Amazon'da Satış

Amazon Satıcı Terimleri Sözlüğü

Bu kılavuz ile Amazon mağazalarında satış yapmanın kendine özgü dilini öğrenin. Bu terimler ve kısaltmalar sözlüğü, satış yolculuğunuz boyunca size yardımcı olmak için geliştirdiğimiz kelimeleri ve ifadeleri anlamanıza yardımcı olacaktır.

Abonelik Ücreti

Amazon Türkiye satıcı hesabı aylık sabit üyelik bedeli 99 TL + KDV'dir. Hemen şimdi hesap açtığınız takdirde aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olursunuz. Bu fırsat, belirsiz süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.

A'dan Z'ye Garanti Programı

Amazon A'dan Z'ye Garantisi, müşterilerin Amazon mağazasında alışveriş yaparken tutarlı bir deneyim yaşamasını sağlar. A'dan Z'ye Garanti, doğrudan satıcılarımız tarafından gönderilen siparişler için sunulur ve hem zamanında teslimi hem ürünlerin teslim alındıktan sonraki durumunu kapsar. Müşterinin siparişinden memnun kalmaması durumunda, sorunları doğrudan müşteriyle çözüme ulaştırmanız herkesin faydasına olur. Sorunları doğrudan müşteriyle çözüme ulaştırmak, kusurlu sipariş oranınızı korumanızı sağlar.

Amazon Büyüme Döngüsü

Amazon Büyüme Döngüsü, satış ortaklarımızın Amazon'da satış yaparken nasıl hızlı bir şekilde büyüyebileceğini anlatan şemadır. Geniş ürün yelpazesi, rekabetçi fiyatlar ve sevilen ürünler ile Amazon büyüme döngüsünü takip ederek işinizi büyütebilirsiniz.

Amazon Global Satış

Amazon Global Satış ile ürünlerinizi Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'daki pazaryerlerimizde listeleyebilir ve satabilirsiniz. Global satıcı hesabınızı oluşturmaya başlamak için Seller Central hesabınıza bir Amazon Pazaryeri ekleyin. Global satıcı hesabınızı oluşturduktan sonra Uluslararası Liste Kaydı Oluştur aracını kullanarak teklifleri yönetebilir, hesaplarınızı birden fazla bölgeye bağlayabilir, ürünlerinizi diğer ülkelere gönderebilir ve satış planınızı kişiselleştirebilirsiniz.

Amazon Kargo Entegrasyonu

Amazon'un Kargo Satın Al hizmetini kullanarak kargo etiketlerini tek tek veya toplu olarak satın alabilir, siparişlerinizi gönderip onaylayabilir ve kargolarınızı takip edebilirsiniz.

Amazon KDV Hizmetleri

Herhangi bir Avrupa ülkesinde ürün satıyorsanız, satış yaptığınız her ülkede Katma Değer Vergisi'ne (KDV) kaydolmanız gerekebilir. Amazon KDV hizmetleri hakkında detaylı bilgi için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Amazon Lojistik

Amazon Lojistik hizmeti ürünlerinizi Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde depolayarak hazırlama, paketleme, hızlı teslimat ile gönderme süreçlerini yönetir ve bu siparişler için 7/24 Amazon tarafından müşteri hizmeti sağlar.

Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcı

Amazon Lojistik hasılat hesaplayıcısı Amazon'daki aktif liste kayıtlarını kullanarak belirli ürünlerin ücretlerini Amazon Lojistik hasılat hesaplayıcısıyla yaklaşık olarak hesaplayabilirsiniz. Gönderim ücretlerinizi girin ve Amazon.com.tr sitesinden gönderilen müşteri siparişleri için, sizin gönderiminizle bizim tekliflerimiz arasındaki gerçek zamanlı ücret karşılaştırmalarını görün.

Amazon Lojistik Ücretleri

Amazon Lojistik ile sadece kullandığınız hizmetlerin ücretini ödersiniz. Sabit abonelik ücreti, sözleşme veya minimum envanter gerekliliği yoktur. Ürünlerinizi anlaşmalı lojistik merkezimize gönderin, sadece kullandığınız lojistik hizmetleri ve depolama alanı için ücret ödeyin. Detaylı bilgi için Amazon Lojistik Ücretlendirme sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Amazon Pazaryeri

Amazon Pazaryeri, ürünlerin Amazon Satış Ortakları tarafından satışa sunulduğu Amazon Mağazasıdır. Amazon profesyonel satış hesabı ile ürünlerinizi tek bir hesaptan birden çok Amazon Mağazasında satışa açabilirsiniz.

