Amazon SEO Rehberi

Amazon
SEO Rehberi

Amazon SEO (Search Engine Optimization) Rehberi

Amazon’da satış yapan satıcıların ürünleri, Amazon SEO sayesinde daha ön planda yer alır. İyi bir sıralamaya sahip olan Amazon satıcıları bu noktada oldukça avantajlıdır.

Amazon Mağaza Optimizasyonu; anahtar kelimeler aracılığıyla satıcıların ürünlerinin daha üst sıralarda yer almasını sağlayan bir dizi optimizasyonu içerir. Daha iyi görseller, daha fazla inceleme, daha güçlü anahtar kelimeler bu kapsamında sayılabilir. Amazon SEO, genel olarak site içinde mağazaları öne çıkaracak çalışmaya verilen addır. Bu çalışma sayesinde işletmeler, arama yapan kullanıcıların önüne daha hızlı çıkar.

Arama motorlarındaki SEO çalışmalarıyla hemen hemen aynı mantığa sahiptir. Satıcıların yapması gereken, mağazalarıyla alakalı ve müşterilerin ürünleri bulmasını sağlayacak anahtar kelimeleri seçmek. Burada doğru anahtar kelime seçimi oldukça önemlidir. Gerçekten satıcının ürünlerini arayan bir müşteri, anahtar kelimeler sayesinde aradığı şeye daha kolay ulaşabilir. Bu da işletmelerin satışlarını doğrudan artıran bir etkendir.

Amazon SEO Nedir?

Amazon SEO, satıcıların ürünlerini ilk sıralara çıkarmalarını sağlayan bir optimizasyon çalışması olarak açıklanabilir. Amazon web sitesinde kullanıcıların karşısına çıkan arama kısmı için optimizasyon yapılır. Bu aramalarda üst sıralarda yer almak doğal olarak satıcıların satışlarını artırır. E-ticaret siteleri arasında geniş ve büyük bir ölçeğe sahip Amazon’da bu çalışmaları yapmak, işletmelerin bilinirliğini artırır ve dolayısıyla ticaret kapasiteleri genişler.

Amazon SEO sayesinde mağazaların ürünleri arama motoru aramalarında da üst sıralarda yer alır. Yalnız Amazon SEO’nun arama motorlarından farklı bir algoritması bulunur ve iki farklı kritere göre ürünleri sıralar. Performans ve ilgi düzeyini temel alarak sıralama yapan Amazon, satış performansı yüksek olan ürünlerin üst sıralarda yer almasını sağlar. Amazon’da arama yapan müşterilerin arattığı kelimeler ile mağazanın anahtar kelimelerinin ilgi düzeyi yüksekse, işletme sahibinin ürünleri ilk sıralara yükselebilir.

Sürekli ürünlerini optimize eden satıcılar avantajlıdır. SEO çalışmaları, Amazon’da satış yapmak kadar önemli bir konudur. SEO yapmayan bir satıcı ne kadar fazla ve kaliteli ürüne sahip olursa olsun, kullanıcıların önüne çıkamadığı için yeterince kâr elde edemeyebilir. Amazon SEO’nun temeli anahtar kelimelere dayanır. Yani bu çalışmayı yaparken ilk hedeflenen nokta, kullanılan anahtar kelimelerin kullanıcı sorgulamaları ile yüksek ilgi düzeyine sahip olmasıdır.

Potansiyel müşterilerin aramaları ile alakalı anahtar kelimeler kullanılmazsa işletmeler arama sonuçlarında görünür olamaz. Bu anlatılanlara bakılınca Amazon SEO’nun bir işletme sahibi için ne kadar önemli olduğu görülebilir. Satışlarını artırmak, görünür olmak ve ürünlerinin üst sıralarda yer almasını isteyen mağaza sahipleri için SEO bir zorunluluktur.

Amazon SEO Neden Önemlidir?

SEO çalışmaları, pek çok platform için oldukça önemlidir. Kullanıcıların aradığı şeylere kolayca ulaşabilmesini sağlar. Müşteriler de aynı şekilde satın almak istedikleri bir ürün için satıcı firmayı aratmazlar. O ürünü satan pek çok firma arasından kendilerine uygun olanı tercih etmek isterler. Bu yüzden de Amazon gibi birden fazla satıcıya ulaşabilecekleri platformlara girerler.

