Amazon Reklam Modelleri

Satışlarınızı Destekleyecek Amazon Reklam Modelleri

Amazon, satıcıların satışlarını artırabilmesi için reklam özelliğine sahiptir. Amazon'daki görünürlüğünüzü ve satışlarınızı reklamlarla artırma fırsatı yakalayabilir, farklı şekillerde kullanılan bu reklamlar ile siz de mağazanızın satışını artırabilirsiniz.

Amazon reklamı faydalarından yararlanabilmek için öncelikle Amazon’da bir mağaza sahibi olmanız gerekir. Amazon içinde yer alan farklı reklam modelleri arasından kendinize uygun olanı seçebilir ve bu reklam modellerini kendiniz için avantajlı hale getirebilirsiniz.

Yüksek satış potansiyeline sahip, kaliteli ve güvendiğiniz ürünleri ön plana çıkarmak için reklamlar işinize yarar. Her platformda reklam verirken olduğu gibi Amazon’da reklam verirken de belli bir bütçeye ihtiyaç vardır. Bu nedenle reklam vermeden önce iyi bir bütçe planlaması ve düzenlemesi yapmanız gerekir. İnternetten alışverişin giderek daha da yaygınlaştığı günümüzde, Amazon’da reklam vererek görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Ürünlerinizin daha görünür olması, doğal olarak müşteri kitlenizin de genişlemesini sağlar.

Amazon’da reklam verme konusunda emin değilseniz, iyi sattığınız bir ürünü ön plana çıkarmayı deneyerek küçük bir adım atabilirsiniz. Ardından diğer ürünlerinizi de reklam kampanyanıza dahil edebilirsiniz. Reklamlarda kullandığınız doğru anahtar kelimeler ile sıralamanızı yükseltebilirsiniz. Böylece satış geçmişinizi de güçlendirerek güçlü bir sıralamada yer alabilir ve süreklilik elde edebilirsiniz.

Amazon reklam fiyatları satıcıların bütçe planlamaları açısından önem arz eder. Amazon reklamları tamamen ticari bir amaca hizmet eder ve satıcıların ürünlerini ön plana çıkarmalarının yanında kar elde etmelerine de yardımcı olmak üzere kurgulanır. Bu da getirisinin çok yönlü olduğu anlamına gelir.

Doğrudan alışveriş yapmak isteyenlerin olduğu bir yerde reklam vererek satın alma eğilimlerini artırabilirsiniz. Yani hem uygun fiyata reklam vermiş olur hem de büyük bir getiri elde edebilirsiniz. Amazon reklam ücretleri farklı reklam modellerine göre değişiklik gösterir.

Amazon’da Reklam Vermenin Faydaları Nelerdir?

Amazon’da satıcı sayısı oldukça fazladır ve bu nedenle rekabet de yüksektir. Yani bu rekabet ortamında ürünlerinizin kendiliğinden keşfedilmesi bazen zor olabilir. Müşterilerin, sizin ürünlerinize ulaşabilmek için çok detaylı aramalar yapması gerekir. Ayrıca ürünlerinizin fiyatı ve güvenilirliğiniz de satışlarınızı etkiler. Bu nedenle rakipleriniz arasında fark edilmek için Amazon’da reklam vermek atabileceğiniz önemli adımlar arasında yer alır.

Markanızın tanınır olması ve ürünlerinizin bilinirliğinin artması için Amazon’un reklam modelleri arasından size en uygun olanı tercih edebilirsiniz. Eğer reklam vermeden satış gelmesini beklerseniz beklentilerinizi yeterince karşılayamayabilirsiniz. Amazon reklamları, ürünlerinizi ön plana çıkarmanızı ve mağazanıza trafik çekmenizi sağlar. Tabii ki doğal olarak satışlarınızda da artış görülür. Amazon reklamlarının sunduğu pek çok fayda ve avantaj vardır. Bunlar kısaca aşağıda listelenmiştir:

Daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmanızı sağlar. Potansiyel müşterilerinizle çevrimiçi olarak bağlantı kurabilirsiniz.

Farklı reklam modelleri ve formatlar arasından seçim yapabilirsiniz. Markanıza uygun reklam modellerini kişiselleştirebilir veya değiştirebilirsiniz. Reklam modellerinizde dönem dönem değişikliklere ihtiyaç duyabilirsiniz.