Amazon Prime

Amazon Prime, Amazon müşterilerine ayda 7,90 TL karşılığında bedava ve hızlı kargo, Amazon Prime Video ile ödüllü film ve dizi platformu, Prime müşterilerine özel fırsatlar, Prime Gaming ile her ay ücretsiz oyunlar ve Twitch.tv kanalı aboneliği ve daha birçok fırsatlar sunan bir Amazon hizmetidir. Amazon Prime'i 1 ay boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Amazon Prime Etiketi

Amazon Prime etiketi, ürünlerinizin Prime üyelerine ek ücret eklenmeden aynı gün kargo ve teslim hizmetini sağlar. Amazon Prime etiketi müşterilere; paketleme, kargo, müşteri hizmeti ve iadelerin Amazon Türkiye tarafından yönetildiğini bildirir.

Amazon Seller (App)

Cep telefonunuzdan satışlarınızı izlemek, siparişlerinizi göndermek, satılacak ürünleri bulmak, alıcıların sorularını cevaplamak, liste kayıtları oluşturmak ve daha birçok hizmete erişmek için Amazon Seller uygulamasını kullanabilirsiniz. AppStore - Google Play

Amazon Ücret Hesaplayıcısı

Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcı'yı kullanarak, ürünleri kendi olanaklarınızla göndermek ile Amazon Lojistik aracılığıyla göndermek arasındaki yaklaşık maliyet farkının gerçek zamanlı karşılaştırmasını görebilirsiniz.

Anlaşmalı Lojistik Merkezi

Amazon Lojistik (FBA) Merkezi Amazon Lojistik Hizmeti kapsamında ürünlerinizi gönderebilceğiniz ve depolanacağı merkezdir. Ürününüz sipariş edildikten sonra lojistik merkezinden müşteriye Amazon tarafından hazırlanıp, paketlenip, kargolanır.

ASIN

Amazon Standart Kimlik Numarası (ASIN), Amazon.com ve ortakları için Amazon.com organizasyonu kapsamında ürün tanımlama için atanan bir benzersiz kimlik numarasıdır.

Atıl Envanter

Atıl envanter, lojistik merkezlerinde bulunan ancak aktif bir teklifle ilişkili olmayan Amazon Lojistik envanteridir. Dolayısıyla bu envanter Amazon'da satışa sunulmaz. Envanter atıl hale geldiğinde liste kaydının yeniden etkinleştirilmesi veya envanterin kaldırılması gerekir. Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Atıl Envanter Raporu

Listeleme sorunu nedeniyle envanterin satın alınabilir olmaması, satış kaybına ve depolama maliyetlerine neden olur. Bu envanter atıl envanter olarak adlandırılır. Atıl envanter yüzdeniz, şu anda Amazon'da satın alınamayan Amazon Lojistik envanter birimlerinizin yüzdesidir. Detaylı bilgi için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

Avrupa Lojistik Ağı

Avrupa Lojistik Ağı (EFN), Amazon Avrupa Pazaryeri hesabı ve Amazon Lojistik (FBA) kaydı bulunan satıcıların, envanterlerini Avrupa’daki bir yerel lojistik merkezinde depolamasını ve diğer Avrupa pazaryerlerinden (Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it, Amazon.es, Amazon.pl, Amazon.se ve Amazon.nl) gelen siparişleri aynı yerel envanter havuzundan göndermesini sağlar.

Aylık Üyelik Bedeli

Amazon Türkiye satıcı hesabı aylık sabit üyelik bedeli 99 TL + KDV'dir. Hemen şimdi hesap açtığınız takdirde aylık 99 TL + KDV tutarındaki üyelik ücretinden muaf olursunuz. Bu fırsat, belirsiz süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurmak şartıyla, promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.

Barkod Gereklilikleri

Yeni ürün detay sayfaları oluşturmak için UPC, ISBN veya EAN gibi bir standart ürün numarası kullanmak, Amazon müşterilerine yüksek kaliteli bir alışveriş deneyimi sunmanın ilk adımıdır. Bu ürün numarası GTIN olarak da bilinir. Bazı ürünlerin GTIN numarası olmadığını biliyoruz. Ürününüz Amazon'da zaten listeleniyorsa teklifinizi mevcut ürün detay sayfasında listeleyebilirsiniz ve bir GTIN belirtmeniz gerekmez. Ürününüz Amazon'da listelenmiyorsa ürününüzün uygunluğuna göre GTIN muafiyeti talep edebilirsiniz.

Barkod Muafiyeti

Bazı ürünlerin GTIN numarası olmadığını biliyoruz. Ürününüz Amazon'da zaten listeleniyorsa teklifinizi mevcut ürün detay sayfasında listeleyebilirsiniz ve bir GTIN belirtmeniz gerekmez. Ürününüz Amazon'da listelenmiyorsa GTIN muafiyeti talep edin. GTIN muafiyeti talep etmeden önce ürününüzün uygunluğu öğrenmek için bu yardım sayfasına bakabilirsiniz.