Amazon’da arama kısmına aradıkları ürünleri yazarak ulaşmayı denerler. Sorgulama yaptıklarında karşılarına pek çok satıcı çıkar. Bu satıcılar arasında üst sıralarda yer alanları tercih etmeye daha eğilimlidirler. Amazon aramalarında ilk sıralarda yer almak ise tamamen Amazon optimizasyonu ile ilgilidir. Doğru anahtar kelimeleri kullanarak Amazon satıcıları, aramalarda üst sıralarda yer alabilir. Bu da satışlarını artırmalarını sağlayan önemli bir faktördür. Amazon SEO’nun neden önemli olduğunu maddeler haline sıralamak gerekirse şunlar söylenebilir:

● Daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı sağlar.
● Hedef kitleye doğrudan hitap ederek müşterilerin ürünlere kolay ulaşmasına yardımcı olur.
● Ulaşılan kullanıcıların firma içeriğini talep eden kişilerdir.
● Aynı sektörde yer alan birçok rakip ve firma arasında kaybolmamayı sağlar.
● Sürekli genişleyen bir portföy ve çeşitlilik sunar.

Yukarıda sayılan avantajlar, Amazon SEO’nun satıcılar için ne kadar önemli olduğunu gösterir. Daha geniş kullanıcı kitlesine hitap etmek ve hedef kitleye ulaşmak, işletme sahiplerinin satışlarını artırıcı önemli bir etkendir. Hedef kitle genişledikçe, kendini anlatabilen ve kullanıcılara aktarabilen firmaların satış stratejileri daha başarılıdır.

Amazon SEO ile Nasıl Daha İyi Sıralama Elde Edebilirim?

Amazon’da SEO yaparak üst sıralarda yer almak için doğru çalışmaları yapmak oldukça önemlidir. Eğer bu çalışmalarda doğru anahtar kelimeler, başlıklar, görseller vb. kullanılmazsa trafik ve satış daha az olur. Amazon satış sıralaması yüksek olan satıcılar bunlar sayesinde ilk sıralarda yer almayı başarmıştır. Arama motorlarının algoritmasından farklı olarak Amazon SEO, satıcıların kendi belirledikleri kriterlere göre üst sıralarda yer almasını sağlar.

Satış performansı yüksek olan ürünlerin üst sıralarda yer almasını sağlayan Amazon, site içi optimizasyon çalışması ile bu ürünleri ilk sıralara kadar yükseltir. Müşteri kazanmak isteyen ve hedef kitlesine ulaşmak isteyen mağaza sahiplerinin, Amazon arama sayfalarında yer alabilmesi için görünür olması bir zorunluluktur. Ayrıca bu görünürlüğün sürekli olması, satışların artması için önemli bir kriterdir. Amazon SEO stratejisi geliştiren firmalar, arama sonucu gelen trafiği artırır. Bunun için hangi anahtar kelimelerin kullanılacağı detaylı bir şekilde araştırılmalıdır. Ayrıca bu trafiği her zaman canlı ve güçlü kılmak için işletmecilerin sürekli olarak optimizasyonlarını güncellemesi gerekir.

Etkili bir SEO stratejisi için anahtar kelime araştırmasıyla işe başlanmalıdır. Amazon’daki müşterilerin neyi aradığını bilmek, doğru anahtar kelime seçimi konusunda kolaylık sağlar. Müşterilerin karşısında çıkabilmek için satıcılar, ürün listelerinde aramalarla alakalı anahtar kelime kullanmalıdır. Ürün sayfası optimizasyonu için anahtar kelimeler bulunduktan sonra bunların ürün başlığına, açıklamasına ve özelliklerine uyması gerekir. Bu sayede kullanıcılar, arama yaptıklarında ürünü satın almaya yönelir.

Burada şuna dikkat etmek gerekir: Amazon en yoğun anahtar kelime kullanılan listeleri değil, dönüşüm alan listeleri de üst sıralara çıkarabilir. Ürünün özellikleri, kullanışlılığı ve fiyatı dahil olmak üzere pek çok kriter bu algoritmadaki sırasını belirler.

Bir ürün, kategori içinde en çok satan olmasa bile belli bir anahtar kelime için Amazon’un Tercihi rozeti kazanabilir. Bu da kullanıcıların satın almasını etkileyen kriterlerden biridir. Çünkü Amazon’un güvenini kazanan ürünler, kullanıcıların da güvenini kazanır. Amazon’da daha iyi bir sıralama için SEO çalışmaları satıcıların önemsemesi gereken bir konudur.

Bunları Biliyor musunuz?

