Amazon’da Ürün Detay Sayfası Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Amazon’da Ürün Detay Sayfası Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Amazon’da Ürün Detay Sayfası Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Amazon’da gerekli kriterleri sağlayan her birey satıcı olabilmekte, kolay bir şekilde ürünlerini satabilmektedir. Amazon’a bağlı olarak geliştirilen depolama ve kargo hizmetleri, bu platformu diğer platformlara göre öne geçirmektedir.
Amazon’da satış yapmak isteyen her satış ortağı, ürün detay sayfası için güzel bir tasarım planlamalıdır. Bu sayfa ürününüzün müşterilerin karşısına çıktığı ve adeta kendini sergilediği alandır. Ürününüzün tanıtımı ne kadar iyi yaparsanız, bunun getirisi size o kadar fazla olacaktır. Bu yazıyı okuyarak ürün detay sayfasının ne olduğunu, nasıl oluşturulduğunu ve oluştururken nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Ürün Detay Sayfası Nedir?

Ürün detay sayfası, Amazon müşterilerinin ürünle ilgili tüm bilgileri alabileceği, ürünün detayları hakkında bilgi sahip olabileceği kısımdır. Ürün detay sayfaları eğer üzerinde durularak özenle hazırlanırsa çok fazla müşteri getirebilmektedir. E-ticaret sitelerinin nihai hedefi ürünlerine müşteri bulabilmektir. İşte bunun için satıcının dikkat etmesi gereken en önemli alan olarak ürün tanıtım sayfası öne çıkmaktadır.

Ürünlerin ne olup ne olmadığı hakkında bilgi verdiğiniz ve müşterilerinize ürünü satmayı hedeflediğiniz ürün detay sayfası, oldukça iyi bir şekilde dizayn edilmeli, ürün sayfası optimizasyonu yapılmalı, ürünle ilgili müşteride iyi intiba bırakacak ifadelere ve görsellere yer verilmelidir. Bu alan iyi bir şekilde dizayn edilirse Amazon ürün satma işlemi oldukça keyifli ve kazançlı bir hale gelecektir.

Ürün detay sayfası bir örnekle daha iyi anlatılabilir. Örneğin; elinizde bir el kremi bulunmakta ve siz onu en güzel şekilde pazarlamak istemektesiniz. Bu kremin fotoğraflarını ürünü en doğru şekilde gösterecek şekilde çekilmelidir. Her açıdan çekilen görseller detay sayfasına yüklenmeli, ardından kremin içeriğinden tutun da teslimat ve kargolama ile ilgili tüm bilgilere yer verilmelidir. Ürünü en doğru ve detaylı şekilde anlatan başlık bulunmalı, SEO metni oldukça önemli bir şekilde kurgulanmalıdır.

Ürün Detay Sayfası Nasıl Oluşturulur?

Ürün detay sayfasında olması gereken belli başlıklar, yazılar ve görseller vardır. Ürün detay sayfası yapımı hakkında bazı önemli bilgiler vardır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

Başlık: E-ticaret sitelerinde alışveriş yapan bireyler öncelikle ilk olarak ürünün ismini görmektedirler. Bu yüzden ürün başlıkları dikkat çekici olmalıdır. Başlık, en fazla 200 karakterden oluşmalıdır. Her kelimenin ilk harfi büyük yazılmalıdır.
Görseller: E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan bireyler doğal olarak ürüne dokunamayacak ve deneyemeyecektir. Bu boşluğu gidermek için güzel bir görsel koymak gereklidir. Görseller özenle seçilmelidir. Bu görseller ürünü ayrıntılı bir şekilde anlatıyor olmalıdır. Görseller Amazon ürün sayfası (ürün detay sayfası) için oldukça önemlidir.
SEO Metni: Açıklamalarda SEO uyumlu içerikler olmalıdır. İçeriklerde fazla kullanılan ve aratılan anahtar kelimeler kullanılmış olmalıdır.
Bilgiler: Ürün ile ilgili tüm ayrıntılar verilmelidir. Ürünün ebatları, renkleri, ürün değişim şartları, ürün kodu, elektronik bir cihazsa aksam bilgileri ayrıntılarıyla verilmelidir.
Sorular: Müşterilerin ürünle ilgili sorabileceği temel sorular tahmin edilmeli ve bu sorulara uygun olarak detaylar girilmelidir. Mesela bir saat satarken onun pilinin olup olmaması temel bir sorudur. Bu temel soruyu yanıtlayacak bir cevap, bilgiler içinde mutlaka yer almalıdır.
Tablolar: Ürünlerinizin türüne göre beden/ebat tablosu bulundurabilirsiniz. Tablo gereken ürünlere mutlaka tablo yapılmalıdır.
CTA: Amazon’da ürün satmayı kolaylaştıracak bir alan da CTA’dır. Açılımı call to action olan CTA, harekete geçirici ve slogan tarzında olan kelime veya cümlelerdir.
Stok durumu: Tükenen ürünlerle ilgili müşterilere bilgilendirilme yapılmalıdır. Kendi websitenizi yönetiyorsanız, bunun için bir buton dahi eklenebilir. “Stok Gelince Haber Ver” butonu oldukça kullanışlıdır.