Birleştirilmiş Hesap

Hesapları birleştirmek, Amazon'un farklı uluslararası mağazalarındaki satış deneyiminizi bütünselleştirerek, işletmenizi daha kolay yönetmenizi ve ölçeklendirmenizi sağlar. Ayrıca, daha önce tek bir ülkeyle sınırlanmış olarak sunulan araçlara erişebilir ve Profesyonel satış planının abonelik ücretinde indirim elde edebilirsiniz.

Bitmeden Yakala Fırsatı

Bitmeden Yakala Fırsatları bir ürünün Amazon Fırsat Ürünleri sayfasında öne çıkarıldığı, kısa süreli promosyon teklifleridir. Bitmeden Yakala Fırsatları göndermek için, Fırsatlar Gösterge Panelini kullanabilirsiniz.

Depolama Ücreti

Envanter depolama ücretleri, envanterinizin Amazon lojistik merkezlerinde kapladığı yer için günlük ortalama hacim (metreküp olarak ölçülür) baz alınarak aylık olarak alınır. Hacim ölçülürken, gönderilmeye hazır olan birimin boyutları baz alınır. Amazon Lojistik hasılat hesaplayıcısıyla yaklaşık olarak hesaplayabilirsiniz.

EAN

Ürün numaraları, GTIN veya Global Ticaret Ürün Numarası olarak adlandırılan benzersiz tanımlayıcılar sisteminin bir parçasıdır. Amazon kataloğunda sayfa oluşturmak için kullanılan en yaygın GTIN'lerden biri Avrupa Ürün Numaraları (EAN)'dır. EAN 13 basamaklıdır.

Ek Satış Ücretleri

Amazon lojistik hizmetlerinden faydalanıyorsanız uzun süreli depolama ücretleri ve talebe bağlı oluşan kaldırma hizmeti ücretleri gibi diğer ücretleri de ödemeniz gerekebilir. Ayrıca, hava kabarcıklı ambalajlama, etiketleme ve ürünlerinin kaldırılması gibi, satış sürecini kolaylaştırmaya yardımcı olacak bir dizi ek hizmet sunuyoruz. (Tüm fiyatlar birim başınadır.)

Envanter

Envanter, Amazon üzerinde satışa sunmak istediğiniz ürünlerinizdir. Seller Central'daki Envanter sekmesinden, envanterinizi yönetmek için ihtiyacınız olan tüm sayfalara ulaşabilirsiniz. Tekli veya çoklu ürün ekleyebilir, envanterinizi planlayabilir, ürün raporlarınızı görüntülüyebilirsiniz.

Envanter Depolama Ücreti

Envanter depolama ücretleri, envanterinizin Amazon lojistik merkezlerinde kapladığı yer için günlük ortalama hacim (metreküp olarak ölçülür) baz alınarak aylık olarak alınır. Hacim ölçülürken, gönderilmeye hazır olan birimin boyutları baz alınır. Amazon Lojistik hasılat hesaplayıcısıyla yaklaşık olarak hesaplayabilirsiniz.

Envanter Yaşı

Uzun süredir envanterde olan ürünleri belirleyerek uzun süreli depolama ücreti ödememek için gereken işlemleri yapmanız gerekir. Amazon Lojistik kapsamındaki yaşa göre envanter birimlerini ve tahmini uzun süreli depolama ücretlerini görüntelemek için raporu inceleyebilirsiniz.

Envanter Yönetimi

Envanter, Amazon üzerinde satışa sunmak istediğiniz ürünlerinizdir. Envanter Yönetimi için Seller Central üzerinden ürün listelemek, kargo planı oluşturmak, kargo göndermek, kargoları takip edip izlemek ve envanteri Amazon lojistik merkezlerinden kaldırmak için satıcı hesabınızdaki araçları kullanabilirsiniz.

Etiketleme Ücreti

Ürünleri kimin hazırlayacağını belirledikten sonra kargo planınızın Ürün Etiketleme sayfasında, her bir birime etiket uygulama işleminin Amazon tarafından mı yoksa sizin tarafınızdan mı gerçekleştirileceğini seçebilirsiniz. Hazırlama ve etiketleme hizmeti için ücret çizelgesine buradan ulaşabilirsiniz.

Fikri Mülkiyet Politikası

Amazon kendisini, müşterilerine dünyadaki en geniş ürün yelpazesini sunmaya ve muhteşem bir müşteri deneyimi yaşatmaya adamıştır. Amazon, markaların veya diğer hak sahiplerinin fikrî mülkiyet haklarını ihlal eden liste kayıtlarına izin vermez. Amazon Fikri Mülkiyet Politikasını incelemek için tıklayabilirsiniz.