Bütçeniz ne olursa olsun Amazon’da kendinize uygun reklam modelini bulabilirsiniz. Küçük ölçekli bir işletmeye sahip olsanız bile Amazon reklamları ile hedef kitlenize ulaşabilirsiniz; hem de çok uygun reklam maliyetleriyle.

Amazon reklamlarını daha hızlı bir şekilde optimize edebilir ve yürütebilirsiniz. Yani hedef kitlenize doğru yerde ve doğru zamanda ulaşabilirsiniz.

Amazon reklamları sayesinde gerçek zamanlı ölçüm ve optimizasyon verilerinize ulaşabilirsiniz. Bu sonuçlara bakarak reklamlarınızın ne kadar işe yaradığını görebilirsiniz. İlerledikçe kampanyanızda değişiklikler yaparak satışlarınızı daha da artırabilirsiniz.

Amazon satışlarını artırmak için reklamların size sunduğu faydalar oldukça önemlidir. Bu avantajlar ile az maliyetle kârınızı artırabilirsiniz. Ancak doğru reklam modelini seçmeniz, doğru zamanda seçmeniz ve doğru uygulamanız gerekir. Aksi takdirde yeterince verimli ve etkili sonuçlar alamazsınız.

Farklı reklam modelleri arasından seçim yaparken işletmenizin ihtiyaçlarını, büyüklüğünü, ürünlerinizin türünü, hedef kitlenizi göz önünde bulundurabilirsiniz. Yani ürün reklamı vermiş olmak için reklam vermemelisiniz. Bunun yerine detaylı bir analiz size hem kısa hem de uzun vadede önemli getiriler sağlar.

Amazon Türkiye’de reklam verirken öncelikle reklamcılık hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Ancak nereden başlamanız gerektiğini bilmiyorsanız; amacınız ve hedeflerinizi düşünebilirsiniz. Eğer amacınız daha bilinir olmaksa; markanızın hikayesini anlatmayı hedefleyebilirsiniz. Ayrıca hedefleriniz arasında markanızın itibarını artırmak, yeni müşterilere ulaşmak ve kitlenizi genişletmek yer alabilir.

Bunları Biliyor musunuz?

Amazon reklamlarının dönüşüm oranlarını en çok etkileyen faktörler; satışların reklam maliyeti, arama terimi gösterimleri, satış edinme maliyeti ve veridir. Bu metrikleri doğru bir şekilde kurgulayarak daha fazla reklam dönüşümü elde etmek mümkündür. Bu dönüşüm sayesinde hem satışlarınızda artış gözlemleyecek hem de müşterinizle aranızdaki iletişim güçlenecektir.

Amazon Reklam Modelleri Nelerdir?

Amazon’da birbirinden farklı reklam modelleri vardır. Bu sayede bu reklamlar her satıcıya hitap eder. Amazon kampanya ve reklamları ile ilgili detaylı bilgiler aşağıdaki gibidir.

Sponsorlu Ürünler (Sponsored Products)

Amazon’un en popüler reklam türleri arasında yer alır. Otomatik ya da manuel olarak ürünlerini ön plana çıkarmak isteyen markalar, bu reklam modelini kullanarak tüketicilere ulaşır. Bu reklam modelini tercih ederseniz yapmanız gereken; kendi kriterlerinizi belirlemek, anahtar kelimeleriniz ve negatif anahtar kelimelerinize göre ürün odaklı reklam kampanyaları hazırlamak. Bu sayede kullanıcı aramalarında reklamlarınız sergilenir. Sponsorlu Ürünler, kendi ürünleriyle ilgili ürünleri aktif olarak arayan satın alma niyeti yüksek müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilir. Ürün, kategori ve ilgi alanına göre hedeflemeler yapabilirsiniz. Arama sonucu ilk iki sırada yer alan ürünler sponsorlu ürünlerdir; üçüncü sırada ise reklamsız ürünler yer almaktadır.

Sponsorlu Marka Programı (Sponsored Brands)

Bu reklam modeli, Sponsorlu Ürünler reklam modelinden farklı olarak sayfanın en üstünde ve en altında reklamlarınızın görünmesini sağlar. Sponsorlu Ürünler reklam modelinden bir farkı daha vardır: Banner alt başlığını kendiniz düzenleyebilir ve 3 farklı ürününüzü yan yana koyarak öne çıkarabilirsiniz. Sponsorlu Ürünler'de olduğu gibi bu modelde de anahtar kelime odaklı hedefler yapılabilir. Ayrıca Amazon üzerinde hazırladığınız özel sayfaya veya Amazon mağazanızın sayfasına yönlendirme yapma avantajına sahip olabilirsiniz. Sponsorlu Marka Programı size, benzer ürünlere ilgi duyan alışveriş yapanların markanızı ve ürün seçkilerinizi değerlendirme oranını hızlı bir şekilde artırma fırsatı verir.