Ürün Detay Sayfasının Satışlar Üzerindeki Etkileri

Ürün sayfası çok detaylı ve profesyonelce oluşturulursa bunun satışlara çok büyük etkisi olur. Özellikle başlık, seçilen görseller ve çeşitli kampanyalar ürününüzün öne çıkmasını sağlamaktadır. Ayrıca müşterilerin ilgisini çekecek ifadeler kullanarak müşterileri sayfanıza çekebilir ve bu sayede satışlarınızı artırabilirsiniz.

Ürün detay sayfasında ne kadar detaya yer verilirse o kadar çok satış yapılmaktadır. Ürünlere yapılan yorumları dikkate alarak detay sayfasını güncelleyebilirsiniz.

Bir ürün sayfası için harekete geçirici detaylar önemli bir yer teşkil etmektedir. Ziyaretçi ürün almak için veya sadece gezmek için geldiği detay sayfasında bulunduğunda onu o sayfada tutmak için harekete geçirici sloganlar, açıklamalar veya kampanyalar olmalıdır. Kendi websitenizi yönetiyorsanız, Sepete Ekle butonunun rengi bile müşteriyi çekmek için uygun bir şekilde seçilmelidir. Bunun için A/B testi yapmalı ve en uygun buton rengini seçmelisiniz. Aynı zamanda, Amazon’da ürün satmak için basit hazırlıklar sırasında çeşitli cihazlardan yardım alabilirsiniz. Örneğin, görsellere koyacağınız fotoğrafları kaydetmek için bir telefon yerine fotoğraf makinesi kullanmanız tavsiyelerden biridir.

Ürün Detay Sayfası Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ürün detay sayfası hazırlanırken pek çok farklı değişkeni göz önünde bulundurmak gerekir. Ürün sayfası düzenleme hakkında bazı bilgiler şunlardır:

● Öncelikle ürün detay sayfasını hafife almamak gerekir. Çünkü ürün detay sayfası sizin oluşturduğunuz ve yönetebildiğiniz bir sayfadır. Detay sayfası ne kadar ehemmiyetle hazırlanırsa o kadar fayda sağlanır.
● Güven vermeyen tasarımları kullanmamak gerekir. Bu tasarımlar size faydadan çok zarar verebilmektedir. Ürün sayfası tasarımı özenle yapılmalıdır.
● Ürün açıklamalarını çok detaylı bir şekilde vermek gerekir. Eğer fazla detaya girmezseniz müşteri bu üründen uzaklaşabilir, ürüne güvenmeyebilir. Müşterilerin aklında oluşabilecek muhtemel soruların cevaplanması gerekir.
● Kullanılan görsellerin kaliteli ve yüksek çözünürlükte olması gerekmektedir.
● İade seçeneklerinin belirtilmiş olması gerekmektedir.
● İndirimler ve kampanyalarla ilgili bannerlar oluşturup kullanabilirsiniz. Bu bannerlar ürünün asıl fotoğrafının üstünü kapatmamalıdır. Banner ürün sayfasına ayrı ve renkli bir hava katmalıdır.
● Yanlış fiyatlandırmalardan kaçınılmalıdır.
● Ürün sayfası düzenlemeleri ile özel olarak ilgilenilmelidir.
Yayınlanma tarihi: 17.07.2023
Güncellenme tarihi: 17.07.2023
Amazon logo
© 2023 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır
Amazon Seller uygulamasını Google Play'den indirmek için tıklayın.
Amazon Seller uygulamasını App Store'dan indirmek için tıklayın.