Fulfilment by Amazon (FBA)

Amazon Lojistik, bir diğer adıyla FBA ile ürünlerinizi Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde depolarsınız. Amazon hazırlama, paketleme, hızlı teslimat ile gönderme süreçlerini yönetir ve bu siparişler için 7/24 müşteri hizmeti sağlar. Böylece Amazon Lojistik, işinizi büyütmenizde ve daha fazla müşteriye ulaşmanızda size zaman kazandırır.

Geç Gönderim Oranı

Geç Gönderim Oranı, ürünün tahmini kargoya veriliş tarihinden sonra onaylanan siparişleri belirtir ve 10 veya 30 günlük zaman dilimlerindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. Geç Gönderim Oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

Gönderim Öncesi İptal Oranı

İptal oranı, yedi günlük bir zaman dilimi içinde satıcı tarafından iptal edilen toplam siparişleri yüzdesel olarak gösterir. İptal oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

GS1

Ticari ürünlerin, yerlerin, taşıma birimlerinin ve demirbaşların standart olarak tanımlanmasını ve bilgi sistemlerine otomatik olarak aktarılmasını sağlayan, barkod teknolojileri temelli küresel veri ve uygulama standartlarıdır. Barkod kullanmak isteyen firmalar GS1 Türkiye'ye başvururarak bir GS1 Firma Numarası alırlar. GS1 Firma Numarası, Küresel Ticari Ürün Numarası (GTIN) oluşturmada kullanılır. GTIN ise daha sonra barkod etiketi olarak bastırılarak ürün üzerine yerleştirilir.

GTIN

Yeni ürün detay sayfaları oluşturmak için UPC, ISBN veya EAN gibi bir standart ürün numarası kullanmak, Amazon müşterilerine yüksek kaliteli bir alışveriş deneyimi sunmanın ilk adımıdır. Bu ürün numarası GTIN olarak da bilinir. GTIN kullanmak, ürün detay sayfalarına daha fazla bilgi eklemenizi de kolaylaştırır. Çoğu kategoride, yeni ürün detay sayfaları oluştururken veya Amazon kataloğundaki mevcut ürünlerle eşleştirme yaparken GTIN kullanmanız gerekir.

Hazırlama Ücreti

Amazon Lojistik Hazırlama Hizmeti'ni kullanmaya karar verirseniz Amazon, uygun ürünlerinizi birim başı ücret karşılığında hazırlar. Hazırlama ve etiketleme hizmeti için ücret çizelgesine buradan ulaşabilirsiniz.

Hesap Sağlığı

Amazon'da satış hesabınızın sağlığını korumak için satış performansınızı belirli bir düzeyin üstünde tutmanız gerekir. Amazon müşteri memnuniyetini her zaman en üst noktada tutmayı hedefler ve bu yüzden Satıcı performansı, Amazon Türkiye'de başarılı bir şekilde satış yapmanın en önemli kriterlerinden birisidir. Müşteri memnuniyeti, ürün politikası uyumluluğu ve teslimat performansı satıcı performansının ana bileşenleridir.

Hizmet Sağlayıcı Ağı

Amazon tarafından onaylanmış üçüncü taraf uygulamalarını ve hizmet kategorilerini keşfetmek için buraya tıklayabilirsiniz.

ISBN

Uluslararası Standart Kitap Numaraları (ISBN) 10 basamaklı veya 13 basamaklıdır. ISBN, X harfiyle bitiyorsa bu harfi de eklemeniz gerekir.

Kaldırma Hizmeti Ücreti

Ürün başına alınan bir ücret karşılığında, bir anlaşmalı lojistik merkezindeki envanterinizin Amazon Türkiye tarafından kendi deponuza iade edilmesini sağlayabilirsiniz. Envanter gönderildikten sonra kaldırma işlemi için ücretlendirilirsiniz. Kaldırma hizmeti ücreti - Dizilebilen birim başına 0,30 TL / Dizilemeyen birim başına 1,4 TL'dir.

Kargo Satın Al Aracı

Amazon'un Kargo Satın Al hizmetini kullanarak kargo etiketlerini tek tek veya toplu olarak satın alabilir, siparişlerinizi gönderip onaylayabilir ve kargolarınızı takip edebilirsiniz.

Kargo Ücretleri

Seçtiğiniz kargo seçeneği ve ilgili hizmetler için geçerli ücretler, Sipariş detayları sayfasının Kargo Bilgileri bölümünde görüntülenir. Seller Central'da Siparişler seçeneğini, ardından Sipariş Yönetimi'ni seçip bir siparişe tıklayabilirsiniz. Kargo Satın Al ile kargo satın alabilir ya da Amazon Lojistik kullanabilirsiniz.