Tıpkı arama motorlarında olduğu gibi Amazon’un da kendine özgü bir algoritma ile SEO çalışması bulunur. Ayrıca SEO sayesinde işletmelere dönüşümün yanı sıra süreklilik de elde edilebilir. Bu süreklilikle beraber satışlarınızda istikrarlı bir artış elde edebilirsiniz.

6 Adımda Amazon SEO

Amazon SEO’da başarılı olmak için dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar vardır. Doğal olarak öne çıkmak, organik trafik kazanmak ve satışları artırmak için oldukça önemlidir. Amazon SEO’nun nasıl yapıldığı özellikle satıcılar tarafından merak edilen bir konudur.

Amazon algoritması için anahtar kelimeler en önemli unsurdur. Bununla birlikte başlık, fotoğraf, açıklama gibi farklı alanlarda başarılı olmak gerekir. Bu faktörler ile Amazon satıcıları görünürlüğünü ve bilinirliğini artırabilir. Amazon SEO’nun nasıl yapıldığı 6 adımda aşağıda anlatılmıştır.

Başlık

Amazon SEO yaparken ürünler için doğru başlık seçimi oldukça önemlidir. Özellikle çok uzun olmayan başlıklar seçilmelidir. Ayrıca kullanılan anahtar kelimelerin de ürünle ilgili olması gerekir. Müşterilerin bu ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmesi için satıcılar, başlığa marka isimlerini de yazmalıdır. Ayrıca bir anahtar kelime sık sık kullanılmamalıdır; çünkü bu Amazon tarafından spam olarak algılanır. Kullanılan anahtar kelimelerin aranma hacminin yüksek olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca ürünlerin boyu, ağırlığı gibi bilgiler de başlığa eklenebilir. Bu kurallara uygun bir başlık, öne çıkmayı sağlar.

Fiyat

Amazon SEO açısından fiyatlandırma da önemli bir konudur. Satıcılar ürünlere fiyat belirlerken iyi düşünmelidir. Diğer satıcıların aynı ürüne ne kadar fiyat belirlediklerine göz atılabilir. Ayrıca çok düşük fiyatlar, müşterileri şüphelendirebilir. İstikrarlı bir satış süreci için ideal fiyat bulunmalıdır.

Fotoğraf

En gerekli Amazon SEO çalışmalarından biridir. Ürün fotoğraflarının net ve orijinal olması, müşterilerin güvenini kazanmak açısından önemlidir. Bu netliği yakalayabilmek için arka planın sade olması önemlidir. Odak tamamen ürün üzerinde olmalıdır ve fotoğraf çerçeveyi tamamen kaplamalıdır. Ürün fotoğrafları bir vitrin olarak düşünülmeli ve kaliteli seçimler yapılmalıdır.

Ürünü Ön Plana Çıkaran Özellikler

Amazon satışlarını artırmak için ürünü ön plana çıkaran özellikleri yazmak iyi bir SEO stratejisidir. Ürün açıklamalarını bunlara yönelik oluşturmak, potansiyel müşterileri satıcıya çeker. Müşterileriniz ürün detay sayfanıza kadar gelmişken, akıllarında oluşabilecek tüm soru işaretlerini yanıtlamayı hedeflemelisiniz. Böylece onları satın alma aksiyonuna bir adım daha yaklaştırmış olursunuz. Özellikle sıcak ve samimi açıklamalar, müşterilere daha cazip gelir.

Açıklama

Amazon SEO için ürün açıklamaları oldukça detaylı ve HTML formatında olmalıdır. Kullanıcı dostu ve uzun olmayan paragraflar tercih edilmelidir. Özellikle maddeli kullanım ile müşterilerin bu açıklamaları daha kolay okuması sağlanabilir. Bu ürün tanıtımında oldukça önemli bir noktadır.

Arama Terimleri

Amazon SEO çalışmasını güçlendirmek için arama terimleri kullanılmalıdır. Yani kullanıcıların satıcıyı bulmak için kullandığı terimler iyi analiz edilmelidir. Öne çıkabilmek için doğru anahtar kelimelerin, doğru sıklıkta ve doğru yerlerde kullanılması gerekir. Ayrıca kullanıcıyı harekete geçiren terimlere yer verilmelidir.


Bu SEO rehberi ile Amazon’da satışlarınızı artırmak için optimizasyon çalışmaları yapabilirsiniz.
Yayınlanma tarihi: 20.03.2023
Güncellenme tarihi: 20.03.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.