama butonu olması

Yukarıda belirtilen detaylara dikkat ederek göz kamaştırıcı bir tasarım ile siz de e-ticaret sayfanızı en uygun şekilde sunabilirsiniz.
Ürün ve Stok Yönetimi
E-ticaret sitenizde satacağınız mal ve hizmetler, tedarikçi açısından oldukça önem taşır. Bu sebeple çok iyi bir pazar araştırması yapmanız gerekmektedir. Hizmetlerin aksamaması ve başarınızın artması için tedarikçinizi seçme aşamasında aramanız gereken bazı özellikler vardır. Bu özellikler şu şekilde aktarılabilir:

● Tedarikçinizin ürün seçenekleri
● Firmanıza olan mesafesi
● Teknolojiye hâkim olması
● İletişim kolaylığı
● Hızlı bir şekilde ürün teslimi

Aradığınız bu özellikleri barındıran bir tedarikçi tercih ettiğinizde başarılı bir e-ticaret satışı gerçekleştirebilirsiniz. Tedarikçi seçiminizin dışında ürün seçiminiz de satışlarınız için oldukça önem arz eden bir konudur. Ürün seçimi yapmanız gerekirken dikkat etmeniz gerekenler ise şu şekildedir:

● İnternet ortamında satın alma oranı fazla olan ürünlere yönelmek
● Yorum sayısı fazla olan ürünler
● Popüler ürünler

Siz de ürün seçiminde maddelerde belirtilen özelliklere dikkat ederseniz, satış potansiyelinizi arttırabilirsiniz. Bunların dışında bilmeniz gerekenlerden biri stok durumuna göre satıştır. Satışlar stoklu ve stoksuz olarak ikiye ayrılır. Stoksuz e-ticaret satışı, sermayesi bulunmayan ve ürün sayısını arttırmak isteyenlerin tercih ettiği bir satış seçeneğidir. Stoksuz satış ile markalar kendi kar marjları ile tedarikçilerin ürünlerini satar. Bunun için XML bağlantısı alınmalıdır. Stoksuz çalışan dropshipping yöntemi, sermayesiz e-ticaret yapmak isteyen kişilere önerilen bir yöntemdir.
Sipariş Yönetimi
E-ticaret için gerekenler, potansiyel satış gücünüzü arttırmak için oldukça önemlidir. Bu gerekliliklerden biri ise sipariş yönetimidir. Kalıcı müşteriler elde edilmesi için sipariş süreçlerinin iyi bir şekilde yönetilmesi gerekir. İyi bir sipariş yönetimi e-ticarette yükselerek amaçlarınızı gerçekleştirmenize yardımcı olur. Sipariş yönetiminizi iyileştirmeye yönelik unsurlar aşağıda maddeler ile verilmektedir.

● Stok ürünlerin eksiklerini fark etmek ve yerini doldurmak
● İndirim oranının doğru ve anlaşılır biçimde belirtilmesi
● Fatura bilgilerinin görüntülenmesi ve düzenlenebilmesi
● Teslimat süreçleri hakkında bilgi vermek
● Kısa mesaj veya elektronik posta ile siparişin alındığına dair bilgi vermek
● Alıcının ürün takibi yapabilmesi için kargo bilgilerini sunmak
Garanti ve İade Aşamaları
E-ticaret dikkat edilmesi gereken unsurlar içermektedir. Bu unsurlardan biri garanti olarak karşınıza çıkar. Garanti hususunda dikkat etmeniz gerekenler şu şekilde aktarılabilir:

● Ürünlerin garanti süreleri ürün sayfasında belirtilmelidir.
● Ürünlerin garanti şartları ve garantinin kapsadıkları ürün sayfasında belirtilmelidir.
● Müşteri hizmetleri tarafından alıcı, destek ve hizmet garantisi konusunda bilgilendirilmelidir.
● Garanti hakkında bir olumsuzlukla karşılaşıldığında alıcı ve satıcının iletişimi ile olumsuzluk giderilmelidir.

Garantiye verilen önem kadar iadeye de önem verilmelidir. Bu sayede alıcı ile satıcı arasındaki güven ve iletişim artar. İade hususunda dikkat etmeniz gerekenler ise şu şekildedir:

● İade koşullarının işleyişi hakkında bilgilendirme yapılmalıdır.
● İade süresi ve kargo ücretlerinin sahibi konusunda bilgilendirme yapılmalıdır.
● Teslimat gecikmesi yaşandığında satıcılar alıcıya iptal hakkı sunmalıdır.