Kdv Bilgi Merkezi

Herhangi bir Avrupa ülkesinde ürün satıyorsanız, satış yaptığınız her ülkede Katma Değer Vergisi (KDV) için vergi kaydınızı gerçekleştirmeniz gerekebilir. Amazon KDV hizmetleri hakkında detaylı bilgi için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz

Kısıtlanmış Ürün Kategorisi

Müşterilerin dünya çapında Amazon'da güvenle alışveriş yapabilmeleri önemlidir. Bu nedenle, bazı ürün kategorileri “onay gerektiren kategoriler” olarak bilinir. Amazon belirli markaları satmanız veya kısıtlanmış kategorilerdeki ürünleri listelemeniz için performans kontrolleri yapabilir ve başka şartların yerine getirilmesini isteyebilir. Seller Central’da onay talep edebilirsiniz.

Kusurlu Sipariş Oranı

Kusurlu Sipariş Oranı, olumlu bir müşteri deneyimi sunma kabiliyetinizin en önemli ölçütlerinden biridir. Bir veya birden fazla kusur içeren tüm siparişleri kapsar ve 60 günlük bir zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. Aşağıda üç Kusurlu Sipariş Oranı türü verilmiştir: Olumsuz Değerlendirme Oranı, A'dan Z'ye Garanti Talebi Oranı, Kredi Kartı Ters İbraz Oranı. Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için Kusurlu Sipariş Oranı'nı %1'in altında tutmalıdır. Kusurlu Sipariş Oranı'nın %1'in üzerinde olması, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Listeleme

Amazon.com.tr'de Satıcı hesabı açtıktan sonra bir ürün satmak için önce bir ürün liste kaydı oluşturmanız gerekir. Başarılı bir listeleme ile Amazon Türkiye'de satışa başarılı bir şekilde başlayabilirsiniz. Envanterinizdeki ürünleri tek tek, toplu olarak, veya entegratör yardımı ile listeyebilirsiniz. Liste kaydı eklemeye yönelik en iyi uygulamaları takip etmenin satış başarısı üzerinde büyük bir etkisi vardır.

Lojistik Ücretleri

Siparişlerinizin hazırlanması, paketlenmesi, hızlı teslimat ile gönderilmesi, müşteri hizmeti ve ürün iadeleri için birim başına ürünün boyut ve ağırlığına göre sabit bir ücret alınır. Ücret tablosunu incelemek için Lojistik ücretleri sayfasını ziyaret edebilir, ya da ücretlerinizi önizlemek için Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcı’yı kullanabilirsiniz.

Marka Kaydı Programı

Amazon Marka Kaydı; markanızın fikrî mülkiyetini korumanıza, ihlalleri bulup bildirmenize ve ihlalleri proaktif olarak önlememizi sağlayacak bilgileri paylaşmanıza yardımcı olacak araçları içeren global bir hizmettir. Detaylı bilgi için buraya tıklayın.

Marka Sahibi

Marka Sahibi iseniz markanızı Amazon Marka Kaydı'na kaydettiğinizde, ticari markanızı tescilleyip markanızı tanıtma imkanına erişir ve Amazon’daki müşteriler için güvenli ve güvenilir bir deneyim oluşturabilirsiniz. Marka Kaydı; etki alanınızı büyütmenizi, Amazon’da markanızın ürün kayıtları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı ve gelişmiş marka içeriği (A+), marka analizleri gibi araçlar ile markanızı Amazon’da tanıtarak büyütmenizi sağlar.

Marketplace Web Services (MWS)

Amazon Marketplace Web Service (Amazon MWS), Amazon satıcılarının ürün listeleme, sipariş, ödeme, raporlama gibi birçok konuda programlı olarak veri alışverişi yapmalarına yardım eden entegre bir Web hizmeti API'sıdır. Satıcılar, Amazon MWS'yi kullanarak satış verimliliğini artırabilir, iş gücü ihtiyaçlarını azaltabilir ve müşterilere yanıt verme sürelerini iyileştirebilir.

Müşteri Değerlendirmesi

Hizmetinizle ilgili müşteri memnuniyetini Değerlendirme Yöneticisi ile takip edebilirsiniz. Kısa ve uzun vadeli istatistiklerinin yanı sıra, alıcı e-postaları ve sipariş numaraları da dahil olmak üzere ayrıntılı değerlendirme girişlerini buradan görüntüleyebilirsiniz.