Marka Mağazası (Stores)

Amazon'da marka hikayenizi ve ürün teklifinizi sergilemenizi sağlayan Stores, bağımsız markalara özel çok sayfalı alışveriş alanlarıdır. Stores ücretsizdir ve kullanmak için web sitesi yönetme konusunda deneyiminiz olması gerekmez. Stores'u kullanarak kolay oluşturulabilen zengin içerik şablonları ve kutucuklar arasından seçim yapabilirsiniz. Seçimlerinizi sürükle ve bırak özelliğiyle yeniden düzenleyebilirsiniz. Ayrıca, herhangi bir kodlama veya tasarım becerisine ihtiyaç duymadan profesyonel görünümlü bir web sitesi oluşturabilirsiniz.

Yeni Başlayanlar İçin Amazon Reklamları Rehberi

Amazon’da yeni satış yapmaya başladıysanız, sponsorlu reklam konusunda yeterince bilgi sahibi olmayabilirsiniz. Reklamlar ile satışlarınızı doğrudan artırabileceğiniz gibi markanızın daha çok tanınmasını sağlayabilirsiniz. Amazon reklamlarınızı nasıl optimize edeceğiniz konusunda bazı ipuçları şunladır.

Amazon reklamları hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın.

Ürün Kategorisine Göre İyi Yapılandırılmış Reklamlar

Amazon’da reklam verirken genel olarak zorlanmazsınız. Bunun için tercih edebileceğiniz en iyi strateji; ana ürün kategorilerinizin her biri için ayrı ayrı kampanyalar oluşturmanız ve her kampanya altında spesifik reklam grupları hazırlamanızdır. Örneğin; sattığınız ürünlerden üçünü seçebilirsiniz. Bunların reklam grupları için ilgili anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Reklam grubu başına 15-30 anahtar kelime idealdir. Her anahtar kelime gruplaması için ilgili reklamlar hazırlamalısınız.

Negatif Anahtar Kelimeler

Negatif anahtar kelimeler sayesinde alakalı olmayan tıklamalardan dolayı boşa giden harcamalarınızı minimuma indirebilirsiniz. Doğru anahtar kelime araştırması ile doğru anahtar kelimeleri hedeflediğinizden emin olabilirsiniz.

Özel Reklam Metni

Reklam metniniz içinde ürününüzün spesifik bilgilerine yer vermelisiniz. Bu önemli bilgilere ulaşmak zordur ancak müşterilerin sorularına yanıt veren ürün açıklamaları daha başarılıdır. Ürünün boyu, ağırlığı, malzemesi, rengi, dokusu vb. özelliklere yer vermelisiniz. Böylece ürünün alıcısı ürün hakkında birçok bilgiye sahip olacaktır.

Popüler Markalara Teklif

Sattığınız ürünlere benzer ürünleri satan ünlü markalar, anahtar kelimeler için teklif verirken size yardımcı olur. Sıklıkla aranan ve satın alınan bu markalar size ilham verebilir. En iyi rakiplerinizi bulmak için Amazon’da araştırma yapabilirsiniz. Bu markaların anahtar kelimelerine teklifler vererek ürünlerinizin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.

Farklı Reklam Biçimlerini Kullanma

Amazon’un farklı reklam modelleri ile farklı avantajlar elde edebilirsiniz. Hızlı bir şekilde görünürlük kazanmak için sponsorlu reklamlar fayda sağlarken; sadık müşteriler elde ederek süreklilik kazanmak için başlık arama reklamları daha iyidir. Hangisinin sizin için en iyi reklam modeli olduğunu anlamak için hepsini de deneyebilirsiniz.


Amazon Sponsorlu Reklamları ile markanızın öne çıkmasını ve satışlarınızın artmasını sağlayabilirsiniz. Doğru reklam stratejileri ve modellerini tercih etmeniz yeterlidir. Böylece birçok avantajı kolaylıkla elde edeceksiniz.
Yayınlanma tarihi: 20.03.2023
Güncellenme tarihi: 20.03.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.