Satıcı Performans Puanı Nedir?

Satıcı Performans Puanı Nedir?

Satıcı Performans Puanı Nedir?

Yurt dışına ürün satmak için ideal bir pazaryeri olan Amazon, kullanıcı kitlesine üstün bir deneyim sunmak ister. Bu hedefte bazı satıcıların genel performansı düşük durumdaysa bu satıcıların hesabını devre dışı bırakabilir. Satıcı performansı izleme teknikleriyle satıcıları düzenli olarak takip eden Amazon, satış hedeflerinden sapan markaları bilgilendirir. Amazon satış politikası gereği aktivitesi yükselmeyen hesaplar devre dışı bırakılabilir. Bazı durumlarda performansı normalin altında olan satıcı hesapları direkt olarak kapatılabilir.

Satıcı Performans Puanı Nasıl Ölçülür?

Satıcı performans puanı Amazon faaliyetleri için son derece önemli bir konudur. Markalar Amazon Satıcı Paneli'nde (Seller Central) “Satıcı Performansı” sayfası üzerinden performans istatistiklerini öğrenebilir. Yine aynı sayfada çeşitli ürün politikalarının amaçlarına uygun olup olmadığı da tespit edilebilir. Bazı durumlar, satıcı performansını olumsuz etkileyebilir. Bunlardan bazıları şu şekildedir:

Kusurlu Sipariş Oranı: Olumlu bir müşteri deneyimi sunma konusunda en önemli detaylardan biri kusurlu sipariş oranı olur. 60 günlük bir zaman dilimi içerisinde sunulan müşteri hizmetlerinin olumsuzluğuna dair bir veya birden fazla gösterge içeren siparişlerin yüzdesini temsil eder. Amazon satış politikaları kapsamında, kusurlu sipariş oranı seviyesinin %1 altında tutulması gerekir.

İptal Oranı: Satıcı tarafından iptal edilen tüm siparişleri kapsayan bir oranı ifade eder. 7 günlük bir zaman dilimi içinde satıcı tarafından iptal edilmiş tüm siparişlerin oranını yüzdesel olarak gösterir.

Geç Gönderim Oranı: Satıcı performansını en çok etkileyen unsurların başında gelen geç gönderim oranı, tahmini kargoya veriliş tarihinden sonra onaylanan siparişleri belirtir ve 10 ya da 30 günlük zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. Geç gönderim oranı, yalnızca satıcının gönderiminde olan siparişleri içerir.

Geçerli Takip Numarası Oranı: Geçerli bir takip numarasına sahip kargoların tümünü kapsar. 30 günlük zaman dilimine bağlı belirlenir. Geçerli takip numarası oranı yalnızca satıcının gönderiminde olan siparişleri içerir.

Zamanında Teslim Oranı: Kargolar, tahmini teslim tarihine kadar müşteriye teslim ediliyorsa zamanında teslim oranı söz konusu olur. Zamanında teslim oranının %97 üzerinde olması tavsiye edilir.

Kusurlu Fatura Oranı: Kargo tarihinden sonraki 1 iş gününde faturası yüklenmeyen siparişler kusurlu fatura oranı içine dahil edilir. %5 üzerine çıkan kusurlu fatura oranı, ilgili satıcının hesabının devre dışı bırakılmasına neden olacak kadar ciddi olur.

Müşteri Yorumları: Bir satıcının ürünleriyle veya diğer sipariş süreçleriyle ilgili müşteriler tarafından yapılan olumsuz yorumlar yüksek hacimliyse müşteri yorumları performans puanını düşürebilir.

İade Memnuniyetsizlik Oranı: Alışveriş süreçleri içinde önemli bir yeri olan iadelerin olması gerektiği gibi olmaması durumunda iade memnuniyetsizlik oranı yükselebilir. 48 saat içinde yanıtlanmamış, hatalı bir şekilde reddedilmiş veya olumsuz müşteri değerlendirmesi almış geçerli iade taleplerinin yüzdesidir.

Bu maddelere ek, müşteri değerlendirmeleri de önem taşır. Kullanıcıların alışveriş deneyimine göre yaptığı birtakım değerlendirmeler, olumsuz performans verileri ortaya çıkarırsa bu satıcının hanesine olumsuz olarak eklenebilir. Böyle bir durum ile karşılaştığınızda Seller Central kullanarak müşteriyle iletişime geçebilir ve neler yapacağınıza bakabilirsiniz.

Satıcı Performans Puanı Ne İşe Yarar?

Amazon Türkiye satış faaliyetleri özelinde bir şeyler yapan her satıcının satış puanına özen göstermesi gerekir. “Satıcı Performansı” sayfasında, markanın performans durumuna ve Amazon’da faaliyet göstermek için gereken politikalara uygunluğuna erişmek mümkündür. İlgili marka hakkındaki istatistiklerin, Amazon’un hedefleriyle uyuşmadığı durumlarda ilgili istatistiklerle alakalı işlem yapılabilir. Bu işlemlerden korunabilmek adına performansınızı koruma çabası göstermelisiniz.
Satıcı Performans Puanı Nasıl İyileştirilir?
Amazon’da satış yapmak kullanışlı araçlar sayesinde son derece kolaydır. Gerektiği durumlarda ek araçlardan faydalanarak satış stratejileri belirlemek faydalı olabilir. Kullanıcı deneyimi de satıcı performansı konusundaki en önemli parametrelerden biridir. Kendinize ait bir satıcı hesabı oluşturduktan sonra yakaladığınız kitleyi daima aynı memnuniyette tutabilmeniz oldukça önemlidir. Bu konuda alınabilecek en iyi önlemlerin başında, “Satıcı Performansı Nasıl Ölçülür?” başlığında bahsedilen konulara dikkat edilmesi gerekir.

Hem yerel hem global satış için avantaj dolu bir platform olan Amazon, kendi prensipleri doğrultusunda zaman zaman marka elemesi yapabilir. Bu elemelerden olumlu şekilde ayrılabilmek için olumsuz müşteri deneyimlerine odaklanmak faydalı olabilir. “Geç gönderim oranı” ya da “kusurlu fatura oranı” gibi spesifik bir konuda uzun süredir devam eden bir aksaklık mevcutsa bu alanlarda gerekli düzenlemeleri yapmayı deneyebilirsiniz. Amazon ürün istatistikleri kapsamında, yaptığınız düzenlemelerin meyvesini alabilir ve bu sayede satıcı performans puanınızı yükseltebilirsiniz.
Yayınlanma tarihi: 14.07.2023
Güncellenme tarihi: 14.07.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.