Onay Gerektiren Kategori

Müşterilerin Amazon'da güvenle alışveriş yapmalarını istiyoruz. Amazon; belirli ürünler, markalar, kategoriler ve alt kategorilerde, ürünleri satışa sunmadan önce satıcıların onay almasını talep eder. Onay sürecine belge talepleri, performans kontrolleri ve başka nitelikler dahil olabilir.

Öne Çıkan Teklif (Satın Alma Kutusu)

Öne Çıkan Teklif, ürün detay sayfasında bulunan ve müşterilerin alışveriş sepetlerine ürün eklemek için kullanabildikleri Sepete Ekle düğmesini barındıran görünüm alanıdır. Satışa sunduğunuz ürünlerinizden biri ürün sayfasında varsayılan olarak göründüğünde, Öne Çıkan Teklif "olursunuz" ve o ürünü satma şansınız artar. Öne çıkan teklif olmaya uygun olabilmek için satıcı performans istatistikleri ve sipariş hacmi koşullarını sağlamanız gerekir.

Otomatik Fiyatlandırma Aracı

Otomatik Fiyatlandırma, fiyatınızı her değiştirmek istediğinizde tekrar SKU'ya gitmek zorunda kalmadan, Öne Çıkan Teklif fiyatı gibi durumlar karşısında kataloğunuzdaki SKU'ların fiyatlarını otomatik olarak ayarlamanızı sağlar. Minimum ve maksimum fiyat sınırlarınız dahilinde fiyatınızın Öne Çıkan Teklif olma ihtimalini yükseltmek için, teklif fiyatınızı Amazon'un yüksek fiyat limitleriyle de karşılaştırarak, sizi yakın zamanda Amazon'da veya başka bir yerde girilmiş fiyatlardan ciddi oranda daha yüksek fiyat belirlemekten korur.

Pan Avrupa

Pan-Avrupa Lojistik Ağı olan Amazon PAN-EU, Amazon’un en büyük Amazon Lojistik türüdür. Satıcıların Avrupa'daki envanterlerini yerel bir lojistik merkezine teslim etmelerine ve mallarını oradan tüm Avrupa Amazon'da satmalarına olanak tanır.

Payoneer

Avrupa’da bir banka hesabınız yoksa ve Türkiye’deki banka hesabınızı kullanmayı tercih ediyorsanız kayıt esnasında Payoneer veya TransferWise uygulamalarını kullanarak Avrupa’da bir sanal banka hesabı açmaya yönlendirilirsiniz. Bu uygulamalar, ödemelerinizi Türk Lirası olarak almanı sağlayan 3. Parti ödeme hizmeti sağlayıcılarıdır. Payoneer veya TransferWise ile bir hesap oluşturduğunuzda Avrupa’daki ödemeleriniz Euro veya Pound olarak uygulama hesabına aktarılır ve oradan da sizin tanımlayacağınız Türkiye’deki banka hesabına Türk Lirası olarak aktarabilirsiniz.

Pazar Yeri Uygulama Mağazası (Marketplace Appstore)

Amazon Seller Central İş Ortağı Ağı, önceden ayrı siteler olan Marketplace Appstore ve Hizmet Sağlayıcı Ağı sitelerinden dünya çapında kullanıma sunulmuştur. Amazon Seller Central İş Ortağı Ağı, Amazon satıcılarının, işletmelerini büyütmelerine ve yönetmelerine yardımcı olacak güvenilir uygulamaları ve hizmetleri tek noktadan keşfedebilecekleri bir merkezdir. Amazon Seller Central İş Ortağı Ağı'nda liste kaydı bulunan geliştiriciler ve hizmet sağlayıcılar, ticari marka kullanım talimatlarına uymaları koşuluyla, aşağıda sağlanan Amazon Seller Central İş Ortağı Ağı Yazılım Ortağı veya Hizmet Ortağı etiketini iletişimlerinde kullanabilirler.

Prime Day

Amazon'un her yıl dünya çapında gerçekleştirdiği ve belirlenen süre boyunca Prime üyelerine özel indirimler ve fırsatlar sunduğu fırsat dönemidir.

Prime Etiketi

Amazon Prime etiketi, ürünlerinizin Prime üyelerine ek ücret eklenmeden aynı gün kargo ve teslim hizmetini sağlar. Amazon Prime etiketi müşterilere; paketleme, kargo, müşteri hizmeti ve iadelerin Amazon Türkiye tarafından yönetildiğini bildirir.

Satıcı Destek Ekibi

Amazon'da satış yaparken desteğe ihtiyacınız olduğunda Seller Central'da Bize Ulaşın sekmesinden satıcı destek ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.

