“Türkiye’deki KOBİ’lerin E-Ticaret Görünümü” Raporu Yayında
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de KOBİ’leri desteklemeyi faaliyetlerinin temel taşlarından biri olarak konumlandıran Amazon Türkiye olarak dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden PwC Türkiye iş birliğiyle “Türkiye’deki KOBİ’lerin E-Ticaret Görünümü” raporunu hazırladık. Bu rapor, Amazon Türkiye'nin potansiyel ve mevcut satış ortaklarını ve Türkiye’deki tüm KOBİ’leri yönlendirmek, büyümelerine katkı sağlamak ve e-ihracata teşvik etmek için hazırlanmıştır.
Raporun Ana Bulguları Nelerdir?
E-ticaret faaliyetleri global olarak ivme kazanmaya devam ederken, günlük yaşamlarımızın vazgeçilmez bir parçası ve ekonomik büyümenin önemli güçlerinden biri haline gelmiştir. Bu ekosistemde e-ihracat giderek önem kazanırken, mevcut durumda Türkiye'deki KOBİ'lerin e-ihracata ilişkin yeterli bilgi birikimi bulunmadığı tespit edilmiştir.
Ülke genelinde 2.000'den fazla KOBİ ile bir anket çalışması yürütülmüş ve sonuçlar bu içerik kapsamında değerlendirilmiştir. Bu kapsamlı raporumuzda, Türkiye'deki e-ticaret ortamına ilişkin önemli verilerin yanı sıra işletmeniz için büyüme fırsatlarını değerlendirebileceğiniz önemli bilgiler de yer alıyor. Hızla gelişen e-ticaret ekosisteminde başarılı olmanızı sağlayacak en son trendleri ve tüketici davranışlarını da bulabileceğiniz bu raporda yer alan bilgilerin dinamik e-ticaret ortamında başarılı sonuçlar elde etmenize yardımcı olacağına inanıyoruz.
Ülke genelinde 2.000'den fazla KOBİ ile bir anket çalışması yürütülmüş ve sonuçlar bu içerik kapsamında değerlendirilmiştir. Bu kapsamlı raporumuzda, Türkiye'deki e-ticaret ortamına ilişkin önemli verilerin yanı sıra işletmeniz için büyüme fırsatlarını değerlendirebileceğiniz önemli bilgiler de yer alıyor. Hızla gelişen e-ticaret ekosisteminde başarılı olmanızı sağlayacak en son trendleri ve tüketici davranışlarını da bulabileceğiniz bu raporda yer alan bilgilerin dinamik e-ticaret ortamında başarılı sonuçlar elde etmenize yardımcı olacağına inanıyoruz.
Anketimiz e-ticaretin Türkiye'de hızlı bir büyüme gösterdiğini, fakat Türkiye'de faaliyet gösteren firmaların e-ticaret alanında sahip olduğu bilgi ve deneyimleri e-ihracat alanında avantaja çeviremediklerini göstermektedir.
Ankete katılan KOBİ'lerin %25,3'ü e-ticaret ile uğraşmasına rağmen bu KOBİ'lerin %4,1'i e-ihracat yapmaktadır. Türkiye'deki KOBİ'lerin e-ihracat yapma oranlarının henüz düşük olduğunu ve bu alanda ciddi bir gelişim potansiyeli olduğu görülmektedir.
E-ihracat yapan KOBİ'ler arasında online pazaryeri operatörlerini kullanmayanların genellikle verilen hizmetler ile ilgili bilgi seviyesinin düşük olduğu saptanmıştır.
Türkiye’de KOBİ’lerin e-ticarete katılımı artırılmalı, bu doğrultuda etkin strateji ve politikaların geliştirilmesi desteklenmelidir.
Yayınlanma tarihi: 20.03.2023
Güncellenme tarihi: 20.03.2023
Güncellenme tarihi: 20.03.2023
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Bu sitede, size hizmet sunmak, sunulan hizmetleri iyileştirmek ve reklam göstermek için çerez ve benzeri araçları (hep birlikte "çerezler") kullanıyoruz. Amazon'un çerezleri nasıl kullandığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen Amazon Çerez Bildirimi'ni okuyun.