Yukarıda belirtildiği gibi garanti ve iade ile ilgili aşamalara dikkat ederek satış potansiyelinizi ve bu alandaki yetkinliğinizi arttırabilirsiniz.

Güvenli E-ticaret Ortamı

Güvenli bir alışveriş deneyimi yaşamak, tüm alıcıların satın alma aşamasında aradığı en önemli özelliklerden biridir. Güvenli ortamı sunabilmek için bazı uygulamalar yapılmalıdır. Bunlar SSL Sertifikaları, 3D Secure ile Ödeme Yöntemi, Güven Damgası gibi sertifikalar ve yöntemlerden oluşmaktadır. Gerekli uygulamalar yapılmadığında doğabilecek olumsuzluklar şu şekilde olabilir:

● E-Ticaret sisteminin hacklenmesi (sisteme izinsiz giriş yapılması)
● Verilerin site dışına sızdırılması
● Müşteri bilgilerinin sızdırılması (kişisel bilgiler ve banka bilgileri gibi)

Bu olumsuzlukları yaşamamak için güvenli ortam oluşturmanız karşısında aşağıdaki faydalara sahip olabilirsiniz:

● 3D Secure yöntemi kullanılarak ödeme yapıldığı için müşteriler için oldukça mühim olan banka bilgilerinin açığa çıkmasının önüne geçilir.
● Güven veren ortam ile satış hacminiz artar.
● Sahtecilik önlenmiş olur.
● Verileriniz korunur.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Alıcılar alışveriş yaparken genellikle arama motorlarından yardım alırlar. Bu durum karşısında arama motoru optimizasyonu, görünürlüğünüzü arttırarak hedef kitleye ulaşmanız için kolaylık sağlar. Arama motoru optimizasyonu yaparken dikkate almanız gerekenler şu şekildedir:

● Anahtar kelime kullanımına önem verilmeli ve doğru kelimeler seçilmelidir.
● Kısa ve uzun kuyruklu anahtar kelime kullanımına da yer verilmelidir.
● E-ticaret sitesinde bulunan Css ve Java gibi yüklenmeyi yavaşlatan unsurların küçültülmesi gerekir. Bu sayede hızlı yüklenme elde edilir.
● SEO uyumlu link kullanımı yapılmalıdır.
● Kullanıcı dostu e-ticaret sitesi tasarlanmalıdır.
Dijital Pazarlama Uygulamaları
Ürün ve hizmetler için tanıtım yapmak satış potansiyelini arttırarak başarı seviyenizi yükseltir. Dijital pazarlama yöntemleri ile ulaşacağınız kişiler artar. Bu uygulamaları yaparken dikkat etmeniz gereken hususlar mevcuttur:

● Hedef kitle doğru bir şekilde belirlenmelidir.
● Hashtag (Etiket / #) kullanımına yer verilmelidir.
● Alıcıyı alışverişe teşvik edici cümleler kullanılmalıdır.
● Gönderiler önemle tasarlanmalıdır.
● Gönderilerde kullanacağınız görseller, medya platformunun kabul göreceği boyutlara göre düzenlenmelidir.
● Düzenlemeleri yaparken kullanılacak bütçe dengeli olmalıdır.

Bu hususlara dikkat ederek pazarlamanızı geniş ve hedeflediğiniz kitleye yayabilirsiniz.
Müşteri İlişkileri
“Elektronik ticarette neye dikkat edilmeli?” sorusuna yanıt veren bir diğer dikkat unsuru ise müşteri ilişkileridir. Satıcı ve müşteri arasındaki iletişim kuvvetli ve sorunsuz olduğunda satım gücünüz artacaktır. Müşteri ilişkilerini dengede tutabilmek için dikkat etmeniz gerekenler ise başlıca şu şekildedir:

● Alışveriş sürecinde ve sonrasında düzenli bir iletişim kurulmalıdır.
● Özel günlerde kısa mesaj veya elektronik posta ile müşterinizi tebrik edebilirsiniz.
● Canlı destek olanağı sunarak müşterilerinize ulaşım kolaylığı sağlayabilirsiniz.

Yukarıda belirtilen müşteri odaklı unsurlara dikkat etmeniz durumunda sağlıklı iletişim kurabilir, e-ticaret sitenizin tercih edilebilirliğini arttırabilirsiniz.
Yayınlanma tarihi: 21.07.2023
Güncellenme tarihi: 21.07.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.