Satıcı Eğitim Programı

İster kurulmuş bir e-ticaret işiniz, ister yeni bir ürün için harika bir fikriniz olsun veya isterseniz sadece satış tutkunuz olsun, Amazon Türkiye Satıcı Eğitim Programı ile ile bir sonraki adımı nasıl atacağınızı öğrenin. Amazon'da Satış ile ilgili merak ettiğiniz ve daha fazla öğrenmek istediğiniz her şeyi ücretsiz eğitim webinarlarımızda, Seller Central'daki eğitim dökümanlarımızda ve Amazon Türkiye Satıcı Eğitim Programı Youtube kanalımızda bulabilirsiniz.

Satıcı Hesabı

Amazon'da satışa başlayabilmek için satis.amazon.com.tr'den bir satıcı hesabı oluşturmanız gerekir. Sonrasında Amazon'un satıcı platformu Seller Central üzerinden satıcı hesabınızla giriş yaparak satışlarınızı kolayca yönetebilirsiniz.

Satış Hizmet Bedeli

Amazon.com.tr'nin ücret yapısında iki ana bileşen bulunur: Aylık abonelik ücreti ve satış komisyonu. Aktif liste kayıtlarınız varsa Profesyonel satış planının aylık abonelik ücreti 99 TL+KDV'dir. Amazon'da satışa erken kaydolanlar, belirsiz bir süre için ücret ödemezler. Satıcılar, ürün kategorisine bağlı olarak, sattığı her ürün için farklı oranlarda satış komisyonu öder (satış komisyonları, varsa KDV'ye tabidir). Satış komisyonları tablosuna buradan ulaşabilirsiniz.

Satış Komisyonu

Satıcı, satılan her ürün üzerinden bir satış komisyonu öder. Tüm ürünler için Amazon Türkiye, toplam satış fiyatı üzerinden yüzde olarak hesaplanan komisyonu düşer. Toplam satış fiyatı, ürün fiyatı ve kargo ücretleri dahil olmak üzere, alıcı tarafından ödenen toplam tutardır. Güncel komisyon oranlarına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Satış Ortağı

Amazon Türkiye'de satıcı olarak kaydolan ve satış yapan kişiler birer Amazon Satış Ortağı'dır. Siz de satis.amazon.com.tr'den satıcı kaydınızı oluşturabilir, Amazon'un değerli satış ortakları arasına katılabilirsiniz.

Satış Ortağı Destek Ekibi

Satış Ortağı destek ekibi, Amazon'da satış yaparken ihtiyacınız olan desteği size sağlar. Satış Ortağı destek ekibine ulaşmak için formu doldurabilirsiniz.

Seller Central

Amazon Türkiye'de satıcı olarak kaydolduğunuzda Seller Central hesabınıza erişebilirsiniz. Seller Central'ı Amazon Türkiye'de satış yapmak için başvurabileceğiniz bir kaynak olarak düşünün. Seller Central; satıcı hesabınızı yönetmek, ürün bilgileri eklemek, envanter güncellemeleri yapmak, ödemeleri yönetmek ve Amazon’daki işinize yön vermeye yardımcı olacak yararlı içerikler bulmak için tek adrestir. Ayrıca tüm ürünlerinizi listelediğiniz yerdir.

Sponsorlu Ürünler Aracı

Sponsorlu Ürünler, Amazon'da satışa sunduğunuz ürünleri tanıtmanıza yardımcı olan bir reklam hizmetidir. Hangi ürünlerin reklamını yapmak istediğinizi seçer, bu ürünlere anahtar sözcükler atar ve tıklama başına maliyet teklifi girersiniz. Amazon müşterisi, anahtar sözcüklerinizden birini aradığında arama sonuçlarıyla birlikte reklamınız da görüntülenmeye uygun olur. Bu hizmet için yalnızca reklamınıza tıklandığında ödeme yaparsınız. Müşteri reklamınıza tıkladığında, teklifinizin listelendiği detay sayfasına yönlendirilir.

Stok Kodu (SKU)

SKU (Stok Bulundurma Birimi), satıcının özel ürün tanımlayıcısıdır. SKU, bize gönderdiğiniz her envanter dosyasında bulunan kritik bir veri parçasıdır. Amazon, ürünlerinizi kataloğumuzdaki uygun ürün detay sayfasıyla (varsa) ilişkilendirmek için envanter dosyanızdaki SKU'ları kullanır.

Stoksuz Satış (Drop-Shipping)

Dropshipping, kısaca “stoksuz satış” ya da “stoksuz e-ticaret” olarak ifade edilebilir. Bu iş modelinde satışı gerçekleştirilen ürünler online olarak tedarikçiden sipariş edilir. Yani ürün doğrudan tedarikçiden direkt müşteriye teslim edilir.

Transferwise

Avrupa’da bir banka hesabınız yoksa ve Türkiye’deki banka hesabınızı kullanmayı tercih ediyorsanız kayıt esnasında Payoneer veya TransferWise uygulamalarını kullanarak Avrupa’da bir sanal banka hesabı açmaya yönlendirilirsiniz. Bu uygulamalar, ödemelerinizi Türk Lirası olarak almanı sağlayan 3. Parti ödeme hizmeti sağlayıcılarıdır. Payoneer veya TransferWise ile bir hesap oluşturduğunuzda Avrupa’daki ödemeleriniz Euro veya Pound olarak uygulama hesabına aktarılır ve oradan da sizin tanımlayacağınız Türkiye’deki banka hesabına Türk Lirası olarak aktarabilirsiniz.

Üçüncü Taraf Sağlayıcı

Dünya genelindeki hizmet ortaklarının sunduğu çeşitli üçüncü taraf hizmetlerden faydalanabilirsiniz. Hizmet ortakları, ürünlerinizin harika fotoğraflarını çekmekten Amazon'daki satışlarınızı yükseltme şansınızı artırmaya kadar, çevrimiçi satışlarla ilgili birçok konuda size yardımcı olabilir.

Uluslararası Liste Oluşturma Aracı

Uluslararası Liste Kaydı Oluştur aracını kullanarak bir bağlantı ayarladığınızda araç, kaynak pazaryerinizdeki teklifleri değerlendirir ve seçilen hedef pazaryerlerinin her birinde uygun ürünler için teklifler oluşturur.

UPC

Ürün numaraları, GTIN veya Global Ticaret Ürün Numarası olarak adlandırılan benzersiz tanımlayıcılar sisteminin bir parçasıdır. Amazon kataloğunda sayfa oluşturmak için kullanılan en yaygın GTIN'lerden biri Evrensel Ürün Kodları (UPC)'dır. UPC 12 basamaklıdır. Barkodun sol ve sağ taraflarındaki basamakları ekleyerek bulabilirsiniz.

Ürün Detay Sayfası

Müşteriler, Amazon'da arama ve göz atma işlemlerini belirli ürün detaylarını kullanarak gerçekleştirirler. Liste kaydı bilgileriniz eksik veya yanlışsa bu durum ürününüzün bulunabilirliğini ve dönüşümünü etkileyebilir. Liste Kaydı Geliştirmeleri aracı, liste kayıtlarına önemli ürün bilgilerini ekleyerek ürün satışını ve görüntülenmesini artırma fırsatları sunar. Otomatik olarak tespit edilen geliştirme fırsatları, Seller Central hesabınızdaki Envanter > Envanter Yönetimi > Liste Kaydı Geliştirmeleri bölümünde gösterilir.

Ürün Kaldırma Hizmeti Ücreti

Ürün başına alınan bir ücret karşılığında, bir anlaşmalı lojistik merkezindeki envanterinizin Amazon Türkiye tarafından kendi deponuza iade edilmesini sağlayabilirsiniz. Envanter gönderildikten sonra kaldırma işlemi için ücretlendirilirsiniz. Kaldırma hizmeti ücreti dizilebilen birim başına 0,30 TL / dizilemeyen birim başına 1,4 TL'dir.

Ürün Kısıtlamaları Listesi

Müşteriler, Amazon'da her zaman güvenle alışveriş yapabileceklerini bilir. Amazon'da satışa sunulan ürünler, Amazon politikalarının yanı sıra tüm yasalara ve yönetmeliklere uygun olmalıdır. Amazon'da ürün listelemeden önce, linkte belirtilen Kısıtlanmış Ürünler politikası sayfalarını dikkatlice incelemeniz gerekir.

Uzun Süreli Depolama Ücreti

Anlaşmalı Amazon lojistik merkezinde 365 günden fazla depolanan ürünlere, ek olarak uzun süreli depolama ücretleri uygulanır. Envanter değerlendirme tarihi her ayın 15'idir.
-Medya olmayan ürünlerde metreküp başına aylık 170 TL
-Medya ürünlerine, metreküp başına aylık 170 TL veya birim başına aylık minimum ücret olan 0,10 TL'den hangisi yüksekse depolama ücreti olarak uygulanır.

Web seminerleri

Web semineri, internet üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleştirilen bir eğitim oturumudur. Amazon Türkiye Satıcı Eğitim Programı kapsamında Amazon'da satış hakkında birçok konuda online web seminerlerine ücretsiz olarak katılabilirsiniz. Web Seminerleri eğitim takvimine buradan ulaşabilirsiniz.

Yasaklı ürünler

Amazon Lojistik'e katılan satıcılar, Amazon Lojistik'e özgü ürün kısıtlamalarına uymalıdır. Amazon Lojistik Merkezlerinine gönderim yapamayacağınız ürünlerin listesi için tıklayabilirsiniz.
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.